ایستگاه خبر

راه اندازی اولین رمزارز دولتی در دبی

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی آژانس خبری WAM، حکومت دبی به تازگی از برنامه های خود برای راه اندازی اولین رمزارز پشتیبانی شده توسط دولت خبر داد. این توکن دیجیتال که emCash نام گرفته است، برای پرداخت به ازای خدمات دولتی و غیر دولتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

راه اندازی چنین رمزارزی برای اولین مرتبه در تاریخ، حکومت دبی را در این زمینه نسبت به دولت های پیشرو و آینده نگری چون روسیه و استونی در رده بالاتری قرار داده است. این ارز دیجیتال توسط emCredit ، یک شرکت زیرمجموعه شرکت Dubai Economy  و یک شرکت توسعه دهنده بلاکچین مستقر در بریتانیا به نام Object Tech Group Ltd بسط و راه اندازی خواهد شد.

توکن emCash؛ همسان پول رایج قانونی

Ali Ibrahim، معاون ارشدِ مدیر کل Dubai Economy، اعلام کرد که این رمزارز جدید به عنوان پول قانونی مطرح خواهد شد و “برای خدمات دولتی و غیر دولتی مختلفی، از وجه خرید قهوه روزانه یا پول مدرسه کودکان گرفته تا پرداخت قبوض و صورت حساب ها، و انتقال پول مورد استفاده قرار خواهد گرفت.”

توکن emCash با همراهیِ کیف پول emPay، توسط شرکت Emcredit جهت تسهیل فرآیند پرداخت امن از طریق به کارگیری تراشه Near Field Communication (NFC) که در اکثر گوشی های پیشرفته و هوشمند وجود دارد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.بنا بر گفتۀ Muna Al Qassab، مدیر اجرایی شرکت Emcredit Limited، یکپارچگی و فراگیر شدن فناوری NFC، موجب ایجاد محیطی مناسب برای گسترش emToken خواهد شد:

“مشتریان می توانند از بین دو گزینه پرداخت موجود در پلتفرم emPay ، یکی را برگزینند: پرداخت از طریق روش فعلی با دِرهم،  یا توسط emCash. در حالی که پرداخت با دِرهم، در بردارندۀ مراحل عادی تسویه حساب، واسطه گری ها و هزینه های مربوطه است، پرداخت های emCash به طور مستقیم میان دو طرف انجام خواهد پذیرفت. به این ترتیب emCash گردش آنی ارزش را میسر ساخته و به واسطه آن بازرگانان می توانند از مزایای کاهش هزینه های جانبی بهره ببرند.

Ali Ibrahim خاطرنشان کرد، راهکار emCash  با ایجاد پرداخت های امن وبا کمک احراز هویت مالی، شرایط تقویت جایگاه دبی به عنوان یک مقصد پیشرو و پیشگام برای کسب و کار، و نیز ارتقاء تجربه و کارآزمودگی مصرف کننده را فراهم کرده و به توسعه و پیشرفت یک اقتصاد هوشمند و دانش بنیان شتاب می بخشد:

او گفت: “یک ارز دیجیتال دارای مزایایی از قبیل پردازش سریعتر، زمان تحویل بهینه تر، کاهش پیچیدگی و هزینه کمتر می باشد، که خود باعث تغییردر روش زندگی و کسب و کار مردم دبی شده و جهش بزرگی را برای این شهر در بکارگیری نوآوری های ساختارشکن در راستای بهبود کسب و کار و کیفیت زندگی فراهم آورده است. ما مفتخریم که در آغاز این نواوری، شرکت Object Tech را در برنامه شتاب دهنده های اقتصاد دبی به عنوان شریک در کنار خود داریم. در صورت نیاز به جلب موافقت سایرمقامات امارات متحده عربی (UAE) ، آن هم در دستورکار قرار خواهد گرفت.”

آغوش باز دبی در استقبال از فناوری بلاکچبن

دولت دبی در طی سال های اخیر موضع فعالانه ای را در خصوص فناوری بلاکچین در پیش گرفته است و با ایجاد چارچوبی برای همکاری در فناوری مالی  موسوم به “fintech” با Hong Kong SFC (کمیسیون اوراق بهادار و ملزومات هنگ کنگ)، اقدام به راه اندازی طرح Smart Dubai Blockchain Strategy (استراتژی هوشمند بلاکچین دبی) کرده است. Aston Plaza، یک شرکت مستقر در دبی که در زمینه توسعه و نقل و انتقال املاک و مستغلات فعالیت دارد، به تازگی برای تسهیل در امور یاد شده، به مشارکت با بیتکوین پرداخته است که خود حاکی از پتانسیل دولت در پشتیبانی از راهکار جابجایی تملک اموال و املاک از طریق بلاکچین خواهد بود.

دبی با استقبال از فناوری بلاکچین که در پرتو انتشار پلتفرم emCash رخ داد، خود را به عنوان مرکز فناوری مالیِ شرقِ جهان معرفی کرده و با پشتکار، در حال تسریع پیشرفت های بیشتر در خصوص راهکار پذیرش رمزنگاری می باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8507
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x