ایستگاه خبر

هکرهای سریال "بازی تاج و تخت" از شرکت HBO مبلغ ۷٫۵میلیون دلار به بیتکوین خواسته اند

اخیرا گروهی از هکرها چیزی حدود ۱٫۵ترابایت داده از سرورهای مربوط به HBO دزدیدند. این دزدها به پخش بخش هایی از برنامه های اصلی این شبکه که هنوز به روی آنتن نرفته و همچنین بخش هایی از فیلمنامه سریال معروف و محبوب بازی تاج و تخت یا همان Game of Thrones پرداخته اند. طبق اطلاعات بدست آمده این هکرها درخواست ۷٫۵میلیون دلار بصورت بیتکوین کرده اند تا اطلاعات را پخش نکنند و در صورت دریافت نکردن این مبلغ، کم کم به پخش قسمت های نمایش داده نشده سریال بازی تاج و تخت می پردازند.

 HBO بدنبال بدست آوردن بیتکوین

اطلاعاتی که از HBO بهه سرقت رفته شامل برنامه های پخش نشده، مستندها، فیلم، فیلمنامه، ایمیل های افراد سطح بالا و شماره تلفن ها می شود. هکرها ادعا می کنند که سالی ۱۵میایون دلار از این طریق بدست می آورند و تنها نیمی از حقوق خود را در ازای داده های دزدیده شده می خواهند. این گروه که خود را “Mr.Smith” می نامند کارشان دزدیدن اطلاعات مهم و ارزشمند از شرکت ها و دریافت پول در ازای بازگرداندن این اطلاعات است.

بر اساس گزارش یکی از کارمندان آی تی HBO، این شرکت و Mr.Smith طی چندین تماس ایمیلی با یکدیگر در ارتباط بوده اند. این کارمند می گوید HBO از ۲۳جولای با Mr.Smith در ارتباط بوده و از این هکرها درخواست کرده تا مهلت تهیه پول را بیشتر کنند. در ایمیلی که این شرکت به Hollywood Reporter فرستاده گفته شده که آن ها با Mr.Smith برای ادامه دادن به مذاکرات به توافق رسیده اند. قسمتی از متن ایمیل بدین صورت است: “به عنوان نشانه ای از حسن نیت خود، می خواهیم جهت  دادن جایزه ای برای کشف این باگ (مشکل امنیتی) مبلغ ۲۵۰هزار دلار را هدیه بدهیم. به محض ساخت اکانت و بدست آوردن این مبلغ به بیتکوین، آن را ارسال خواهیم کرد”.

“جایزه کشف باگ” می تواند یک تاکتیک تاخیری باشد

منبعی که در جریان این اتفاق است می گوید که این موضوع به معنای آن نیست که HBO می خواهد تمام پول را پرداخت کند و به این حرکت “تاکتیک تاخیر” می گوید. این شرکت بطور محتاطانه ای سعی در استفاده از “جایزه کشف باگ” به جای “باج” دارد.

در یک پیغام ویدیویی که شامل نوشته هایی سفید در پس زمینه سیاه رنگ می شود و هکرها آن را به Richard Plepler مدیرعامل HBO فرستادند از او خواستند که هر چه زودتر این مبغ را به آن ها پرداخت کند. در خبرها گفته شده که اطلاعات دزدیده شده شامل ایمیل Plepler نیز می شود که حاوی ۴۰هزار شماره تلفن، ایمیل و آدرس محل سکونت تمام دست اندرکاران سریال بازی تاج و تخت می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=7778
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x