ایستگاه خبر

مشکل امنیتی در کیف پول Jaxx

یکی از وظایف اصلی کیف پول های دیجی ارزی نگهداری و حفظ سرمایه کاربران است که در بسیاری از موارد مشکلی وجود ندارد و آن ها به وظیفه خود عمل می کنند. با کوین ایران همراه باشید.

تعداد زیادی از کیف پول های موبایلی و دسکتاپی هستند که این کار را به خوبی انجام می دهند، اما بنظر می رسد که کیف پول Jaxx از این قاعده مستثنی شده است. اینطور بنظر می رسد که هرکسی می تواند جمله پشتیبان این کیف پول را به راحتی متوجه شود. این مشکل بزرگی ست که باید هرچه زودتر حل شود.

اگر بخواهیم دقیق تر این مشکل را بررسی کنیم بدین صورت است که هرکس که به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد می تواند جمله ای را که بصورت پشتیبان یا بک-آپی برای این کیف پول عمل می کند را استخراج کند (یا متوجه شود). این کار، هم از طریق دسترسی مستقیم و هم دسترسی ریموت امکان پذیر است؛ حتی برای این کار نیازی به اینکه کیف پول Jaxx فعال هم باشد نیست. دانستن اینکه هرکسی می تواند عبارت بازیابی (یا پشتیبان) شما را در هر زمان بدزدد، تجربه دلپذیری نیست.

Jaxx یک رخنه امنیتی دارد

اینکه چنین چیزی امکان پذیر است، بدلیل نحوه رمزنگاری عبارت بازیابی (یا پشتیبان) است. این کیف پول از یک کلید رمزنگاری که بصورت مستقیم در برنامه نوشته شده استفاده می کند که راه مناسبی نیست. حتی اگر کاربر یک رمزعبور بسیار سخت نیز انتخاب کند، در پروسه رمزنگاری در نظر گرفته نمی شود. این موضوع به هر کسی اجازه می دهد تا عبارت پشتیبان را از محل ذخیره سازی، با استفاده از یک ابزار و کد ساده بخواند و رمزنگاری کند. بنظر می رسد که این مشکل هم کاربران دسکتاپی و کاربران افزونه های مرورگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

بسیاری از کاربران می خواهند بدانند که آیا این مشکل قابل حل هست و چگونه می تواند حل شود. از آنجایی که این کیف پول دارای یکی از بهترین ظاهرهای کاربری است و از توکن های مختلف نیز پشتیبانی می کند طرفداران بسیاری دارد. تنها راهی که می توان از این عبارتِ پشتیبان محافظت کرد این است که پوشه محل ذخیره سازی این برنامه (در نسخه دسکتاپی) را بر روی یک فایل سیستم (filesystem) رمزنگاری شده نگهداری کنید. در حال حاضر تعمیر کردن نسخه افزونه مرورگر این کیف مشکل است، مگر اینکه تیم Jaxx این مشکل را حل کند. هرچند در این برهه زمانی بعید بنظر می رسد که برای حل این مشکل دست به کار شوند.

اینطور بنظر می رسد که تیم Jaxx از این مشکل با خبر هستند و قصد بهبود آن را ندارند. بهتر است هر کسی که با این سطح از امنیت احساس راحتی نمی کند، از یک کیف پول دیگر استفاده کند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Imagve via newsbtc

https://coiniran.com/?p=6782
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad
Sajjad
4 سال قبل

با سلام و عرض خسته نباشید
تو کیف مول jaxx برای انتقال ارز به یه حساب دیگه اخرش یه پسوورد میخواد که یادرم رفته چطور میتونم بازیابی کنم؟

میلاد
میلاد
5 سال قبل

سلام گوشی من سوخته من کیف پول jaxxیا بیت کویین خودمو به چه مدل بازگردانی کنم

سوران
سوران
5 سال قبل

باسلام
میخوام ساتوشی تو کیف پول جکس انتقال بدم والی اخطار میاره مشکل در چیه

میلاد
میلاد
5 سال قبل

سلام من بیتکوین زدم به حساب jaxx خودم
ولی میخوام برداشت کنم ادروسو میزنم مبلغم میزنم ولی گزینه send کار نمیکنه
چیکار میتونم بکنم برای خروج بیتکوینم
لطفا راهنمایی کنید

شایان
شایان
5 سال قبل

سلام اگه به حساب ناامنی بزارین این کدروتمام کیف پولاارزدیجیتال اینگونه است بلاک کوین.کورکوین.استلارومنروتواین میان هرکی سلیقه هم داره یکی میره به سوی کیف پول آنلاین بلاک چین وغیره…..همانند.حالابماندمن خودم اکانت بلاکچینیوازدست دادم موجودیم توش نبودشماکه امنیت برات مهم مبالغ بالاداری وایستاارزایه دیگم پشتیبانی کنه اگه اتقادبه امنیت داری به نظرمن هیچی امن نیست ازدست دادن مال هم شانس خودته خب می تونی یک بیتکوین توش نزاری به ماکه خورده کاریم خوبه

مهرداد
مهرداد
5 سال قبل

سلام من یه مقدار بیت کوین کش به کیف پول jaxx ارسال کردم بعد از ارسال پیغام داد که بیت کوین کش رو پشتیبانی نمیکنه، اما شماره حساب بیت کوین کش فعاله ولی هر چی رفرش میزنم هیچ مبلغی به حسابم نیومده از قسمت تراکنش سایت مراجعه میکنم مبلغ رو بحسابم واریز کردن اما نمیتونم بهش دسترسی داشته باشم
میشه بگید باید چکار کنم

میثم رضایی
میثم رضایی
5 سال قبل
پاسخ به  مهرداد

با سلام
ابتدا مقدار موجودی آدرس خودتون رو به صورت آنلاین چک کنید , در سایتی مثل https://explorer.bitcoin.com/bch و یا هر block explorer دیگه ای
بعدش ۱۲ کلمه بازیابی رو بر روی کیف دیگه ای مثل Exodus بار گذاری کنید و از اون استفاده کنید برای انتقال و بررسی موجودی خودتون

فرزام
فرزام
5 سال قبل

درود بر شما…
توی ایپدم بسته خریدم اما وقتی انتقال از سایت انجام میدم به کیف پولم اضافه نمیشه

چطور میتونم ارز هامو برگردونم یا انتقالش بدم به یه کیف پول دیگه؟؟؟؟ راهی داره ؟ بکاپ هم گرفتم
میشه لطفأ راهنمایی کنید

میثم رضایی
میثم رضایی
5 سال قبل
پاسخ به  فرزام

با سلام
آیا ۱۲ کلمه پشتیبان رو دارید؟ اگه جواب مثبته می تونید اون ۱۲ کلمه رو روی کیف دیگه ای مثل Exodus بارگذاری کنید و اونجا وضعیت آخر کیف خودتونو ببینید

وحید
وحید
5 سال قبل

سلام
من از کیف پول JAXX میخ واهم که مقداری ارز بفروشم اما متاسفانه با اینکه تمامی گزینه های آدرس و فی مورد نظر آن را که تعیین میکنم عبارت Faild میآید ارز دیجیتال دارم اما نمیتوانم بفروشم چه کار کنم؟

وحید
وحید
5 سال قبل
پاسخ به  وحید

هنوز کسی نتونسته جواب این مشکل بزرگ منو بده؟ سرمایه جزئی من هنوز در این کیف پول است

میثم رضایی
میثم رضایی
5 سال قبل
پاسخ به  وحید

با سلام
ارزی که در کیف دارید چی هستش؟

سوران
سوران
5 سال قبل
پاسخ به  وحید

منم همین مشکل شمارو دارم تازه گی این مشکل پیش اومده

رضا
رضا
6 سال قبل

منظور شما از دسترسی چی هست ؟
مشخصا دسترسی فیزیکی نیست. میخوام بدونم منظور شما دسترسی از چه طریقی هست ؟ تلنت ؟ ریمورت ؟ شل ؟ چی ؟

Ali
Ali
6 سال قبل

آیا در مورد نسخه موبایلی اندروید هم این مشکل رو داره یا نه?

Shayan Eskandari
مدیر
Shayan Eskandari
6 سال قبل
پاسخ به  Ali

بله این مشکل در تمامی نسخه های جکس وجود دارد و دلیلش معماری امنیتی این برنامه است.
در صورتی که کسی دسترسی به فایل های دستگاه شما نداشته باشد مشکلی نیست ولی در صورت دسترسی می تونند کلید خصوصی شما رو مشاهده کنند.

دکمه بازگشت به بالا
16
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x