ایستگاه خبر

صرافی های بیتکوین قربانی مشکلات بانکی می شوند

بدنبال اعلام صرافی  Bitfinex مبنی بر غیر فعال کردن سپرده های پول کلاسیک، صرافی های دیگری نیز با مشکل مشابهی روبرو شده اند. برخی دیگر از پلتفرم های داد و ستد نیز بدلیل مشکلاتی در حساب بانکی و بانک واسطه، خطوط انتقال دلار آمریکا را غیر فعال کرده اند.

Bitfinex  تنها صرافی بیتکوین نیست که سپرده پول های کلاسیک را غیر فعال کرده است. صرافی  BTC-E  نیز در توییتر خود اعلام کرده که بدلیل مشکلات بانکی، انتقال دلار را تا پایان این ماه نمی پذیرد.

طبق اخبار واصله، صرافی چینی Okcoin نیز همین موضع را اتخاذ کرده است. یک کاربر Reddit با ارسال پیامی بیان کرد که سپرده دلاری به طور موقت از چهارشنبه متوقف شده است. وی اضافه کرده است که: “لطفا از سپرده کردن و پرداخت های بیشتر خودداری کنید چرا که ممکن است پرداخت شما از سوی بانک واسط  رد شود. ما در حال حاضر به دنبال جایگزین هایی برای از سر گیری سپرده ها در اسرع وقت هستیم. ”

بانک های شخص ثالث با “کاهش-خطر”

بانک های واسطه و بانک های کارگزار، بانک های شخص ثالث هستند. از این اسامی گاهی به جای همدیگر استفاده می شود. صرف نظر از تفاوت های جزئی بین آنها، هر دوی آن ها نقل و انتقالات مالی بین المللی و همچنین تراکنش ها را تسهیل می کنند.

هنگامی که Bitfinex پرونده ای علیه Wells Fargo  ثبت کرد، مشخص شد که Wells Fargo به عنوان یک بانک کارگزار برای بانک های تایوانی که Bitfinex از آنها استفاده می کرد، عمل می نمود.

بنابر اعلام  بانک جهانی، ” اجتناب از ریسک یا خطر، بطور معمول بر اساس اصل عمده فروشی ، بدون ارزیابی مورد به مورد ریسک مربوط به تک تک مشتریان، یا هر کشور یا هر منطقه مربوطه، و یا بخاطر نتیجه تجزیه و تحلیلی که نشان می دهد رابطه تجاری بطور کلی دیگر سودآور نیست، رخ می دهد.” بنابراین، برای بانکی مثل Wells Fargo عادی نیست که روابط کارگزاری بانکی خود با دیگر کسب و کارهای بیتکوینی را به شکلی که با  Bitfinex  انجام داد، قطع نماید.

بانک های تایوان شرایط  AML را سخت تر می کنند

بدنبال تصمیم “کاهش-خطر” Wells Fargo که صرفا انتقال خروجی را تحت تاثیر قرار داد، Bitfinex  به مشتریانش اعلام کرد که تمامی خطوط و انتقالات ورودی آن، از سوی بانک های تایوانی “مسدود و رد” خواهند شد.

با توجه به مقاله نشریه Whalecalls، بانک ها در تایوان قبلا شرایط  AML (ضد پولشویی) و KYC (شناخت مشتری) را سخت نکرده بودند، اما آنها بایستی خود را با مقررات ایالات متحده تطبیق می دادند. با این حال، ایالات متحده اخیرا در این شرایط تجدید نظر کرده است. بخش شبکه اجرایی جرایم مالی ایالات متحده (Fincen) در حال حاضر خواستار این است که هر عامل تجاری (مانند یک فرستنده پول) بایستی هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش نماید.  Fincen در وب سایت خود اعلام نمود: “زمانی که یک تراکنش از طریق MSB (خدمات پولی تجاری) یا توسط آن انجام شود، باید گزارش ثبت شود. این گزارش زمانی باید ثبت شود که موارد مشکوکی دیده شود و یا جابجایی پول از ۲ هزار دلار بیشتر باشد”. براساس آژانس مذکور، صرافی های بیتکوین به عنوان “فرستندگان پول” شناخته می شوند.

(KYC مخفف Know-Your-Customer است که به پروسه های تایید و احراز هویت مشتریان یک تجارت گفته می شود.)

زمانی که ایالات متحده کنترل خود بر فعالیت های نقل و انتقالات پولی را سخت تر کرده است، تایوان نیز برنامه خود را برای بالا بردن تلاش هایش در زمینه AML / KYC  را داشت. براساس اعلام نشریه   Focus Taiwan ، دولت تایوان در ۱۶ مارس دفتر کاری را بمنظور مبارزه با پولشویی برای کمک به ایجاد یک فضای مالی شفاف تر و منظم تر، تاسیس نمود.

این نشریه از قول آقای Lin Chuan نخست وزیر تایوان اعلام نمود که هدف دیگر از این کار ارتقای “پیشگیری از پولشویی تا قبل از ارزیابی سوم  گروه آسیا / اقیانوس آرام  (APG) در مورد پولشویی در سال آینده” است. قابل ذکر است که تایوان عضو ناظر این گروه می باشد.

نشریه مذکور افزوده است که در ماه اوت سال گذشته، دفتر خدمات مالی ایالت نیویورک(DFS)  ، بانک تایوانی Mega را بخاطر “عملکرد ضعیف انطباق، پس از شناسایی تعدادی تراکنش مشکوک بین شعبه نیویورک و پاناما در این بانک” ۱۸۰ میلیون دلار جریمه کرد. آقای Tsai Pi-Chung معاون وزیر دادگستری تایوان متذکر شد که این موضوع به اعتبار فعالیت های مالی تایوان در سراسر دنیا صدمه زده است و این امر باید اصلاح شود.

مشکلات سپرده صرافی های بیتکوین بلافاصله بعد از اینکه مراجع ذیربط تایوان دفتر مبارزه با پولشوی یا AML را تاسیس کردند شروع شد. این در حالی ست که بانک های ایالات متحده سیاست “کاهش-خطر” را اتخاذ کرده اند، و تایوان مصمم به کسب مجدد اعتبار خود است. به همین دلیل است که تایوان فهرست دیده بان APG را تهیه کرده است. در نهایت باید گفت که وضعیت برای همه صرافی های بیتکوین که از بانک های تایوانی استفاده می کنند در حال تیره شدن است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via news.bitcoin.com

Images via pointonpartners

https://coiniran.com/?p=5784
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali
ali
6 سال قبل

agha vaghan matlabetoon be dard bokhor bood

پویا علیخانی
پویا علیخانی
6 سال قبل
پاسخ به  ali

سپاس از توجه شما.

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x