ایستگاه خبر

صرافی های چینی به کشورهای آسیایی دیگر نقل مکان می کنند

OKCoin بزرگترین صرافی رمزارز چینی می گوید که صرافی های چینی بعد از ممنوعیت فعالیت در چین، قصد دارند به دیگر کشورهای آسیایی که نسبت به رمزارزها دوستانه تر هستند، نقل مکان کنند

OKCoin بزرگترین صرافی رمزارز چینی می گوید که صرافی های چینی بعد از ممنوعیت فعالیت در چین، قصد دارند به دیگر کشورهای آسیایی که نسبت به رمزارزها دوستانه تر هستند، نقل مکان کنند. آنها برای مجوز فعالیت در ژاپن درخواست داده اند (چه خودشان به صورت منفرد و چه از طریق همکاران)، همچنین چند دفتر فروش مستقیم نیز در هنگ کنگ ایجاد کرده اند و یا قصد دارند مقرهای خود را از سنگاپور تا کره جنوبی بسط دهند.

لنیکس لای (Lennix Lai) مدیر بازار مالی صرافی OKEx که توسط OKCoin پیشتیبانی می شود می گوید:

«چین سهم مهمی در بازار رمزارزها دارد، پس به نظر ما در اینجا تقاضا زیاد است. به عنوان یکی از بزرگترین صراف ها در چین، ما فکر می کنیم که شانس خوبی در رقابت در عرصه جهانی داریم.»

مقامات دولت چین نسبت به رمزارزها مهربان نبوده اند و تمامی ICO ها را ممنوع اعلام کرده و صرافی های عمده را بسته اند. اما در هر حال، کاربران چینی همچنان علاقه مند به فعالیت هستند و همانطور که لنیکس لای می گوید، اگر تقاضا وجود داشته باشد پس صرافی ها می توانند در کشورهای دیگر مانند هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی فعالیت کنند. در میان این کشورها، به نظر می آید که ژاپن به خاطر سیاست هایش بهترین گزینه باشد. در هفته های گذشته ژاپن توانسته است عنوان بزرگترین بازار رمزارزها در جهان را به خود اختصاص دهد.

دست کم ۱۹ شرکت وجود دارد که در ژاپن درخواست مجوز کرده اند. چائو شانگ پنگ (Zhao Changpeng)، مدیر عامل Binance.com  می گوید که او نیز به دنبال شرکای محلی است. دیگر شرکت ها نیز از جمله  Bixin که در پکن مستقر است، ابراز تمایل کرده اند.  استقبال اولیه از آنها گرم بوده است.

مایک کایاموری (Mike Kayamori)، رییس شرکت Quoine می گوید که «ما تقریبا با همه آنها در حال مذاکره هستیم. آنها همگی مایوس هستند. فروشندگان چینی زیادی وجود دارد که به سوی ما می آیند، اما ما نمی توانیم از عهده همه آنها برآییم. پس اگر یک همکار چینی بتواند همه اینها را مدیریت کند و به ما ملحق شود، پس این کار بسیار آسانتر خواهد بود.»
این اتفاق، نشان می دهد که ممنوعیت مقامات چینی، عملا باعث کاهش تقاضا و فعالیت های تجاری نمی شود بلکه در عوض، این فعالیت ها را به مکان های دیگری سوق می دهد که باعث می شود چینی ها برای دسترسی به بیت کوین و دیگر رمزارزها، از صرافی های کشورهای دیگر استفاده کنند. به لحاظ اقتصادی این نمی تواند به نفع چین باشد.  بنابراین به زعم جک اسمیت (Jack Smith) مدیر کل bitcoin.com، «کشورهایی که سیاست های تساهل آمیزتری نسبت به این حیطه دشته باشد، برندگان اقتصاد رمزارزها خواهند بود.»

منبع

https://coiniran.com/?p=14471
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x