ایستگاه خبر

غول بیمه فرانسوی، از سیستم بلاکچین اتریوم برای یک محصول جدید بیمه پرواز، استفاده می کند

AXA که یکی از شرکت های بزرگ بیمه فرانسه به شمار می رود، یک محصول جدید برای بیمه تاخیر پرواز رونمایی کرده که از بلاکچین عمومی اتریوم جهت ذخیره اطلاعات قرارداد بیمه و فعال سازی پرداخت ها، استفاده می کند.

این محصول که فیزی (Fizzy) نام دارد، به عنوان یک ابزار بیمه هوشمند استفاده می شود که مسافر هواپیما می تواند برای اطمینان از پرواز خود در صورتی که پرواز ۲ ساعت یا بیشتر تاخیر داشته باشد از آن استفاده کند. بدین ترتیب، فیزی استفاده جالب توجهی از قرارداد های هوشمند (هر قرارداد هوشمند به یک قطعه کد اطلاق می شود که در صورتی که حالت مشخصی در بلاکچین اتفاق بیافتد فعال می شود) می کند.

در اینجا، بلاکچین اتریوم، دو نقش اساسی دارد. اولا، یک سابقه قابل دسترس از قرارداد بیمه را در یک قرارداد هوشمند قرار می دهد؛ دوما، به عنوان یک مکانیسم برای فعال سازی پرداخت توسط مشتری، پس از گذشت دو ساعت تاخیر، عمل می کند.

Jean-Baptiste Mounier نماینده AXA از طریق ایمیل به وبسایت خبری Coindesk گفت: «قرارداد هوشمند بخشی است که تصمیم می گیرد آیا به دارنده سند بیمه، غرامت پرداخت شود یا خیر؛ و نیز، درخواست پرداخت را در سیستم ما، فعال می کند. استفاده از یک قرارداد هوشمند جهت فعال سازی، باعث ایجاد اعتماد بین بیمه گذار و دارنده سند بیمه، می شود».

در نهایت، AXA این محصول را طوری وارد عرصه می کند تا شفافیت بیشتری در فرآیند بیمه، ایجاد شود. نماینده AXA می گوید:«هدف نهایی ما در AXA، ارائه خدمات مشتری پسند است. با حذف استثنائات بیمه و به کار گرفتن یک قرارداد هوشمند اتریوم جهت فعال سازی پرداخت غرامت، میزان اعتماد مشتریان افزایش خواهد یافت». با نگاهی رو به جلو، AXA استفاده های دیگری نیز از بلاکچین اتریوم برای محصول فیزی، مد نظر دارد.

در حال حاضر، پرداخت های بیمه از جانب فیزی به مشتری، با استفاده از ارز های مورد تایید دولت، انجام می شود. با این حال، AXA گفته است که در نظر دارد در آینده، آن ها را از طریق کوین “اتر” که ارز دیجیتالی شبکه اتریوم است پرداخت کند.

Mounier اینطور توضیح می دهد: «در آینده می خواهیم که پرداخت هزینه بیمه و نیز پرداخت غرامت ها از طریق کوین اتر باشد که بدین ترتیب، فرآیند پرداخت کاملا تضمین می شود و در حقیقت بیمه گذار قادر به فریب مشتری در پرداخت هزینه نخواهد بود (چیزی که برخی از مشتریان بیمه از آن واهمه دارند)».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8196
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x