ایستگاه خبر

توسعه دهنده های بیتکوین کش “فرمت آدرس” جدیدی پیشنهاد می دهند

این هفته توسعه دهنده ارشد Bitcoin ABC به نام Amaury Séchet پیشنهاد داد که یک فرمت آدرس Bech32 به شبکه بیتکوین کش (BCC) اضافه شود. در حال حاضر، جامعه BCC در کنار آماده شدن برای درست کردن “تنظیم اضطراری سختی یا EDA”، در حال بحث برای تصحیح فرمت آدرس بیتکوین کش نیز هستند.

موضوع تغییر فرمت آدرس چندین ماه است که به بحث گذاشته شده است؛ حتی مدت ها بعد از آن که Bitpay از فرمت آدرس جدیدی برای گنجاندن BCC در کیف پول الکترونیکی خود به نام Copay رونمایی کرد.

ابتدا در جولای بود که بحث در رابطه با این موضوع، در مخزن Github مربوط به Bitcoin ABC شروع شد. چند هفته پیش، Bitpay بیان کرد که روش جدیدی ابداع کرده که تضمین می کند کاربران به طور تصادفی، بیتکوین را به کیف پول بیتکوین کش ارسال نخواهند کرد (یا برعکس). به هر حال، فرمت آدرس جدید Bitpay به خوبی توسط جامعه BCC و توسعه دهنده ها پذیرفته نشد.

ارزیابی توسط کیف پول Cash Electron

برای مثال، توسعه دهنده کیف پول Electron یعنی Jonald Fyookball جزییاتی بیان کرد که طبق آن، فرمت جدید آدرس بیتکوین کشِ Bitpay، سازگاری کیف پول را مخدوش می کند و نیاز به بحث درباره آن در جامعه وجود دارد. Fyookball خود را یک طرفدار Bitpay می داند؛ با این حال اعتقاد دارد آزادسازی یک فرمت جدید بدون بحث و تبادل نظر در جامعه، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

مشکل اصلی به عقیده Fyookball این است که تا زمانیکه تک تک کاربران BCC سیستم خود را به این فرمت جدید به روز نکنند، مشکل عدم سازگاری بین فرمت جدید و فرمت کنونی برای آدرس ها همچنان پابرجا خواهد بود.

Fyookball می گوید: “بصوردت تئوری، کیف پول های جدید تر هنوز باید بتوانند ارسال به آدرس های قدیمی را پشتیبانی کنند، مگر اینکه به طور ارادی پشتیبانی آن ها متوقف شده باشد. اما در حقیقت به نظر می رسد که Bitpay تنها آن را روی پلتفرم خود اجرا کرده.”

Amaury Séchet طرفدار فرمت آدرس Bech 32 است

جامعه بر این اعتقاد است که تمیز دادن آدرس های بیتکوین کش از آدرس های بیتکوین ضروری ست و تصور می کند که روش Bitpay ممکن است بهترین راه حل نباشد.

Amaury Séchet از Bitcoin ABC توضیح می دهد که ممکن است حرکت خیلی کند برنامه نویس های BCC باعث این تصمیم Bitpay شده باشد. البته Séchet عقیده دارد که آن ها باید بیشتر بحث کرده باشند، چرا که ارتقا به آدرس جدید می تواند مخرب باشد. وی همچنین نشان داد که او طرفدار سبک آدرس Bech32 است (پروپوزالی که برای نخستین بار توسط یک توسعه دهنده بیتکوین به نام Pieter Wuille معرفی شد).

(برای اطلاعات بیشتر درباره Bech32 به این مقاله مراجعه بفرمایید: “روشی برای کاهش احتمال از دست دادن بیتکوین“)

Séchet  اینطور توضیح می دهد: “من در این مرحله طرفدار سبک آدرس های Bech32 هستم چرا که که فواید ارزشمندی دارد (از جمله، این فرمت قابل توسعه برای پشتیبانی امکانات جدید در آینده است). فرمت آدرس کنونی و یا فرمت تغییر داده شده ی Bitpay، فاقد این ویژگی است و این بدان معناست که باید در آینده دوباره آن را تغییر بدهیم. در نتیجه، فکر می کنم که بهتر است یک فرمت آدرس قابل بسط را در نظر داشته باشیم تا اینکه یک تغییر سریع اعمال کنیم که فقط در همین لحظه به ما حس خوبی بدهد اما در ادامه شکست بخورد. قصد ما اجرای یک برنامه بلند مدت است.”

پروپوزال ها و ایده های زیادی در مورد بیتکوین کش در حال گردش بین کاربران است

پروپوزال Github که Séchet بحث آن را پیش کشید، به نظر می رسد که مورد توجه توسعه دهنده های دیگر نیز که همکار پروتکل BCC هستند، قرار بگیرد.

یکی از منتقدان اینگونه می نویسد: “یک پروپوزال بسیار باظرافت! دوستش دارم!” و درخواست کشش به آدرس مخزن کد Bitpay/Copay  نیز ارسال شد. به نظر می رسد که توسعه و زیرسازی بیتکوین کش  با پروپوزال های اخیر EDA و ایده درباره فرمت، ادامه یابد. به علاوه، جامعه با ایده دیگری مبنی بر طراحی کوین های رنگی در شبکه BCC مواجه است. Andrew Stone توسعه دهنده Bitcoin Unlimites، در ۱۶ اکتبر پیشنهاد اپلیکیشن های اسکریپت کننده برای بیتکوین کش را جهت انتشار توکن های مربوطه در شبکه ارائه کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=8666
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x