مقالات بیت کوین

نگاهی به حباب های بیتکوین، مورد بعدی کی خواهد بود؟

در طول حیات بیتکوین چهار تا از حباب های بیتکوین قابل ذکر بوده است، وقتی که قیمت آن بعد از افت یک دفعه افزایش یافت. با رعایت احتیاط می توان گفت حباب بعدی شاید رخ بدهد. به صورتی که شاهد سقوط قیمت بیتکوین قبل از افزایش قیمت آن به بالای سطح قبل از حباب باشیم.

اولین تغییر ناگهانی

اولین تغییر ناگهانی در قیمت بیتکوین در ۱۲ جولای ۲۰۱۰ و در اولین تبادل بیتکوین رخ داد، “بازار بیتکوین” بعد از انتشار مقاله ای درباره بیتکوین نسخه ۳ که یک روز قبل از انتشار خبر آن در سایت Slashdot ظاهر گردید.

با سیل عظیمی از کاربران بیتکوین، قیمت مبادله بیتکوین در یک بازه ۵ روزه ده برابر بیشتر گردید، از $۰.۰۰۸/BTC تا $۰.۰۸۰/BTC. به دنبال این افزایش ناگهانی MtGox وارد عمل شد جاییکه قیمت سریعاً به to $0.06/BTC کاهش یافت.

حباب بزرگ سال ۲۰۱۱

در MtGox قیمت بیتکوین در ۸ جولای ۲۰۱۱ به میزان بالای جدید $۳۱.۹۱ رسید، این امر بیشتر به دلیل بازار سیلک رود (silk road) بود که به دنبال محبوبیت بود. اما، این قیمت سریعاً افت پیدا کرد و یک نرخ کاهش آهسته در پیش گرفت، و در طول چهار ماه ۹۳ درصد کاهش یافت.

حباب بزرگ سال 2011

 

حباب آوریل ۲۰۱۳

پیش از حباب آوریل، انتظامات جرایم مالی شبکه های آمریکا (FinCEN) یک راهنما برای ارزهای دیجیتال در ۱۸ مارس ۲۰۱۳ منتشر نمود. روز بعد، نسخه جدیدی از بیتکوین، بیتکوین نسخه ۳.۰ به بازار آمد و به زودی آرشیو های اینترنتی شروع به پذیرش بیتکوین نمودند. این کار قیمت بیتکوین را به بالای ۳۰ دلار رساند و ارزش کلی بازار بیتکوین به یک میلیارد دلار رسید.

همه این خبرهای خوب باعث ایجاد یک تغییر ناگهانی در ۱۰ آوریل ۲۰۱۳ گردیدند، که پشت صحنه تظاهرات بحران اقتصادی قبرس را شکل داد. قیمت ها به افزایش خود ادامه دادند، و برای اولین بار از حد ۱۰۰ دلار عبور کردند. اما، میزان جدید ۲۶۶ دلار به زودی در MtGox به ۶۰ دلار کاهش یافت، قبلاً از این که دوباره به بازه ی ۱۲۰+ دلار بازگردد.

حباب آوریل 2013 حباب های بیتکوین

 

حباب نوامبر ۲۰۱۳

بعد از گذشت ماه ها از شروع تجارت بات های وایلی و مارکوس توسط مارک کارپلس که حجم MtGox را به صورت ساختگی ایجاد نمود، گمانه زنی ها شایع گردید. قیمت بیتکوین سر به فلک کشید و به میزان جدید $۱,۲۴۲ در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۳ رسید. اما، کاربران به زودی دریافتند که آن ها نمی توانند پول خود را بردارند، زمانی که قیمت ها در MtGox در فوریه ۲۰۱۴ کاهش یافت.

حباب نوامبر 2013 حباب های بیتکوین

اما، برخلاف حباب های قبلی، سه مبادله اصلی USD وجود داشت. قیمت ها در Bitstamp، Bitfinex و BTC-e جاییکه مردم می توانستند پول خود را بردارند، کاهش یافت اما هیچ وقت به کمتر از میزان قبلی نرسید. در Bitstamp حد بالا پایین تر از MtGox بود، حدود $۱,۱۶۳، که هیچ وقت به پایین تر از $۴۰۰ کاهش نیافت.

 

حباب نوامبر 2013 حباب های بیتکوین

حباب بعدی کی اتفاق می افتد؟

mike-casey-150x150در میان همه گمانه زنی ها، می توان به نظریات “مایک کازی” توسعه دهنده BID در جنرال موتورز اشاره کردکه اخیراً یک پست در وبلاگ خویش در رابطه با تحلیل حباب های بیتکوین نوشت. با وجود طبیعت غیرقطعی بازار بیتکوین، او یک استدلال متقاعد کننده با جزئیات کامل ارائه داد، او در تحلیل خود قیمت بیتکوین را با نمودار چرخه هایپ گارتنر، نمودار S و ریاضیات فراکتالی مقایسه نمود.

او ادعا می کند که حباب های بیتکوین تا حد زیادی از چرخه هایپ پیروی می کنند، زیرا طبیعت سرمایه گذاری در بیتکوین غیرقطعی می باشد. گمانه زنی ها تا حدی زیادی می تواند در چرخه هایپ توجیه شوند.

حباب های بیتکوین

همانند فراکتال ها، در مقیاس کوچک نمودار ها در بازه بین آوریل ۲۰۱۳ و نوامبر ۲۰۱۳ به صورت آینه ای مشابه با بازه نوامبر ۲۰۱۳ تا الان می باشد. کازی بیان نمود که تغییر ناگهانی بعدی به این فرم خواهد بود.

او همچنین بیان نمود، ما هم اکنون در موقعیتی هستیم که قیمت بیتکوین به طور تدریجی در حال برگشت به قیمت بالای قبلی می باشد. زمانی که قیمت به حد پایدار ۸۰ تا ۹۰ درصد حد بالای قبلی می رسد، چرخه حباب ها به طور متعارف شروع می کند و افزایش قیمت ها دوباره ایجاد می شوند، او نوشت. بعد از انجام تحلیل های زیاد، او گفت، من پیش بینی می کنم که ما یک سطح بالا نیز خواهیم داشت، که به احتمال زیاد در حدود ۹۰۰ دلار باشد. وی بیان داشت:

در حال حاضر، تمامی شواهد فنی گواه بر این است که ما با چرخه هایپ جدید و افزایش شدید قیمت چندین ماه فاصله داریم.

با توجه به حباب های بیتکوین در گذشته به نظر شما حباب بعدی کی رخ خواهد داد؟



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Images courtesy of Bitcoincharts, Mike Casey, MtGox, Marshall Commercial Funding Blog

Source: Bitcoincoin

https://coiniran.com/?p=4280
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x