مقالات بیت کوین

درباره آغازکنندگان بیتکوین

آغازکنندگان بیت کوین

بیت کوین از زمان آغاز کار خود در سال ۲۰۰۹، راه سربالایی را برای رسیدن به جایی که الان هست طی کرده است. در ابتدا، اغلب مردم هیچ ایده‌ای درباره بیت کوین نداشتند، اما کسانی که با آن آشنا شده و متوجه توانایی بالقوه آن گشتند، پیرامون آن شروع به ایجاد تجارت و خدمات کردند. اکنون بیت کوین به نقطه‌ای رسیده است که در حال تبدیل شدن به یک گزینه اصلی برای پرداخت است. به لطف کارآفرینان و پذیرندگان اولیه آن، این فرآیند هموار و آسان شد تا مردم بتوانند به آسانی بیت کوین را فهمیده و در مبادلات روزمره از آن استفاده کنند.

امروزه اخباری درباره شرکت‌ها و حتی حکومت‌هایی می‌شنویم که شیوه‌های پرداخت با بیت کوین به عموم مردم را پذیرفته و ارائه می‌دهند. مانند راکوتن(Rakuten)، دل (Dell)، تایم‌اینک(Time Inc)  و حتی ایالت نیوهمپشایر در آمریکا که قصد دارد که مالیات را به شکل بیت کوین بپذیرد. با ورود بازیگران جدید به صحنه مانند Bitreserve و Bitpesa، بازار انتقال و ارسال پول تغییر سریعی را شاهد است. این سرویس‌های ارسال پول با بیت کوین شرکت‌های قلدری مانند وسترن یونیون (Western Union) و مانی گرم (MoneyGram) را تحت فشار قرار داده‌اند تا یا ابتکاری در این زمینه انجام دهند یا در خطر نابودی قرار گیرند.

بد نیست چند شرکت که به بیت کوین کمک می‌کنند تا وارد جریان اصلی اقتصاد شود، را معرفی کنیم.

CoinBase

CoinBase با همکاری با غول‌های چندملیتی مانند Dell  و Time Inc، نقش عظیمی در ورود پرداخت با بیت کوین به جریان اصلی مبادلات ایفا می کند. CoinBase صرافی بیت کوین خود را در آمریکا با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پشتوانه سرمایه گذاران، راه‌اندازی کرد. آنها به مشتریان اجازه می‌دهند تا در آمریکا بیت کوین براساس پلاتفرم خویش خرید و فروش کنند. همچنین تسهیلاتی برای نقل و انتقال با بیت کوین برای دیگر شرکت‌ها ارائه می‌دهند. آنها به این شرکت‌ها کمک می‌کنند تا پرداخت‌های بیت کوین را با پول اعتباری انجام دهند.

در گرماگرم این رویدادها، هکر‌ها دو صرافی بزرگ یعنی Mt. Gox  و Bitstamp را هدف قرار داده‌اند. هکرها و مجرمین فضای روی هم رفته بیش از ۵۵۰ میلیون دلار آمریکا را از دست این صرافی‌ها گرفته‌اند. CoinBase وعده می‌دهد که با کار روی تنظیم کننده‌های امنیتی و تامین بیمه، امنیت مشتریان خود را حفظ و اعتماد مشتریان خود را جلب می‌کند.

Bitrated

Bitrated دیگر پردازشگر پرداخت با بیت کوین است که خدمات سپرده گذاری را انجام می‌دهد. Bitrated  از چند جهت مشابه PaisaPay  متعلق به eBay  است.  آن از نقل و انتقال چند امضایی استفاده می‌کند که مستلزم وجود یک شخص ثالث به عنوان فرد امین است. یکی از اشکالات نقل و انتقال بیت کوین مانند نقل و انتقالات با کارت‌های معمولی، عدم امکان استرداد وجه است. وقتی یک مشتری هزینه خدمات یا محصولی را با بیت کوین پرداخت می‌کند امکان استرداد وجه وجود ندارد. تا الان، این مسئله مانع از خرید مردم با بیت کوین در یک فروشگاه آنلاین شده است. اکنون Bitrated  قصد تغییر آنرا دارد.

وقتی کسی با استفاده از راه حل پرداختBitrated  خریدی را انجام می‌دهد، این پردازشگر پرداخت (یعنی بیت کوین) را پیش خود نگاه می‌دارد و آنرا تنها وقتی به فروشنده خواهد سپرد که سفارش انجام شود. Bitrated  به دو امضا از سه نفری که درگیر خرید هستند نیاز دارد تا پرداخت از حالت قفل بیرون آید (خریدار، فروشنده و فرد امین). اگر مشتری راضی نباشد یا بخواهد مشاجره‌ای راه اندازد، پس فرد امین برای قضاوت در مورد مسئله وارد عمل می‌شود.

BitReserve

Bitreserve برای ایجاد یک انقلاب در روش انتقال پول راه خود را می‌رود. BitReserve به کاربران اجازه سپردن بیت کوین و یا ارسال و دریافت آنرا به هرجایی از دنیا داده بدون آنکه نوسانات بازار بیت کوین تاثیری روی آن بگذارد. نوسان قیمت بیت کوین یکی از نگرانی‌ها در هنگام نقل و انتقال با بیت‌کوین است. برای مثال، اگر شما پرداخت ۲۶۲ دلار در شکل بیت کوین را برای خدمات‌تان دریافت کنید و قیمت در زمان مبادله به ۲۵۰ دلار سقوط کند، در این حالت شما ۱۲ دلار به خاطر نوسان از دست خواهید داد. تا الان، این خطر عاملی بازدارنده بوده است، اما BitReserve به کاربر اجازه می‌دهد تا بیت کوین را به ارزش متناظر آن در هشت پول تبدیل کند و اخیرا از یک اجرت یکباره ۰.۴۵ % حمایت می‌کند. پس شما می‌توانید هر آنچه می‌خواهید با بیت کوین موجود در حساب‌تان انجام دهید.

BitReserve به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت کوین را به هر کسی در سراسر جهان ارسال کند و این شخص دریافت کننده آنرا به پول مورد انتخاب خود تبدیل خواهد کرد.

تمامی این خدمات مبتنی بر بیت کوین هرچیزی را که بیت کوین برای وارد شدن به جریان اصلی مبادلات لازم دارد، تحت پوشش قرار داده‌اند و ترس عمومی از مبادله با بیت کوین را کاهش می‌دهند. مردم دارند متوجه تاثیر بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی روی اصلاحات مالی و اقتصاد جهانی می‌شوند. گزارشات فراوانی وجود دارند که از حکومت‌ها و نهادهای مالی می‌خواهد تا فن‌آوری بیت کوین را پذیرفته تا  بتوانند با جریان اخیر و نیازهای اقتصاد جهانی همسو باشند.

منبع

https://coiniran.com/?p=2314
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x