ایستگاه خبر

ویژن کارت ایرانیان برای خریدهای بین‌المللی در ایران عرضه می‌شود

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران می‌گوید که شرکت پست ایران “در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را با یکی از شرکت‌های خارجی برای استفاده از کارت اعتباری با عنوان ویژن کارت ایرانیان منعقد کرده است.”

به گفته آقای واعظی، این کارت اعتباری به هر ارزی قابل تبدیل است: “شرکت پست با انعقاد قراردادی توانست موضوع توزیع کارت اعتباری بین‌الملل را با شرکت ویژن کارت ایرانیان با سقف اعتباری ۱۰ هزار دلار روزانه داشته باشد.”

“با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مشکلات مردم برای سفرهای خارجی و پرداخت‌های بین‌المللی تا حدی حل خواهد شد.”

حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت از امروز (۲۴ مرداد، ۱۴ اوت) در دو واحد پستی این کارت‌ها که سه نوع طلایی، نقره‌ای و برنزی دارند ارائه خواهد شد و در هفته دولت (هفته اول شهریور) در ۱۵۰ شهر ایران در دسترس خواهند بود.

به گفته مدیر عامل پست ایران، یک سال روی این طرح کار شده و در “دو ماه آینده نیز صفحه انگلیسى سایت تجارت الکترونیکی پست” راه‌اندازی خواهد شد تا تجارت الکترونیک در ایران گسترش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و مدیر عامل پست از این کارت‌ها به عنوان “کارت اعتباری” یاد کرده‌اند، اما با توجه به توضیحات آنها به نظر می‌رسد که این کارت‌ها در واقع کارت پرداخت (دبیت) هستند که می‌توان آن را برای خرید بین‌المللی استفاده کرد.

I

حامد ذوالفقاری، مدیرعامل شرکت ویژن کارت ایرانیان توضیح داده است: “ما پس از برجام وارد ایران شدیم. شرکتی خصوصی در مالزی هستیم که مالی نیستیم، اما فعالیت مالی داریم. در حال حاضر با شرکت ملی پست در تعامل هستیم. طرح کارت‌های پیش پرداخت مستر کارت تحت نظارت قوانین بین‌المللی و بانک مرکزی اجرایی می‌شود.”

“مردم می‌توانند به ریال خرید و کارت‌های خود را به صورت ارزی شارژ کنند. میزان ارز درخواستی بدون اینکه اسکناسی از کشور خارج شود در کارت قرار می‌گیرد. عملیات ارزی نیز از طریق صرافی ثامن انجام می‌شود.”

آقای ذوالفقاری همچنین تاکید کرد که صرافی ثامن شرکتی خصوصی است که “ارتباطی به موسسه ثامن الحجج ندارد.”

با این‌حال برخی رسانه‌های ایران از قول آقای ذوالفقاری نقل کرده‌اند که “عملیات ارزی این کارتهای پیش‌پرداخت بین‌المللی از طریق صرافی بانک سامان انجام می‌شود.”

مدیرعامل شرکت ویژن کارت همچنین گفت: “کارت‌های پیش پرداخت تنها توسط خود شخص یا مقام قضایی بنا به مسائل پولشویی بلاک (مسدود) می‌شوند. ما نیز از قوانین بین المللی استفاده کردیم تا بتوانیم کارتی وارد کنیم تا هیچ کس نتواند آن را بلاک کند.”

آقای ذوالفقاری گفت که در صورت بروز مشکل، “در دویست و ده کشور که مستر کارت نماینده دارد، بانک عامل ما جوابگوی مشتری‌هاست.”

رسانه‌های ایران حدود شش ماه پیش از قرارداد شرکت خدمات الکترونیک پارسیان با یک شرکت خارجی برای فراهم کردن امکان خرید آنلاین با استفاده از کارت‌های خرید رایج در ایران خبر داده بودن

 

منبع ب-ی-ب-ی-س-ی

https://coiniran.com/?p=2881
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
6 سال قبل

به هیچ عنوان کارتهای این شرکت توصیه نمیشود. من گرفته ام و شدیدا پشیمان هستم به چند دلیل.
۱٫ سرویس دهی و پاسخگو بودن شرکت ویژن کارت به هیچ وجه مناسب نیست
۲٫ جهت واریز به حساب مشکلات زیادی دارد و کارمزد سنگینی که اصلا مقرون بخ صرفه نیست
۳٫ صادره از بانکهای جمهوری آذربایجان است و مرتب قوانین حاکم بر این کارت ها تغییر می کند و البته بدتر می شود
۴٫ کارمزدهای عجیب و غریبی دارد مثلا اگر اینترنتی محصول الکترونیک خریداری کنید مثل نرم افزار ۱۷ درصد مالیات از کارتتان کم میشود همچنین اگر از PayPal استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x