ایستگاه خبر

مالیات طلای هند & مصادره؛ بیتکوین جهت محافظت از ثروت

 

در میان تلاش دولت برای مبارزه با نقدینگی، مقامات محلی درصدد تنظیم و محدود کردن میزان طلا می باشند، ذخیره طلا در هند دارای پایه و اساس فرهنگی می باشد. نگه دارندگان طلا، باید مالیات بدهند و تهدید شوند تا طبق خواست دولت هند این پول ها را برگردانند.

اما، یک مشکل اساسی در استراتژی غیرعملی دولت جلوگیری از انتقال غیرقانونی وجوه می باشد. که علی رغم نیت دولت هند و نخست وزیر نارندرا مودی، این جمعیت کلی یا ۹۹ درصد شهروندان و ساکنان این منطقه می باشد، که از این قوانین متضرر می شوند.

طلا بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ آمریکا می باشد. در طول قرن اخیر، طلا یک دارایی امن برای مردم هند محسوب می شود، که باعث تولید جواهرات هندی می شود، که این مقدار ۷۸ درصد پس انداز مردم هند را به خود اختصاص می دهد.

وقتی شایعات در رابطه با ممنوعیت و محدودیت واردات طلا به دلیل قیمت نزولی آن در هند اولین بار مطرح گردید، بسیاری از سرمایه گذاران و تاجران این فرضیات مبتنی بر این که دولت هیچ تلاشی برای تنظیم چنین مقرارتی نخواهد نمود، را رد کردند، زیرا در آن صورت اعتراضات مردم هند اجتناب ناپذیر می توانست باشد.

در اقدامی عجیب، نخست وزیر مدی بیانیه ای را در ۲۵ نوامبر در رسانه محلی نیوزرایز صادر کرد که در آن بر محدودیت واردات طلا و نیز نگه داری آن تاکید نمود. در نتیجه، تقاضا برای نقره و نیز قیمت آن اوج گرفت، به صورتی که خانواده ها، سرمایه گذاران و تاجران شروع به یافتن جایگزینی برای حفظ ثروت خود نمودند.

نظرسنجی مربوط به طلا در سال ۲۰۱۶ توسط GFMS آشکار نمود که هند بزرگترین مصرف کننده جواهرات می باشد. علی رغم نیاز فزاینده به آن، هند فقط ۱.۵ تن سالانه طلا تولید می کند و سالانه طلایی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آمریکا وارد می نماید.

در سال ۲۰۱۵، وزیر فولاد و معادن ایالتی، ویشنو دیو سای بیان نمود که تولید طلا در هند در سال ۲۰۱۴، ۸ درصد افت داشت، که باعث افزایش حق صرافی در قیمت طلا گردید.

با در نظر داشتن این نکته که ۷۸ درصد پس انداز خانواده ها به صورت طلا ذخیره می شود و تولید ملی فلزات گرانبها کاهش می یابد، محدودیت در واردات طلا به همراه اخذ مالیات و مصادره ذخایر خانگی طلا منجر به یک شوک مالی و اقتصادی بزرگی در ماه های آینده خواهد شد.

مهم تر از این ها، این کار سرمایه گذاران و تاجران تعیین کننده را به سمت جایگزین های امن تری مانند نقره و بیت کوین سوق داد. سرمایه گذاران از قبل علاقه فزاینده خود به نقره را نشان داده بودند. اما به دلیل سخت گیری در بحث نقدینگی و طلا، بخش عظیمی از سرمایه گذاران بر این باور شدند که ممکن است جنین محدودیت هایی برای نقره نیز اعمال شود.

هم اکنون، از آن جایی که طلا و نقدینگی با چارچوب ها و سیاست های سنگین و سرسختانه ای مواجه شده اند، سرمایه گذاران و تاجران به دنبال راه های جایگزین می باشند. حتی دارایی های غیرمتمرکز و سیالی مانند بیت کوین، در وهله اول به دلیل عدم توانایی انتقال پول در سطح بین المللی یا محدودیت در تجارت FX دارای نرخ بالایی در بازار بورس هند می باشند.

اگرچه خرید پول های دیجیتالی مانند بیت کوین با توجه به سخت گیری های دولت در رابطه با نقدینگی مشکل باشد، ولی بیت کوین هنوز به عنوان یک راه حل قابل اجرا برای سرمایه گذاری توسط خانواده ها می باشد.

 

https://coiniran.com/?p=4025
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x