پروژه‌ها

مصاحبه با یکی از سازندگان CASH2BTC دستگاه خودپرداز بیت‌کوین

 مصاحبه با یکی از سازندگان CASH2BTC دستگاه خودپرداز بیت‌کوین

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین همواره مورد توجه کسانی بوده است که با ارزهای رمزی سر و کار دارند. به نظر می‌آید که داشتن یک دستگاه خودپرداز (ATM) لازم است نظر به اینکه وقتی بیت‌کوین دارید، شما خودتان یک بانک هستید. BTM  یا ماشین سخنگوی بیت‌کوین فن‌آوری جدیدی نیست، اولین دستگاه BTM  که در دسترس عموم قرار گرفت توسط روبوکوین (www.robocoin.com) در شهر ونکور در کانادا و در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. اکنون، این شرکت بزرگترین سازنده خودپردازهای ATM  تا به امروز است. آنها خودپرداز بیت‌کوین خود را یک شعبه «Branch» می‌خوانند که به مردم اجازه می‌دهد تا با آخرین امنیت بیومتریک موجود، بیت‌کوین یا وجه نقد را واریز کرده و یا دریافت کنند. از آنزمان، چندین شرکت دیگر خودپردازهای بیت‌کوین ساخته‌اند از جمله: Lamassu ، Genesis1، Skyhook، BitAccess و غیره. در حالیکه تقاضا برای اکتساب بیت‌کوین رو به افزایش است، مردم دنبال خرید آسان و ارزان بیت‌کوین هستند.

در یک ملاقات اخیرم از مرکز بیت‌کوین در شهر نیویورک، متوجه یک دستگاه خودپرداز بیت‌کوین شدم و توجهم را به خود جلب کرد، چون دیدم یک مرد وجه نقدی را به آن واریز کرد. تا قبل از آن یک دستگاه خودپرداز بیت‌کوین ندیده بودم و کنجکاو بودم چون در نظر داشتم که خودم یکی از آنها را بخرم. به سراغ شان اسکاپاتیچی (Sean Scappaticci) یکی از سازندگان خودپرداز CASH2BTC  رفتم که آخرین نمونه دستگاه خود را به نمایش گذاشته بود. پس با وی درباره این نمونه اولیه و دلمشغولی وی با بیت‌کوین به گفتگو نشستم.

bitcoin atm2

قبل از اینکه وی طرز عمل دستگاه را به ما نشان دهد، ما این فرصت را داشتیم که با وی نشسته و چند سئوال از وی درباره مزایای ماشین برای عموم مردم بپرسیم. وی توضیح داد که مزایای این خودپرداز این است که به مردم اجازه می‌دهد که بیت‌کوین ها را بدون نیاز به یک حساب بانکی سنتی، بدست آورند. این فرصت دیگری به مردم می دهد تا بدون حساب بانکی بیت‌کوین خریداری کنند.

 

کریپتوکروکز: درباره کارهایی که می‌کنید بگو و اینکه چه شد که تصمیم گرفتید یک خودپرداز به شکل یک کیس کامپیوتری تولید کنید؟

شان: من Cash2BTC.com را در دنور در سال ۲۰۱۴ با هدف آوردن خودپردازهای بیت‌کوین در معرض عموم به شکل یک کیس کامپیوتری ساده، قابل پرداخت و قابل حمل ایجاد کردم. در سال ۲۰۱۰ وقتی دوستم ماتیو هلاندر، برنامه نویس کامپیوتر، از این فن‌آوری ستایش کرد، متوجه توانایی‌های بالقوه بیت‌کوین شدم. ماتیو آدم بسیار با استعدادی است، که با وجود مشکلات زیاد به ما کمک کرده تا نمونه‌های اولیه موفقیت‌آمیزی را راه انداز کرده و گامی به جلو برداریم.

کریپتوکروکز: اگر بخواهیم درباره مشکلات توسعه صحبت کنیم، چطور این نمونه اولیه که جلوی ماست بوجود آمد؟

شان: خوب، در سال ۲۰۱۳ شروع به توسعه یک خودپرداز بیت‌کوین کردیم. شروع به برنامه‌نویسی یک نرم‌افزار کردیم که با سخت‌افزار مبتنی بر ویندوز کارمی‌کرد با این تصور که بیش از همه در دسترس است. خیلی زود بعد از شروع، متوجه پیچیدگی غیرطبیعی مرتبط با یک نصب ساده با ویندوز شدیم. بنابراین به سیستم لینوکس روی آوردیم، نه فقط به خاطر سازگاری و آسانی استفاده از آن، بلکه چون «متن‌باز» یا Open source بود.  بار دیگر متوجه شدیم که لینوکس همین مشکلات را دارد، پس به اندروید روی آوردیم. اندروید به ما تضمین می‌داد که یک سخت‌افزار سازگار با ابزارهای بیرونی مانند دوربین برای اسکن کردن کد QR و نیز Wifi داشته باشیم. خیلی زود معلوم شد که انتخاب درستی بوده و برای هر کاربری قابل دسترس بود. می‌خواستیم مطمئن باشیم که نصب آن برای همه ساده است.

کریپ‌کروکز: مثل یک سفرطولانی به نظر میاد! اندروید به خاطر ابزارهای خارج از دستگاه، انتخاب عالی است. مشخصا باید خیلی دشوار بوده که تمامی این مشخصات را nv یک صفحه دسکتاپ داشته باشید، پس اینرا قابل حمل می‌سازد. در نهایت کدام ابزار اندروید را برای نصب توصیه می‌کنید؟

شان: از آنجایی که Nexus 7 قابل دسترس است، از این نرم افزار یک برنامه کاربردی با قیمت ۱۹:۹۹ دلار ساختم. همه آنچه که فرد لازم دارد Nexus7  (یا دیگر تابلت‌های سازگار اندروید)، برنامه کاربردی CASH2BTC، یک منبع برق، اتصال اینترنتی و پذیرشگر اسکناس هرمی(Pyramid bill accepter) است. این طوری طراحی شده که برای تغییر و توسعه توسط دیگران متن‌باز (open source) باشد. پذیرشگر اسکناس هرمی با بیش از ۲۰۰ نوع پول کار می‌کند، یعنی بیش از هر خودپرداز بیت‌کوین دیگری. تمام سیستم حدود ۲۰۰۰ دلار خرج برمی‌دارد.

کریپتکروکز: شرکت شما چه طرح‌های دیگری دارد؟ حدس می‌زنم که طرحی برای خودپرداز بیت‌کوین دو طرفه داشته باشید.

شان: ما روی خودپرداز بیت‌کوین دوطرفه کار کرده ایم. یک نمونه اولیه در مرکز بیت‌کوین طی چند هفته دیگه رونمایی خواهد شد. مطابق معمول، این یک نمونه اولیه است که پیش از کسب اطمینان از کار آن و قرار گرفتن در اختیار عموم، در یک مکان شبه خصوصی مورد آزمون قرار می‌گیرد. توسعه روی اندروید بسیار آسان‌تر است، واقعا داریم می‌بینیم که چه کارهای بالقوه‌ای می‌توان کرد و چه راه‌های جدیدی برای کاهش قیمت می‌توان یافت.

***

تجربه من با این ماشین بسیار حسی و شهودی بوده است. هرگز قبلا از یک خودپرداز بیت‌کوین استفاده نکرده بودم، اما با تجربه به عنوان کاربر کاملا تحت تاثیر قرار گرفتم. به عنوان مشتری، تمام آنچیزی که نیاز داشتم یک کیف پولی بیت‌کوین و مقداری وجه نقد بود. دستگاه ابتدا وجه نقد من را درخواست می‌کند، من یک دلار واریز می‌کنم و دستگاه محاسبه می‌کند که چه مقدار دریافت خواهم کرد. دستگاه با همان اجرت نقل و انتقال بیت‌کوین آنرا محاسبه می‌کند و مقدار بیت‌کوین را براساس وجه نقد واریز شده به شما می‌دهد. قیمت حاصل میانگین چندین مبادله است به علاوه یک درصدی از سود برای مالک دستگاه.

برگرفته از سایت کریپتوکروکز

 

https://coiniran.com/?p=2120
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x