ایستگاه خبر

رییس صندوق بین المللی پول: بانک ها پول های دیجیتالی را تا پنج سال آینده خواهند پذیرفت

کمتر از سه سال پیش بود که نمادهای رسمی جهان مانند وال استریت ژورنال و صندوق بین المللی پول، بیت کوین و جهان ارزهای دیجیتالی را کاملا نادیده می گرفتند. روشن است که این ابتکارات و پیشرفت های مالی مانند فن آوری بلاک چین بیت کوین را دیگر نمی توان نادیده گرفت.

وال استریت ژورنال با یکی از بزرگترین و قدرتمندترین مدیران مالی جهان یعنی کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول، یک مصاحبه بیست دقیقه ای برگزار کرده است. در میان سئوالات از سوی خوانندگان این پرسش مطرح شد که پول های دیجیتالی مانند بیت کوین چگونه روی آینده رشد اقتصادی تاثیر خواهند گذاشت. پاسخ لاگارد به این سئوال مثبت بود: «در نهایت، به نظرم نهادهای مالی به پذیرش این فن آوری علاقه پیدا خواهند کرد، زیرا مانند هر بازیگر اقتصادی در این زمینه، آنها می خواهند که به بازارهای جدید دست پیدا کنند. می خواهند که نه تنها بازار پایه ای خودشان را حفظ کنند بلکه آنرا گسترش دهند. یک راه برای گسترش آن، دستیابی به حیطه های جدید است.»
وی سپس افزود:

« خیلی تعجب می کنم اگر پنج سال بعد، بسیاری از نهادهای مالی موجود این ابزارها را نپذیرفته باشند.»

این پاسخ کاملا در تعارض با بی اعتنایی کلی اگر نگوییم مقابله آمیز مدیر عامل بانک مرگان چیس (Morgan Chase)، جیمی دیمون در سال گذشته است. پارسال از وی یک سئوال سرراست درباره فایده بیت کوین شد و وی در آنزمان گفت:

« با بیت کوین وقت تان را تلف می کنید…این چیزها متوقف می شود.»

علی الظاهر این حرف معنا دارد، زیرا واقعیت این است که یک مدیر بانک نمی تواند راهی برای سود بردن از یک پول غیرمتمرکز پیدا کند، پس برای وی ارزشی هم ندارد. به خصوص، دیمون درباره استفاده از فن اوری بلاک چین مثبت تر بود.
لاگارد همچنین درباره گستره و امنیت جهان پول دیجیتالی گفت:

«اکنون، تا جایی که به ارزهای دیجیتالی و بلاک چین برمی گردد،…اینکه چگونه تراکنش های مالی را امن و محرمانه خواهند کرد یا مختل خواهد کرد، اینکه چگونه جوامعی حول خود شکل می دهد، به نظر من در این مورد ما در آستانه تحولات مهم هستیم.»

وی افزود: «برای الان، حجم این پول ها نه سیستماتیک است، نه یک تهدید و نه کاملا امن، اما چیزی که از آن مطمئنیم این است که ناظرین و قانونگذاران باید چشم به آن داشته باشند زیرا همچنین می تواند کانالی باشد برای تراکنش های غیرقانونی. ما نمی خواهیم شاهد پولشویی، تامین مالی تروریسم با استفاده از این ابزارها باشیم.»

چیزی که مهم است به آن توجه داشته باشیم تغییر لحن صحبت و طرز فکر بزرگان مدیران اقتصادی است که هر سال عوض می شود. وی مانند دیمون نسبت به نفوذ پول های دیجیتالی بی اعتنا بوده است، اما در عوض اغلب حامی گنجاندن آن در حیات مالی اصلی در آینده نزدیک بوده است. دو سه سال قبل، پاسخ او می توانست خیلی متفاوت باشد. این نشان می دهد که بیت کوین و فن اوری مرتبط به آن تا کجا جلو رفته است و این عقیده رو به رشد است که مسیر مالی جریان اصلی در نهایت آن را خواهد پذیرفت.

https://coiniran.com/?p=3524
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x