ایستگاه خبر

تعویق تصمیم SEC درباره SolidX Bitcoin Trust

 کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) هفته پیش اعلام کرد که تصمیمش را مبنی بر تصویب

SolidX Bitcoin Trust در مبادلات NYSE Arca به تعویق می‌اندازد.

 

آشنایی با SolidX Bitcoin Trust

SolidX Partners Inc، شرکتی با فناوری بلاک چین ابتدا فرم ثبت‌نام (فرم S-1) را با SEC در یازدهم جولای ۲۰۱۶ پر کرد و در نظر دارد که SolidX Bitcoin Trust عرضه کند. طبق نامه شرکت به SEC در ماه نوامبر سال گذشته:

“Trust تقریباً برای محصولات با پشتوانه تبادل ارزی موجود در بازار قابل‌شناسایی و کاربردی است و به جزء مهمی از بازار تبدیل‌شده است. اسپانسر تأیید می‌کند که علاقه مردمی به گسترش Trust وجود دارد که برای سرمایه‌گذاران گزینه جدید و مجاب‌کننده سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.”

شرکت به SEC گفت که SolidX Bitcoin Trust به شکل فعال مدیریت نخواهد شد. هیچ سرمایه‌گذاری حداقلی وجود نخواهد داشت.” یک سرمایه‌گذار می‌تواند کوچک‌ترین سهم را داشته باشد، که تقریباً یک‌دهم یک بیت کوین خواهد بود”. علاوه برای آن شرکت از امنیت کامل برخورداراست ” پوشش بیمه‌ای قابل‌توجهی برای هر بیت کوین که در Trust نگهداری می‌شود وجود دارد”.

 

پیشرفت درخواست SolidX

SolidX Bitcoin Trust قرار است که در فهرست بازار بورس نیویورک NYSE Arca با نماد XBTC قرار گیرد.

پیشرفت درخواست SolidXNYSE Arca اولین بازار بورس تمام الکترونیک آمریکاست. هم‌اکنون بیش از ۸۰۰۰ اوراق بهادار را مبادله می‌کند و در لیست معاملات ارزی طبق آمار وب‌سایتش در رده اول فهرست قرا دارد. در مورخ ۱۲ جولای NYSE Arca درخواستی مبنی بر گنجاندن سهام SolidX Bitcoin Trust در فهرست مبادلات بورس به SEC تسلیم کرد.

بعدازاینکه SEC مکرراً دوره تصویب یا عدم تصویب سهام در فهرست را تمدید کرد، کمیسیون درنهایت در اواخر این هفته اعلام کرد که:

“کمیسیون بر اساس بخش ۱۹ (ب) (۲) از قانون ۹، تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۷ را برای تصمیم‌گیری کمیسیون مبنی بر تصویب یا عدم تصویب تغییر قانونی پیشنهادی اعلام می‌کند.”

 

نظرات صنعتی

نظرات صنعتی- SolidX Bitcoin Trustکمیسیون هفت نظر را از صنعت دریافت کرد. همه آن‌ها موافق تصویب SolidX Bitcoin Trustبودند به‌جز یکی. پیام کوتاه و ناگهانی Ken I Maher به SEC کمیسیون را واداشت که خطرات زیست‌بوم شناسی بیت کوین را در نظر بگیرند.

سایر نامه‌های ارسال‌شده به کمیسیون شامل یک نامه دسته‌جمعی با امضای ۳۰ نفر از رهبران صنعتی مانند

۲۱ Inc’sBalajiSrinivasan، Bitpay’s Stephen Pair، Bitstamp’sNejcKodrič، Blockchain’s Marco Santori، Circle’s Joshua Lim و Coin Center’s Jerry Brito بود. آن‌ها از SEC خواستند که بودن SolidX Bitcoin Trust در فهرست تصویب شود و عنوان کردند که:

“دسترسی به بورس بیت کوین ماهیتاً باید تبعیض‌آمیز نباشد: یک سرمایه‌گذار نباید از دسترسی به این دارایی محروم شود تنها به این دلیل که با فرایندهای تکنولوژیکی که در تهیه و حفظ ایمن بیت کوین مرتبط هستند ناآشنا و نامأنوس هستند.”

consumers-research-farsi-bitcoin-300x266-SolidX Bitcoin TrustDenise Krisko، رئیس Vident Investment Advisory LLC به SEC گفت:” Trust برای سرمایه گذران ذینفع خواهد بود و زیست‌بوم شناسی وسیع Bitcoin از طریق دسترسی به محصول شفاف و سیال که بعدها این فناوری مهیج و بدیع را به‌پیش خواهد راند”. Joseph Colangelo رئیس پژوهش‌های مصرف‌کنندگان به کمیسیون گفت که:” Bitcoin جایگاه خود را به‌عنوان یک کلاس دارای جدید قابل‌توجه تثبیت کرده است ” وی همچنین افزود که ” SolidX Bitcoin Trust از مصرف‌کنندگان آمریکایی حفاظت خواهد کرد به‌گونه‌ای که همگی به یاد داشته باشیم که این مصرف‌کنندگان بهتری بهره را خواهند برد.”

این در حالی است که Thaya Brook Knight، دستیار مدیر موسسه Cato خاطرنشان کرد که “تصویب تغیر قانون درنهایت حمایت از سرمایه‌گذار را در پی خواهد داشت و بنابراین رسالت SEC را بیشتر خواهد کرد.”

به نظر شما SEC در ماه مارس SolidX را در فهرست NYSE Arca قرارمی دهد؟ لطفاً ما را از نظرات خود در قسمت زیر آگاه کنید.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


Images courtesy of Shutterstock, NYSE Arca, SolidX

https://coiniran.com/?p=4363
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x