ایستگاه خبر

یک صرافی بیتکوین در مکزیک در جمع آوری کمک های مردمی و کمک به زلزله زدگان، به صلیب سرخ کمک می کند

یک صرافی بیتکوین مکزیکی به نام Bitso، کمپینی برای جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان زلزله اخیر در مکزیک ترتیب داده است.

 

چند روز پیش، صرافی Bitso پشتیبانی خود را از مردم زلزله زده زلزله اخیر مکزیک اعلام کرد. این صرافی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند، چند کیف پول اختصاصی جهت جمع آوری کمک های مردمی مشتریان خود ایجاد کرده است و بدین واسطه امکان دریافت کمک های مردمی در قالب بیتکوین، اتریوم و ریپل را فراهم کرده است. این صرافی معتقد است از آنجا که تراکنش های پرداختی توسط ارزهای دیجیتال بسیار سریع و راحت می باشند، استفاده از آن ها برای جمع آوری کمک های مردمی بسیار مناسب است.

 

“متاسفانه در زلزله اخیر مکزیک، عده بسیاری، خانه، اموال و حتی عزیزان خود را از دست داده اند و ما امیدواریم این مبالغ به آن ها کمک کند تا هر چه سریع تر به روند عادی زندگی خود بازگردند”.

 

در اثر زلزله ای که تقریبا در پاسی از شب ۷ سپتامبر در مکزیک روی داد، هزاران خانه در سراسر کشور ویران شده و حدود ۱۰۰ نفر کشته  بر جای ماند. بزرگی این زمین لرزه به اندازه ۸٫۲ ریشتر تخمین زده شده است.

جزئیات نحوه اهدای کمک های مردمی در وبلاگ این صرافی به شکل زیر آمده است :

با پیوستن به کمپین زیر و استفاده از #BitcoinAidMexico در شبکه های اجتماعی خود و واریز مبالغ کمک های خود  به آدرس های زیر، در تلاش های صلیب سرخ در کمک به مردم زلزله زده سهیم شوید :

 

Bitcoin (BTC) :1DaHfXsoZ2jznJhB62vR3QEVFhhZ2tMR

 

Ethereum (ETH) :0x88B6021aE4BB98f2E9D5BB38B83427b9D7ffEc

 

Ripple (XRP) : rEFMdiTbLmZq5ZirWGoyP48DMFqXjNkM

 

بنیاد صلیب سرخ تاکنون اقدام به ساخت پناهگاه های بسیاری برای کمک به زلزله زدگان، خصوصا در ایالات جنوبی کشور از جمله Oaxaca  و Chiapas کرده است که این امر باعث کمک رسانی به بیش از ۲۴,۰۰۰ نفر از افراد آسیب دیده شده است.

به دلیل ماهیت شفاف تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال، تمامی تراکنش های واریزی و مصرفی حساب کمک های مردمی این صرافی، شفاف، قابل بررسی و قابل ردیابی توسط هر کسی که به آن واریز کرده است می باشد و این خود اطمینان زیادی را به دنبال دارد. هر چند این صرافی قصد دارد تا تمام مبالغی را که توسط ارزهای دیجیتال دریافت کرده است به پزو مکزیک (واحد پول رسمی مکزیک) تبدیل نماید. این صرافی در وبلاگ خود نوشته است :

” تمامی مبالغ تبدیل شده به پزو مکزیک، توسط یک بانک محلی به حساب Cruz Roja I.A.P. ( بنیاد صلیب سرخ مکزیک ) به شماره حساب CLABE 012180004040404062 منتقل خواهد شد. (پیش فرض CLABE چیزی شبیه به شماره شبا در ایران ولی برای کشور مکزیک می باشد). برای اطمینان بیشتر، مردم می توانند صحت این شماره حساب را از طریق وبسایت http://www.cruzrojamexicana.org.mx یا حساب کاربری توییتری آن ها با آدرس  http://twitter.com/CruzRoja_MX/status/906600599864582144 بررسی نمایند.

 

آخرین مهلت فرستادن کمک ها ۱۵ سپتامبر بود، هر چند صرافی Bitso اعلام کرده که اگر بعد از این تاریخ نیز مردم کمک های خود را واریز نمایند، این صرافی باز هم ارزهای دیجیتال دریافتی را به پزو تبدیل کرده و از طریق بانک به حساب بنیاد صلیب سرخ این کشور واریز می نماید.

همچنین این صرافی ذکر این نکته را نیز ضروری دانست که هیچ مقدار کف و حداقلی برای مبلغ های اهدایی در نظر گرفته نشده است و این صرافی پذیرای کمک های مردمی در تمامی مبالغ می باشد. این صرافی در وبلاگ خود نوشته است که علاوه بر کمک های جمع آوری شده مردمی، خود این صرافی نیز در ابتدا مبلغ $۵۰,۰۰۰ دلار را به صلیب سرخ اهدا کرده است.

همچنین این صرافی اذعان نمود، تمام مبلغی که این صرافی طی کمک های مردمی دریافت

می کند به صورت عمومی با استفاده از گزارشی از تراکنش ها در بلاکچین برای شفافیت بیشتر در معرض عموم قرار می گیرد.

مطلب مهم دیگری که این صرافی به آن پرداخته این است که این کمک های مردمی بدون مالیات خوردن و به طور مستقیم به دست صلیب سرخ و آسیب دیدگان می رسند؛ این مهم با استفاده از واریز این مبالغ توسط شخص سوم حقوقی و بانکی و با استفاده از ماده ۳۵ قانون LISR مکزیک که این پرداخت را به عنوان ” صورتحساب کمک رسانی عمومی ” در نظر می گیرد، محقق می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=8258
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x