ایستگاه خبر

تمدید ارزهای مجازی به عنوان ساختار غیر قانونی هرمی

 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان مدیریت کنترل منابع مالی بولیوی (ASFI)، اخیرا ۶۰ نفر از افرادی که فعالیت های آموزشی مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای مجازی مثل بیتکوین را انجام داده بودند، توسط این نهاد دستگیر شدند.

بولیوی یکی از معدود کشورهای دنیاست که در آن استفاده از بیتکوین کاملا غیر قانونی است. در سال ۲۰۱۴ بانک مرکزی بولیوی (BCB)، استفاده از ارزهایی که توسط یک دولت و یا یک نهاد قانونی تایید نشده را بطور رسمی غیر قانونی اعلام کرد. دولت و بانک مرکزی این کشور بر این باورند که پول های مجازی ساختار هرمی دارند که برای دزدیدن اموال مردم به وجود آمده اند.

Lenny Valdivia افسر ارشد اجرایی ASFI، اعلام کرد: «ما تمام دست نوشته های مربوط به ارائه آموزش و راه اندازی کسب و کار بر اساس ارزهای مجازی که خارج از کشور اداره می شود را از بین بردیم. مردم بولیوی نباید فریب خورده و در مسایل مرتبط با ارزهای مجازی با گروه های WhatsApp، در ارتباط باشند. تنها کاری که آنها (ارزهای مجازی) انجام می دهند، این است که با فریب، از مشارکت مردم به نفع خود بهره برداری می کنند.»

ASFI در بیانیه خود در ۶ می ۲۰۱۴ مجددا اعلام کرد بیتکوین و سایر ارزهای مجازی ممنوع بوده و تعقیب ترویج دهندگان این ارزها ادامه خواهد داشت. در این بیانیه Valdivia، از مردم خواست که در محکوم کردن مواردی از این قبیل کوشا بوده و به این ترتیب از پس انداز خود و خانواده خود محافظت کنند.

در آخر اظهار شد که ASFI، در حال انجام ثبت قوانین مربوطه است. این قوانین زیرساخت های هرمی را مشمول کد مجازات ایالتی خواهد دانست. این مسئله به مبارزه با افرادی که در فعالیت های مشابه با ارزهای مجازی مشارکت دارند، کمک خواهد کرد.

محدودیت های بیتکوین

بولیوی تنها کشوری نیست که فعالان بیتکوین دوران سختی را در آن سپری می کنند. استفاده مردم از دیجی ارزها در ونزوئلا، باعث عدم کنترل ارز توسط دولت شده است. در اوایل سال جاری در ونزوئلا ظاهرا ۴ استخراج کننده بیتکوین (که ۳۰۰ ماینر بیتکوین را مدیریت می کردند)، به جرم برق دزدی و کلاهبرداری سایبری دستگیر شدند.

در واقع بیتکوین، (از زمانی که تورم سنگینی در واحد پول Bolivar ونزوئلا به وجود آمد) به عنوان هدف و دیجی ارزها به عنوان یک ارز جایگزین، مد نظر قرار گرفته اند. به عنوان بخشی از حملات دولتی به بیتکوین، سرویس دهنده اینترنت ملی CANTV، دسترسی به چندین وبسایت مرتبط با بیتکوین و استخر استخراج را به کلی بسته است.

تحریم بیتکوین در ونزوئلا، در فوریه از سر گرفته شد. مسئولین Valencia در ایالت Carabobo یک مرکز استخراج بیتکوین را از کار انداختند. امکان استفاده از بیتکوین، برای ونزوئلایی ها به صورت امن به وجود آمد. میزان داد و ستد در داخل کشور به شکل جا به جایی های همتا به همتا افزایش یافت. هفته قبل یک کاربر Reddit مدعی شد، که بیتکوین خانواده اش را در اقتصاد فرو پاشیده ونزوئلا  از گرسنگی نجات داد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=6502
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x