ایستگاه خبر

قیمت بیتکوین به ۳۴۵۰ دلار کاهش یافت، اما آنالیزورها نگران نیستند!

طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیتکوین به ۳۴۵۰ دلار کاهش یافت، به دلیل بسته شدن سومین صرافی بزرگ بیتکوین در چین (BTCC)، قیمت بیتکوین از ۳۸۶۰ به ۳۸۳۲ دلار رسید.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیتکوین به ۳۴۵۰ دلار کاهش یافت، به دلیل بسته شدن سومین صرافی بزرگ بیتکوین در چین (BTCC)، قیمت بیتکوین از ۳۸۶۰ به ۳۸۳۲ دلار رسید. این در حالی است که بسیاری از مبادله گران بیتکوین در کشور هایی مثل چین، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، هنوز از بسته شدن اختیاری و بر اساس تصمیم مستقل این صرافی، اطلاع ندارند و صرافی های بزرگ دیگر چین مانند هوبی و اوککوین نیز به فعالیت عادی خود ادامه می دهند.

یک منبع خبری بیتکوین و ارز های دیجیتالی در چین (CnLedger) همراه با نمایندگانی از اوککوین و هوبی تایید کردند که هیچ دستور رسمی در این خصوص، از بانک ملی چین (PBoC) یا ناظران مالی این کشور دریافت نکرده اند و به فعالیت عادی خود ادامه می دهند. این منبع همچنین بیان کرد: در نظر داشته باشید که BTCC، پیشتر از ICO-Coin، رونمایی کرد (کوینی که به منظور افزایش منابع مالی در پروژه های ICO، مورد استفاده قرار می گرفت).

این امکان وجود دارد که کاهش ناگهانی قیمت بیتکوین به دلیل ترس مبادله گران بیتکوین در کشور های مذکور باشد که  بسته شدن اختیاری صرافی BTCC را با تعطیلی اجباری به دلیل ممنوعیت فعالیت این مرکز، اشتباه گرفته اند. برای سرمایه گذاران و مبادله کنندگان مهم است که نقشه نهایی PBoC و قانون گذاران مالی چین، ارائه برنامه ای برای صدور مجوز برای صرافی ها و نه تحریم آنهاست.

مفسران هنوز نگران نیستند. سرمایه گذار بیتکوین و محقق برجسته، وِیل پاندا، تاکید کرد که میزان مبادله بیتکوین در بازار چین در مقایسه با بازار های بزرگ ارز های دیجیتالی نسبتا کم است. مهم تر از این، ترس از فروش زیر قیمت این رمز ارز که برای مبادله گران ایجاد شد، به دلیل سوء تفاهم در تصمیم اختیاری و مستقل یک صرافی بود، نه به دلیل یک جریان ناظر و تنظیم کننده از جانب دولت چین.

دوستان سلام ! مبادله بیتکوین ممکن است در چین ممنوع شود، ولی در مقابل، باعث افزایش حجم مبادلات در سایر کشورها خواهد شد. ممنون از این اقدامشون! (نوشته ویل پاندا)

گزارشکر و مفسر شناخته شده و مورد احترام، مکس کِیزر، اظهار داشت که ناپایداری بازار امروز بیتکوین در چین، به سادگی باعث سوق دادن مبادله گران به سوی بازار ژاپن می شود؛ بازاری که به خوبی طی ۱۲ ماه اخیر توسط دولت تنظیم شده است. به گفته کیزر، تلو تلو خوردن بازار بیتکوین چین، راه را برای ژاپن در جهت تقسیم بازار هموار می کند. وجود تعادل ماینینگ در سرتاسر جهان، باعث تعادل در دسترسی جهانی بیتکوین و کاهش نوسان این ارز در مقادیر بالا خواهد شد. کاهش قیمت بیتکوین در این روز، نشان دهنده فقدانِ تنوعِ جغرافیاییِ ماینینگ است. هرچه تعادل قوی تر می شود، نوسان قیمت محدود تر می گردد.

در این بیانیه، کیزر به ورود غول های اقتصادی مولتی میلیارد دلاری ژاپن به صنعت بیتکوین، اشاره می کند. GMO که یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی ژاپن است، برنامه خود را برای تولید ماینر های ASIC و با استفاده از تجهیزات بیتکوین خودشان، به پشتوانه صد ها میلیون دلار، اعلام کرده و اذعان داشته قصد رقابت با پیشگامان صنعت از جمله بیت مِین (Bitmain) را دارد.

کاهش اخیر در قیمت بیتکوین، شکست کوچکی بود که این صنعت را مجبور به پیشرفت و ارتقا، کرد. مهم تر از آن، مانند بسیاری از موارد کوچک که در گذشته وجود داشت، کاهش ارزش بیتکوین به دلیل دامن زدن به اخبار غلطی بود که دلیل تعطیلی صرافی BTCC را تحریم ملی بیان کرده بود.

در ماه های آینده، صنعت بیتکوین و اکوسیستم، به طرز چشمگیری تغییر خواهند کرد. اگر دولت چنین در اعمال قوانین کارآمد و تنظیم کننده ناموفق عمل کند، ژاپن و کره جنوبی به عنوان بازار اصلی و بزرگ بیتکوین آسیا، تکامل می یابند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8182
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گوگل ادوردز
گوگل ادوردز
6 سال قبل

با تشکر از مطلب خوبتان

آموزش تبلیغات رایگان در گوگل
آموزش تبلیغات رایگان در گوگل
6 سال قبل

ممنون از اطلاعاتی خوبی که در مورد این سرویس قرار دادید

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x