ایستگاه خبر

تلاش اتحادیه اروپا برای ورود به عرصه رقابت در بلاکچین

تلاش برای وضع قوانین جدید در بلاکچین

Jakob von Weizsäcker سیاستمدار آلمانی (و یکی از اعضای پارلمان اروپا) ، در خلال یک کارگاه آموزشی برای بررسی بلاکچین، بیتکوین و اتریوم عنوان کرد فناوری بلاکچین می تواند موضوع بسیار مهمی به حساب آید.

او افزود وقتی که به یک دستاورد بزرگ واقعی دست پیدا کنید و یا اینکه صاحب یک برنامه محبوب باشید، هر اتفاقی منجر به رشد مداوم ارزش و کاهش مشکلات، تحت عنوان پایداری جهانی تلقی می شود.

وی خطاب به شرکت کنندگان گفت پارلمان اروپا به طور مشخص می خواهد بداند که آیا باید در این موضوع و در رابطه با قانونگذاری آن دخالت کنند یا خیر. عضو یونانی پارلمان اروپا به نام Eva Kaili گفت این افراد می خواهند قدرت کنترل اوضاع به مردم برگردد. چون از این طریق می توانیم بخشی از اعتماد از دست رفته را مجددا به دست آوریم.

Vinay Gupta یکی از حامیان اتریوم در روز های آغازین، گفت اروپا نیاز به وارد شدن به این حوزه دارد. یکی دیگر از سخنرانان درباره چهارمین انقلاب  صنعتی سخن گفت و گفت آلمان و برخی از کشورهای همسایه اخیرا لزوم اقدام  عملی در مورد این مساله را دریافتند. به عنوان مثال شبکه ملی هلند با انجام یک آزمایش از طریق یکپارچه سازی فناوری بلاکچین، قادر به مدیریت بهتر عرضه و تقاضا در کالاهای نامتوازن خواهد بود. همینطور Innogy غول انرژی کشور آلمان که با یکپارچه سازی در پرداخت های بلاکچین اتریوم  آن را در ایستگاه های شارژ ماشین های برقی مورد استفاده قرار داد.

استفاده آزمایشی بانک مرکزی چین از اتریوم برای توکن یوان (واحد پول چین) ممکن است پلتفرم اتریوم را به یک زیرساخت مهم و بحرانی تبدیل کند و این شاید به این معنا باشد که دولت ها بخواهند با تشکیل یک نود، قصد استفاده از اتریوم را داشته باشند. بنابراین استفاده از پلتفرم اتریوم برای ساخت توکن در اروپا می تواند منطقی باشد.

دلیل این مساله عدم تمرکز و وجود امنیت بیشتر در سیستم متن باز اتریوم در مقایسه با هر منبع جایگزین دیگری است. بنابراین در مقایسه با استفاده از بلاکچین خصوصی که شامل نود های خیلی کمتری می شود، امنیت بیشتری در استفاده از اتریوم وجود خواهد داشت.

شروع یک مسابقه

احتمالا اولین کشوری که با تبدیل پول ثابت خود به کد های دیجیتالی پویا موافقت کند، سودی معادل اولین کشور استفاده کننده از ریل راه آهن در ۲۰۰ سال پیش به دست خواهد آورد. تبادلات داخلی و خارجی به اضافه قابلیت تبدیل پول به کد از دلایل آن است.

امکان استفاده اتوماتیک در بخش های زیادی وجود دارد. همچنین می توان ارزش این پول را تحت قوانین سختگیرانه ای نگه داشت. این قوانین بر اساس موقعیت های مورد نیاز برای هر وضعیت به کار گرفته می شود.

ممکن است از طرف اروپا هم همین رویکرد به نظر برسد، با طرح این پرسش که “ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم ” اما اساسا ممکن است اتفاقی کاملا متفاوت رخ دهد.

چین در بعضی موارد رویکرد گیج کننده ای را از خود نشان داده است. مردمی بسیار خلاق و مشتاق به استفاده از تکنولوژی جدید و احتمالا اولین گروه در جهان از نظر پذیرش فناوری های جدید دارد ولی دولتش در رابطه با این فناوری ها حتی سردتر از آمریکا برخورد می کند. این در حالی ست که در حال آزمایش و بررسی چند پروژه بلاکچینی در سطح دولتی هستند و به نظر می رسد که به تشویق فناوری بلاکچین می پردازند.

شرکت کننده های کوچک تری مثل دبی هم در حال هوشمند سازی مناطق خود از طریق تکنولوژی بلاکچین و اینترنت اشیاء هستند. ژاپن و کره جنوبی نیز جزو شرکت کننده های اخیر این مسابقه بودند. اما در واقع تا حالا مسابقه اصلی بین آمریکا، انگلیس و چین بوده است.

به نظر می رسد که اروپا هم در حال ورود به این مسابقه است که در صدر آن آلمان کار خود را آغاز کرده است. ظاهرا انجام این مسابقه بین آلمان و انگلیس به زمان بهتری موکول نخواهد شد چون قانونگذاران چینی و آمریکایی هنوز اطلاع دقیقی در مورد آن ندارند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=6381
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x