ایستگاه خبر

قزاقستان تصمیم به تولید و توزیع رمزارزی ملی با پشتیبانی واحد پول ملی خود دارد

مرکز تجارت های بین الملل شهر آستانه در قزاقستان (AIFC)، با همکاری شرکت Exante، خبر از عرضه رمزارزی ملی برای این کشور داده اند. در این راستا دولت قزاقستان تصمیم دارد تا رمزارزی دولتی را با پشتیبانی بانک ها و واحد پول ملی این کشور عرضه و توزیع نماید.

AIFC  از همکاری خود با شرکت Exante خبر داده است و اعلام نموده است که پلتفرم ‘Stasis’، از محصولات شرکت Exante برای بستر زیربنایی رمزارزهای دولتی به کار خواهد گرفت. شرکت Exante یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ مستقر در کشور مالتا (از کشورهای اروپایی) می باشد که تاسیس آن به سال ۲۰۱۱ باز می گردد.

آقای Kairat Kelimbetov مدیر AIFC ، به اظهارعقاید خود درباره فناوری بلاکچین پرداخت و گفت : ” بلاکچین و رمزارزها، کم کم در حال وارد شدن به دنیای اقتصاد و تبادلات روزمره در سطح جهان هستند” و برعلاقه بسیار کمیته AIFC  به استفاده از این فناوری به صورت ملی، به عنوان یکی از اولین کشورها در این زمینه تاکید کرد و گفت : ” قانونگذاران اقتصادی آستانه هم اینک نیز دست به کار شده اند و در حال پی ریزی مقدمات استفاده از تکنولوژی های نوین مالی و اکو سیستم فین تک در این کشور هستند.” وی همچنین افزود : ” AIFC می تواند به یکی از  مراکز اصلی عملیات بلاکچینی در جهان تبدیل شود و توسعه بازار دارایی های دیجیتال اولویت اصلی ما در آینده نزدیک است.”

 

قزاقستان میزبان یک نمایشگاه بین المللی در زمینه بلاکچین و رمزارزها خواهد بود

آقای Kelimbetov درباره برگزاری این نمایشگاه در قزاقستان عنوان کرد که کمیته AIFC امیدوار است برگزاری این نمایشگاه، پیشرفت قزاقستان در تکنولوژی های مالی غیرمتمرکز را به جهانیان معرفی کند.

بنابر گزارش رسانه های ملی قزاقستان، دولت این کشور اعلام کرده است : ” از آنجا که در تمام دنیا افراد زیادی به موضوعات مرتبط با رمزارزها علاقه مند هستند ، ما تصور می کنیم که محل برگزاری این نمایشگاه، به یکی از مراکز اصلی و جاذبه های دنیای رمزارزها  تبدیل شود. بسیاری از بانک های مرکزی در حال پشتیبانی از پروژه های این زمینه هستند و بسیاری دیگر از آنها نیز، با دقت پیگیر ارزهای رمزنگاره شده هستند. ”

در طی این جلسات و گفتگوها، آقای Kelimbetov تاکید زیادی بر این موضوع داشت که AFIC، علاوه بر استفاده از فناوری بلاکچین و رمزارزها، به ثبات و با پشتوانه بودن آنها نیز اهمیت ویژه ای می دهد. هم اکنون ایالات متحده و سنگاپور در حال آزمایش رمزارزها در تبادلات مالی روزمره و معمول هستند. همچنین در سوییس نیز پروژه های زیادی در این زمینه در حال انجام است و ژاپن نیز از تعدادی رمزارز مختلف به عنوان روش های رسمی پرداخت پشتیبانی می کند. ما می خواهیم بگوییم که در این راستا، AIFC در حال درک فرآیندهای در حال وقوع است. اما از سوی دیگر، ما مسئول مسائل مربوط به ثبات مالی و تنظیم قانون برای برخی از موسسات مالی هم هستیم.

قزاقستان برای توسعه هر چه بیشتر بخش فین تک در حال ظهور آن تلاش می کند

آقای Kelimbetov افزود : ” فرماندار ایالات قزاقستان دستور داده تا AIFC را به یکی از قطب های فناوری مالی تبدیل کنیم”. برای دستیای به این هدف، AIFC باید به زودی به یک کنسرسیوم تشکیل شده از مراکز پیشرو در فناوری های جدید مالی و بانک هایی که به دنبال راهکارهای اقتصادی جدیدی در زمینه بلاکچین و رمزارزها هستند ملحق شود.

در ابتدای این ماه، AFIC تفاهم نامه ای را برای همکاری در ساخت اولین “مرکز نوآوری بلاکچین” در کشور با Microsoft امضا کرد. هدف از تاسیس این مرکز، پرورش نوآوری در فضای اتارت-آپی مربوط به فناوری دفترکل توزیع شده است.

 

در ماه جولای، AIFC اعلام کرد که با کمک شرکت های Deloitte و Waves ، در حال توسعه زیربنای قانون گذاری رمزارزهای مبتنی بر فناوری بلاکچین می باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source

https://coiniran.com/?p=8644
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x