ایستگاه خبر

فاز بعدی مرحله آزمایشی پرداخت های برون مرزی سوئیفت

سوئیفت (Swift) یک قدم به پذیرش و استفاده از بیتکوین نزدیک تر شده است. بعد از ماه ها کار، گروهی از توسعه دهندگان پلتفرم پرداخت های درون بانکی توانستند مفهوم Proof of Concept را که با بلاکچین Hyperledger Fabric ساخته شده تکمیل کنند. این پروژه که طراحی شده تا مشخص شود آیا با انتقال حساب های بانکی کاربران به یک دفتر کل توزیع شده می توان به سوئیفت برای ارائه خدمات آنی (در زمان واقعی) کمک کرد یا نه، قدم به مرحله بعدی گذاشته است.

بر اساس ادعای Damien Vanderveken، مسئول فناوری دفتر کل توزیع شده ی سوئیفت، چندین بانک از جمله گروه بانکی نیوزلند، BNP Paribas، BNY Mellon، بانک DBS، Wells Fargo و چندی دیگر به این پلتفرم جهت آزمایش ها و تست های بیشتر دسترسی داده شده است.

به عقیده سوئیفت اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، می تواند میلیاردها دلار که در صندوق ها در بانک ها خوابیده (که در تمام دنیا هم وجود دارد و شامل ارزهای مختلفی می شود تا در صورت نیاز به انجام تراکنش مورد استفاده قرار گیرند) را آزاد کند. با جابجایی سرمایه ها به یک دفتر کل عمومی (و مشترک)، این آزمایش بدنبال این است که آیا حذف این مورد ممکن است یا خیر که در صورت امکن پذیر بودن، این سرمایه ها می توانند در کارهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

انتظار می رود که بانک ها کار خود را تا پایان ماه آتی به پایان برسانند که در آن زمان، نتایج توسط ۲۲بانک دیگر از جمله ABN Amro، Deutsche Bank، JPMorgan Chase و … اعتبارسنجی می شوند.

جایگاه شک پابرجاست

این خبر کوتاه و پیشروی این آزمایش پیامدهایی هم برای سوئیفت و همچنین استفاده از بلاکچین در صنعت بانکداری دارد.

حتی با آزمایش ها و تلاش فراوان در مراحل مختلف توسعه توسط سوئیفت، همچنان به این فناوری نگاه های محتاطانه می شود. Vandervekenبرای مثال  با لحنی عادی و دیرباورانه می گوید که چنین توسعه و پیشرفت هایی باعث ایجاد علاقه در سازمان نمی شود. او می گوید:« بلاکچین بسیار همه گیر شده و اگر بلاکچین نوآوری یا خلاقیتی به همراه خود داشته باشد به نظر من در زمینه پرداخت ها خواهد بود. اما آیا در زمینه پرداخت های آنی هم می تواند کاری کند؟ من که اینطور فکر نمی کنم».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : coindesk

https://coiniran.com/?p=7883
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x