ایستگاه خبر

هدف مشاور پوتین برای جذب۱۰۰میلیون دلار جهت رقابت با چین در استخراج بیتکوین

شرکتی متعلق به یکی از مشاوران اینترنتی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) قصد دارد تا معادل ۱۰۰میلیون دلار ارز دیجیتالی جمع کند تا به کارآفرینان روسی برای رقابت با چینی ها در بحث استخراج بیتکوین کمک کند.

شرکت Russian Miner Coin در حال برگزاری یک ICO است که سرمایه گذاران می توانند برای خرید توکن های جدید RMC از بیتکوین یا اتریوم استفاده کنند. RMC قصد دارد تا با استفاده از چیپ های نیمه هادی که در روسیه طراحی شده برای استفاده در ماهواره ها، مصرف انرژی (برق) کامپیوترها برای استخراج دیجی ارزها را کاهش دهد.

Marinichev می گوید:« روسیه پتانسیل لازم برای در دست گرفتن سهمی ۳۰درصدی از بازار استخراج جهان را در آینده دارد». وی در ادامه به این موضوع اشاره می کند که از روند جمع آوری پول در ICO احتمالا ۱۰میلیون دلار برای توسعه و ساخت پردازشگرها مصرف خواهد شد.

این روزها تعداد شرکت ها و استارت-آپ هایی که برای افزایش پول خود توکن ارائه می کنند و در ICOها شرکت می کنند رو به افزایش است. برخلاف IPOها در گذشته که افراد با خرید خود سهم دریافت می کردند، در یک ICO مربوط به استارت-آپ شما توکن های مجازی دریافت می کنید که مخصوص به همان شرکت است و در صورت رشد کسب و کار آن شرکت و موفقیت آن ها، ارزش توکن شما نیز افزایش پیدا می کند. سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ماه پیش اعلام کرد که امکان در نظر گرفتن ICOها به عنوان اوراق بهادار وجود دارد و در حال بررسی بیشتری در این بخش است.

امروزه استخراج بیتکوین نیازمند کامپیوترهای مخصوصی ست که بر پایه چیپ هایی ساخته شده باشند که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشند. یکی از سردمداران این موضوع شرکت Bitmain است که به ساخت دستگاه های مخصوص استخراج بیتکوین می پردازد و از طرف دیگر نیز استخر اسخراج Antpool را دارد که در آن استخراج کننده هایی از چین و سایر نقاط جهان را برای استخراج بیتکوین دور هم جمع می کند. گروه رقیبی به نام Bitfury وجود دارد که موسس آن Valery Vavilov، فردی روسی از Latvia است. این شرکت به ساخت تجهیزات استخراج ارزهای مجازی و اجرا و ساخت مراکز بزرگ در گرجستان و ایسلند می پردازد.

طبق گفته شرکت RMC، روسیه دارای ۲۰گیگاوات مازاد انرژی و هزینه برق بسیار کمی معادل ۱٫۳سنت در هر کیلووات ساعت دارد که از چین هم کمتر است. این شرکت در ابتدا قصد دارد تا کامپیوترهای استخراج کننده ای که بر پایه چیپ های Bitfury هستند را در برای افراد معمولی و جهت استفاده در خانه در دسترس قرار دهد تا همزمان با استفاده از قیمت پایین برق در روسیه، Bitmain را به چالش بکشاند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : bloomberg

https://coiniran.com/?p=7746
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x