ایستگاه خبر

دولت هند در رابطه با چگونگی قانونگذاری بیتکوین به دنبال  نظرات عمومی است

وزارت امور مالی دولت هند اعلام کرده بود که از مردم دعوت می کند تا نظرات و یا پیشنهادات خود را در رابطه با ارزهای دیجیتالی در Mygov.in ارسال نمایند. این یک وبسایت طراحی و توسعه یافته توسط دولت هند است.

آیا بیتکوین ممنوع می شود و یا تحت نظارت قرار می گیرد؟

دولت هند می خواهد بداند که آیا پول مجازی باید ممنوع شود، قانونمند باشد و یا  تحت نظارت قرار گیرد؟

سوالاتی که در وبسایت یاد شده مطرح شدند بصورت زیر هستند:

۱. چه اقداماتی باید برای حمایت از امنیت مصرف کننده اتخاذ شود ؟

۲. چه اقداماتی برای ترویج و توسعه منظم ارزهای دیجیتالی باید اتخاذ شود؟

۳. کدام نهاد مناسب باید نظارت و یا تنظیم ارزهای دیجیتالی را به عهده بگیرد؟

برای کسانی که خاطرنشان می کنند پولهای مجازی نباید قانونی شود، دولت می خواهد بداند:

۱.مکانیسم خود تنظیمی موثر چگونه باید باشد؟

چه اقداماتی برای اطمینان از حمایت مصرف کننده در این سناریوباید به تصویب برسد؟

بیشترین نظرات مشمول قانونمندی بیتکوین است

اکثر نظرات موافق با قانونگذاری بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند، با استناد به اینکه در آینده از آن استفاده خواهد شد. یک کاربر نوشته است که این تقریبا غیر ممکن است که یک ارز دیجیتالی غیر متمرکز قانونمند شود و شما نمی توانید ارزهایی که کاربران از یک نقطه به نقطه دیگر با یک سیستم غیر متمرکز انجام می دهند را متوقف کنید.

اکثریت نشان می دهد که با قانونمند کردن بیتکوین موافق هستند و در آن صورت دولت هند می تواند هدایت تصویب ارزهای دیجیتال و توسعه فناوری های بلاکچین را به عهده گیرد.

برخی خواستار ممنوعیت استفاده از بیتکوین شدند

در میان پاسخهای مثبت نیز برخی دولت هند را در مورد خطرناک بودن بیتکوین هشدار دادند. یک کاربر نوشته بود که بیتکوین برای کشور بسیار خطرناک است و با توجه به استفاده  تروریستها و جنایتکاران از آن، قانونمندی بیتکوین خودکشی برای اقتصاد هند است. وفرد دیگری ادعا کرده بود که اجازه استفاده از بیتکوین و یا هر دیجی ارز دیگری یک فاجعه خواهد بود و از آن برای خروج پول سیاه  به راحتی استفاده می شود.

با این حال نظراتی وجود داشت که از دولت هند درخواست قانونمندی بیتکوین به جای ممنوعیت آن را داشت. یک نفراشاره کرده بود که نکته اصلی، جلوگیری از سوء استفاده از ارزهای رمزنگاری شده است نه ممنوعیت آن و ممنوعیت یک راه حل نیست و اقدامی علیه نوآوری و فناوری این تکنیک است.

کاربردیگری اظهارکرد که دولت هند در حال حاضر دارای مردمی مورد اعتماد و آگاه است که می توانند پیشنهادهای خود را برای مشکلات بسیاری ارائه دهند و من احساس می کنم که افکار عمومی در این زمینه نباید نادیده  گرفته شود و همه جوانب مثبت و منفی و توصیه های اعلام شده توسط  تیم اقتصاددانان دولت باید در مجلس بررسی شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=6521
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x