ایستگاه خبر

جامعه بیتکوین هنگ کنگ مخالفت شدید خود را با فورک Segwit2x اعلام کرد

جامعه بیتکوین هنگ کنگ، مخالفت شدید خود را با فورک Segwit2x اعلام کرد

 

جامعه بیتکوین هنگ کنگ که افراد بسیاری در آن عضو هستند و برگزار کننده میتینگ ها، همایش ها و رویداد های سازمان دهی شده بسیاری هست، به تازگی مخالفت شدید خود را با فورک نرم افزاری SegWit2x، که برای تاریخ ۱۶ نوامبر امسال برنامه ریزی شده است، اعلام کرده است.

در حال حاضر به جز چهار شرکت، اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات بیتکوین در هنگ کنگ مانند Bitfinex، BitMEX، Bitspark، Gatecoin، OKCoin و Tidebit، اعلام کرده اند که به نظر آنها بیتکوین پس از این فورک نرم افزاری بزرگ، همچنان با نماد BTCشناخته می شود و به SegWit2x عنوان “B2X” داده می شود.

 

عدم حمایت از SegWit2x در جامعه بیتکوین هنگ کنگ

در این مرحله از توسعه، عدم حمایت از فورک سخت SegWit2x در جامعه بیتکوین هنگ کنگ کاملا مشهود است. بسیاری از استخراج کنندگان و کسب وکارهای بیتکوینی در اوایل سال جاری توافق نامه NYA را امضا کرده اند و درنتیجه آن فورک سخت Bitcoin Cash در ماه آگوست انجام شد و این تجربه نشان داد که اگر اکثریت کاربران و کسب و کارها همچنان در شبکه بلاکچین اصلی بیتکوین باقی بمانند، آن زنجیره بعنوان زنجیره اکثریت شناخته می شود و قدرت هش نمی تواند تعیین کننده زنجیره اکثریت باشد. علاوه بر این، جامعه بیتکوین هنگ کنگ اعلام کرده است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران، سرمایه گذاران و کسب و کارهای بیتکوین در هنگ کنگ، به شدت نسبت به SegWit2x بدبین بوده و با آن مخالف هستند.

جامعه بیتکوین هنگ کنگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : “در گفتگوهایی که در ملاقات ها و رویدادها بین اعضای جامعه بیتکوین هنگ کنگ رد و بدل شده است و همچنین در طی یک نظرسنجی رسمی که در اواسط ماه اکتبر انجام شد، دریافتیم که اکثریت قریب به اتفاق جامعه بیتکوین هنگ کنگ از انشعاب سخت Segwit2X پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر اظهار علنی مخالفت نسبت به این فورک توسط مخالفان آن، عدم وجود پشتیبانی مشتاقانه از طرف طرفداران این فورک نیز در میان اعضای جامعه امری قابل توجه است.”

 

اهمیت مخالفت جامعه بیتکوین هنگ کنگ در برابر  SegWit2x

نکته جالب اینجاست که قرارداد اصلی SegWit2x در سال گذشته در هنگ کنگ امضا شد. همانند قرارداد NYA، استخراج کنندگان، کسب و کار ها و بسیاری از توسعه دهندگان برای فعالسازی پروتکل SegWit و افزایش حجم بلاک های شبکه بلاکچین بیتکوین تا ۲ مگابایت توافق کردند. ولی در نهایت، این طرح به دلیل مقاومت و مخالفت جامعه جهانی بیتکوین، به ثمر نرسیده و به شکست منجر شد. ذکر این نکته ضروری است که دلیل مخالفت جامعه بیتکوین هنگ کنگ با فورک سخت SegWit2x ، به اصول پذیرفته شده توافقنامه NYA که سال گذشته ، طی میزگردی در هنگ کنگ برگزار شد، بر می گردد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه یکی از بزرگترین مراکز مبادلات بیتکوین در جهان یعنی Bitfinex، در هنگ کنگ مستقر است، جامعه بیتکوین هنگ کنگ تاثیر برجسته ای در صنعت بیتکوین جهانی دارد.

در بیانیه جامعه بیتکوین هنگ کنگ عنوان شده است:” در فورک SegWit2x ، خطر تایید دوباره یک تراکنش (خطر بازپخش)،  قبل و بعد از انجام فورک وجود داشته و به همین دلیل مورد توافق اکثریت افراد جامعه نیست. با توجه به این خطر بزرگ وعدم حمایت قوی از طرف اعضای جامعه، ما به SegWit2x  تنها به عنوان یک اقدام بی پروا که در نهایت به ضرر اکوسیستم بیتکوین می باشد نگاه می کنیم. بنابراین حتی اگر بلاکچین SegWit2x، بیشترین میزان سوددهی و قدرت هش و بالاترین قیمت را نیز پیدا کند، ما همچنان شدیدا با آن مخالف خواهیم بود.”

 

در طی چند هفته اخیر، مشخص شده است که نظر اکثریت جامعه جهانی بیتکوین نیز در برابر فورک سخت SegWit2x که برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده است.نظری منفی و مخالف است. به همین دلیل، حتی اگر این فورک نیز انجام شود، به احتمال زیاد شبکه بلاکچین فعلی بیتکوین همچنان به عنوان بلاکچین اصلی بیتکوین باقی می ماند.

 

فورک به چه معناست؟

انواع فورک را بشناسیم

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



منبع

https://coiniran.com/?p=14419
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x