ایستگاه خبر

شفاف سازی موضع Bitmain در قبال فورک بیتکوین-کش (Bitcoin Cash)

شفاف سازی موضع Bitmain در قبال فورک Bitcoin Cash

صرافی چینی ارزهای دیجیتال، ViaBTC، اخیرا پشتیبانی خود از دادوستد فورک جدید بیتکوین به نام بیتکوین-کش (Bitcoin Cash, BCC) بر پایه هاردفورک UHAF (پروپوزال اعلام شده Bitmain در آوریل) اعلام عمومی کرده اند.

Bitmain در آخرین پست ارسالی در وبلاگش اعلام کرده هاردفورک UAHF را برای محافظت از اکوسیستم بیتکوین در برابر سافت فورک BIP148 UASF پیشنهاد داده است. او اعلام کرده که BIP148 به کسب پشتیبانی از دیگران از جمله توسعه دهندگان جامعه Bitcoin Core ادامه میدهد. Bitmain ادعا کرده که BIP148 خطر بالقوه ای برای اکوسیستم بیتکوین بوده و از این رو داشتن یک طرح مقابله احتمالی، ضروری است.

حمله ها به توافق نیویورک ادامه دارد

توسعه دهندگان جامعه Bitcoin Core به خرابکاری بر علیه توافق نیویورک ادامه میدهند. بر اساس آنچه در وبلاگ مذکور اشاره شده، طی یک توافق با حمایت بیش از ۸۰ درصد از دارندگان توان محاسباتی و ۸۰ درصد منبع نرم افزارهای تراکنش ها قصد تسریع در مقیاس پذیری بیتکوین را دارند.

در پست دیگری Bitmain اشاره میکند نود های BIP148، بلاک هایی که برای Bit 1 از زمان شروع انشعاب (فورک) UASF (یعنی از اول آگوست) سیگنال دهی نکنند را یتیم (orphan) می کنند. نودهای BIP148 سپس زنجیره جدید BIP148 را درصورت وجود توان محاسباتی (حتی به میزان بسیار ناچیز) دنبال میکنند. تنها اگر هیچگونه توان محاسباتی نباشد، نودهای BIP148 زنجیره جدید را دنبال نخواهند کرد.

Bitmain ادعا میکند فعالیت های استخراج دنبال کنندگان زنجیره UASF ممکن است بدون هرگونه اطلاع قبلی متوقف شده و سرمایه گذاران کل سرمایه خود را از دست بدهند. صرافی هایی که توکن UASF را بعد از نقطه انشعاب پشتیبانی میکنند لازم است ریسک رکود احتمالی بعد از آن را در نظر بگیرند.

ضمنا زنجیره BIP148 بر اساس اظهار نظر Bitmain هیچگونه محافظتی در برابر حملات تکرار شونده ندارد. تراکنش ها در هر دو زنجیره منتشر شده و کاربران نمی توانند از تاییدات هر دو زنجیره جلوگیری کنند. لازم است که صرافی ها کلیه عملیات دریافت و پرداخت را در زمان انشعاب متوقف کرده و پس از آن روش انشعاب خود را پیاده سازی کنند. فورک UASF در بردارنده یک ریسک به زنجیره اصلی است. بدون داشتن یک طرح احتیاطی از فعالیت روی زنجیره اصلی میبایست احتناب نمود.

Bitmain آمادگی دارد

Bitmain تنها درصورت وقوع UASF و نشر یک خطر بالقوه در اکوسیستم، هاردفورک UAHF را پیاده سازی میکند. Bitmain همچنین اشاره میکند به اینکه توسعه دهندگان نرم افزار در کنفرانس “آینده بیتکوین” در هلند پیشنهاد Bitcoin ABC که یک نرم افزار برای افزایش اندازه بلاک به یک مقدار قابل تنظیم است (که جایگزین کد سگویت میشود) را ارائه دادند. حمایت کنندگان از افزایش اندازه بلاک بیتکوین بر اساس اظهار نظر Bitmain، که اکنون رهبری توسعه هارد فورک را در دست دارند، میگویند این کار کنترلی روی آرای پشتیبانان نخواهد داشت.

Bitmain ارتباط خود را با ViaBTC شفاف میکند

Bitmain برای شفاف سازی موضع خود موارد زیر را اعلام کرده است:

  • ۱٫ Bitmain و ViaBTC تنها روی یک سرمایه گذاری مشترک که عملکرد آن مستقلا در دست ViaBTC است، باهم در ارتباط هستند. بینان گذار ViaBTC 10 برابر بیش از سرمایه گذاران آن حق رای دارد. بنابر این موضع ViaBTC بیانگر موضع Bitmain نخواهد بود.
  •  توافق نیویورک به نمایندگی از عموم جامعه بیتکوین است. Bitmain فعالانه از پیاده سازی SegWit2x پشتیبانی کرده و به اجرای نرم افزار btc1 روی استخر های استخراج از قبیل ConnectBTC,Antpool و BTC کم در آینده نزدیک ادمه خواهد داد.
  •  Bitmain تمام حرکات BCC را زیر نظر داشته و از پشتیبانی هردو رویکرد BCC و SegWit2x دست نمیکشد.


دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



 Source: MediumCryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7642
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x