اخبار اتریوم

سبقت گیری دش کوین از اتریوم در کاربرد روزمره

دیجی ارز شماره یک وب سایت پورس (Purse.io) بعد از بیت کوین، دش کوین است. اما با وجود پیشرفت هایی که برخی آلتکوین ها در پذیرش و کاربردپذیری در جهان واقعی  و مبادلات روزمره داشته اند، بیت کوین به لحاظ رتبه بندی، همچنان موقعیت شماره یک را داراست.

پورس (Purse) یک فروشگاه اینترنتی محبوب میان علاقه مندان دیجی ارزهاست. این مانند یک سرویس سپرده گذاری عمل می کند و به مشتریان اجازه می دهد تا برای خرید کارت های هدیه آمازون، از بیت کوین و دیگر دیجی ارزها استفاده کنند. این به طرز کارآمدی همه را قادر می سازد تا با بیت کوین از آمازون خرید کرده و گاهی از تحفیف های قابل توجهی برخوردار شوند. پورس با صرافی های صرافی ارز دیجیتالی ساده و کارآمدی مانند ShapeShift نیز همکار است. این صرافی شما را قادر می سازد تا از برای پرداخت از دیگر پول های دیجیتالی استفاده کنید.

پورس در یک پیام در توییتر، میزان استفاده از آلتکوین ها (یعنی به جز بیت کوین) را به ترتیب زیر عنوان کرد:

«بالاترین دارایی دیجیتالی آلتکوین ها که در فروشگاه پورس طی ماه گذشته خرج شده اند کدام ها هستند؟ رتبه اول دش کوین، دوم اتریوم و سوم اتریوم کلاسیک. آلتکوین های خود را در آمازون خرج کرده و مقداری تخفیف بگیرید.»

آنها همچنین خبر داده اند که آلتکوین شماره یک برای ماه نوامبر دش کوین بوده است و بعد اتریوم و سپس لایتکوین که جای اتریوم کلاسیک را گرفته است.

به گفته استیون مک‌ کی  (Steven McKie) رییس بخش فروش و پیشرفت تجاری این فروشگاه، همکاری با صرافی ShapeShift به گسترش کاربران علاقه مند و جدید منجر شد:

«با پذیرش هرچه بیشتر، ارز دیجیتالی در حال رشد و شکوفایی در سراسر جهان است. برای اینکه رشد دراز مدت دارایی دیجیتالی آلتکوین ها را در کنار بیت کوین تقویت کنیم، فروشگاه پورس با ShapeShift  تیمی تشکیل داده است. همکاری هایی مانند این، ما را قادر می سازد تا از این پلاتفرم خود برای جوامع و گروه های متنوع تری استفاده کنیم، بیت کوین را به تعداد بیشتری معرفی کنیم و پذیرش پول های دیجیتالی را به پیش ببریم.»

ارزهای دیجیتالی کاربرد محوری در مسیر بیت کوین برای استفاده به عنوان «پول نقد دیجیتالی» (استفاده از ارز دیجیتالی مانند پول نقد برای مبادلات گمنام) هستند.

با اینکه بیت کوین همچنان در راس دیگر ارزهای دیجیتالی جا خوش کرده است و اتریوم با نگاه به سرمایه گذاری های آلترناتیو و نه پول های دیجیتالی، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما دیگر ارزها با پشتکار به دنبال جا انداختن مفهوم پول نقد دیجیتالی برای عموم مردم هستند.
دش کوین با ترکیب «دیجیتال» و «کش»(به معنای پول نقد) برند جدیدی به نام دش (dash) پیش آورده تا توجه را به استفاده آن به عنوان یک واسطه کالایی و مبادله روزمره جلب کند. این به دنبال راهبرد جاه طلبانه ای است تا صاحبین کسب و کار جدید قبل از کریسمس به پذیرش این ارز دیجیتالی روی آورند.

تیم توسعه دش سخت مشغول بروزرسانی Evolution است تا در کنار دیگر امکانات، آدرس های دیجیتالی طولانی را از کنار گذاشته و به حساب کاربری توجه می کند و اجازه می دهد تا پیام رسانی کاربر به کاربر انجام شود. این امکان جدید تا آخر ۲۰۱۷ فراهم خواهد بود.

گولدن (Gulden)، دیگر ارز دیجیتالی نیز به استفاده از پول دیجیتالی به عنوان واسطه ای برای مبادلات روزمره توجه دارد، و در مسیر مشابه ای با فن آوری پایه ای بیت کوین قدم برمی دارد تا این فن آوری را به روشی به جهان معرفی کند که کمتر تهدید آمیز باشد.

این ارزدیجیتالی هلندی اخیرا یک نسخه بروزرسانی شده را منتشر کرده است که تبدیل یکباره آدرس بیت کوین و حساب های بانکی را مقدور می سازد، یعنی خرید گولدن به طور مستقیم از کیف پولی و یک لینک بین کیف های پولی موبایل و کامپیوتر شخصی بدون به کارگیری به سرویس واسطه.

برنامه نویسان گولدن قصد دارند در سال ۲۰۱۷، آدرس های عددی-رقمی قدیمی را کنار بگذارند و یک امکان تایید صفر لحظه ای ایجاد کنند.

سلطه بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتالی بیشتر شده است

با وجود این، به رغم تمامی کمک هایی که دیگر ارزهای دیجیتالی به پذیرش و کاربردپذیری در جهان واقعی می کنند، بیت کوین نه تنها ارز دیجیتالی اصلی باقی می ماند بلکه جایگاه خود را در رتبه اول طی ماه های گذشته تقویت کرده است. سهم بیت کوین از حجم سرمایه جهانی برای ارزهای دیجیتالی از ۸۶ درصد فزونی گرفته است، در حالیکه همین دو ماه قبل ۸۰ درصد بود و در پایین ترین مدت خود ۷۴ درصد در ماه مارس. این بیش از همه به خاطر قیمت بالای ۷۷۰ دلاری آن است، یعنی بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴، و با حجم سرمایه ای حدود ۱۲.۴ میلیارد دلار.

در این حین، هفت ارز دیجیتالی رده بالا به جز بیت کوین، طی چند ماه گذشته، با کاهش حجم سرمایه مواجه شده اند. در اواخر ماه سپتامبر، کل حجم سرمایه آلت کوین ها از ۲.۵ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

منبع

https://coiniran.com/?p=4016
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x