ایستگاه خبر

وب سایت بیتکوین گلد به دلیل حمله DDoS از دسترس خارج شد

صبح امروز یک رمزارز جدید به نام بیتکوین گلد (BTG) رسما از بلاکچین بیتکوین منشعب شد که وب سایت این پروژه از همان موقع مورد حمله قرار گرفت.

با هدف ایجاد یک انشعاب عادلانه تر از یک رمزارز شناخته شده (بیتکوین) که نیازمند امکانات سخت افزاری چندان پیشرفته ای هم نباشد، اولین قدم برای نقشه راه BTG برداشته شد تا با استفاده از بلاکچین، ارز جدید با قوانین جدیدی ساخته شود. همانطور که در CoinDesk’s explainer توضیح داده شده است، BTG در جهت گسترش رمزارز آزاد برنامه ریزی شده، به طوری که در دسترس هر کسی که در زمان انشعاب، بیتکوین دارد، قرار می گیرد.

در مدت کوتاهی پس از آغاز این فرآیند، تیم توسعه دهنده آن چالش ها را گزارش دادند:

“حمله DDoS گسترده ای در سایت ابری ما اتفاق افتاد. ۱۰ میلیون درخواست در دقیقه. ما به همراه تیم پشتیبانی در حال تحریم همه این IP ها هستیم. به زودی بر می گردیم!”

بلاکچین جدید هنوز عمومی نیست و کاوشگران بلاک ها و سایر ابزار های رهگیری هنوز برای استفاده در دسترس نیستند.

اما با وجود گذشت ساعت ها، به نظر می رسد که وب سایت هنوز مورد حمله است و این موضوع از پیگیری چگونگی روند پیشرفت این رمزارز توسط علاقمندان آن جلوگیری می کند.

هنوز هم حملات به پروژه های رمزارز های جدید موضوع مرسومی است؛ خصوصا برای آن هایی که بحث و جدل به همراه دارند یا تفرقه آمیز اند که خب BTG چنین ویژگی هایی دارد! Jack Liao مدیر عامل  LightningAsi که پشت پرده این پروژه است، وی مصرانه منتقد شیوه کنونی استخراج بیتکوین و شرکت هایی است که از این راه سود می برند. امکان دارد که نظرات او BTG را به هدفی برای حملات تبدیل کرده باشد. به علاوه، خود پروژه نیز دلیل برخی از انتقادها است.

BTG از فرآیندی استفاده می کند که درآن، رمزارز می تواند به طور شخصی تولید شود، پیش از آنکه “متن باز” و عمومی شود. این موضوع باعث بالاگرفتن مشاجراتی در کانال های توسعه دهنده و همچنین عدم اعتماد برخی از افراد به این ارزگردیده است.

دلایل دیگری برای این بحث و جدل ها وجود دارد؛ از جمله اینکه بیتکوین گلد خطر جلوگیری از حملات “بازپخش” را کاملا حل نکرده است( منظور مشکل تمایز بین تراکنش هایی از دو رمزارز متفاوت {مثلا بیتکوین با بیتکوین گلد} است که در نتیجه آن، ممکن است شما بیتکوین مبادله کرده باشید اما به جای آن BTG فرستاده شود یا برعکس).

 

در هر حال، این رمزارز هنوز تحت توسعه است و در مورد دلایل مشکل قطعی، باید منتظر بیانیه رسمی از توسعه گران این پروژه ماند.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: coindesk

https://coiniran.com/?p=8687
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x