ایستگاه خبر

دولت ایالات متحده به تحقیق در زمینه نقش پول های مجازی در بحث تروریسم می پردازد

بعد از ظهور یک باج افزار جهانی در چند هفته گذشته، Kathleen Rice که یکی از نمایندگان کنگره منطقه چهار نیویورک می باشد، لایحه ای را تقدیم کرد که در آن از وزیر امنیت کشور درخواست شده که در زمینه تهدید استفاده تروریستی از پول مجازی تحلیل و بررسی کرده و گزارشی را انتشار دهد.

خانه ملت پیشنهاد کرده که آژانس های حکومتی به ارزیابی و انتشار استفاده تروریستی از پول های مجازی بپردازند

لایحه پیشنهادی که توسط دموکرات های مجلس ایالات متحده تقدیم شد، “اقدام ارزیابی وزارت امنیت کشور از استفاده تروریستی از پول های مجازی نامیده” می شود. در این لایحه تازه پیشنهاد شده نوشته شده که اصطلاح “پول مجازی” نشانگر یک ابزار دیجیتالی مبادله، واحد دارایی و یک نوع ذخیره بها است.

بخش امنیت کشور برای تحلیل و جمع آوری اطلاعات باید در هماهنگی با همکاران فدرال عمل کند و یک ارزیابی تهدید را توسعه و انتشار دهد که دربرگیرنده تهدید بالقوه و بالفعلی باشد که توسط افرادی که از پول مجازی استفاده می کنند ایجاد می شود. این افراد می توانند فعالیت هایی در پیشبرد یک اقدام تروریستی داشته باشند، از جمله فراهم کردن حمایت مالی و یا فراهم کردن منابع برای یک سازمان تروریستی خارجی.

سناتور Lindsey Graham بر این باور است که باج افزار یاد شده یک اقدام تروریستی است

دیگر نمایندگان کنگره آمریکا باور دارند که در مبارزه با باج افزار ها باید کاری انجام داد. تقریبا یک سال قبل در خلال یک کنگره در ۱۸ ماه می، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی، Lindsey Graham، ابراز داشت که باج افزار یک اقدام تروریستی است. Graham در خلال سخنرانیش توضیح داد که در زمینه باج افزار فقط مسئله زمان مطرح است تا کار به صدمه رسیدن فیزیکی به یک فرد برسد.

سناتور کارولینای جنوبی ابراز داشت که:« ما یک لیست از حامیان تروریست داریم که وزارت امور خارجه آن را جمع آوری کرده است. اگر کسی در آن لیست باشد، اتفاقات ناخوشایندی برایش رقم خواهد خورد. اگر ما برخی از دولت ها را که چنین مشکلاتی در مقیاس کلان در آنها رخنه کرده را از خواب گران بیدار نکنیم ، این مشکلات هیچ وقت حل نخواهد شد.»

محققان به تفصیل شرح می دهند که پول های مجازی یک روش به کار رفته توسط تروریست ها نیست

اظهارات مقامات اداری که باور دارند پول های مجازی توسط تروریست ها استفاده می شود با واکنش گروهی از گزارشات علمی منتشر شده همراه شد که این گزارش ها در خاتمه اعلام می کنند که تامین مالی تروریسم توسط بیتکوین کمی اغراق آمیز است.

در سال ۲۰۱۵ دولت بریتانیا گزارشی را ارائه داد که در آن به تفصیل شرح داد که بیتکوین برای تروریسم به کار نمی رود و یک مخاطره برای انجام جرم و جنایت نیز تلقی نمی شود. گزارش ۱۰۰ صفحه ای HM Treasury به تفصیل شرح می دهد که ” در حال حاضر پول های مجازی روشی نیستند که تروریست ها توسط آنها پول جمع کنند و یا به خارج از بریتانیا پول مبادله کنند”.

علاوه بر این در ماه مارس گذشته، یک مشاور بنام David Carlisle در موسسه RUSI بیان داشت که ” برخود کردن با پول های مجازی به عنوان یک تهدید استثنایی تصوری گمراه کننده را القا می کند که محصولات مالی مرسومتر تقریبا به اندازه پول های مجازی و یا بیشتر از آنها برای بهره برداری تروریستی آسیب پذیر نیستند.”

در ۱۶ می، بعد از اینکه پیشنهاد جدیدی توسط Rice ارائه شد، گروه مدافع قانون گذاری بیتکوین و بلاکچین یعنی Coin Center ، با انتشار مقاله ای واکنش محکم نشان داد و در آن مقاله رابطه بین تامین مالی اقدامات تروریستی و پول مجازی را بی اساس دانست. Jerry Brito از Coin Center خاطرنشان می کند که ارزیابی منتشر شده اخیر، که گزارشی است توسط مرکز Center for a New American Security اعلام می کند که مدرکی نیست که اثبات کند که گروههای تروریستی از پول مجازی برای حمایت مالی خودشان استفاده کرده باشند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=6371
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x