ایستگاه خبر

تحریم های ساخت ایمیل و آی دی Yahoo علیه ایران برداشته شد!

پس از گذشت یک سال از تحریم ایران توسط شرکت یاهو و نبود نام و پیش شماره کشورمان در لیست ثبت نام ایمیل، بار دیگر تحریم ها برداشته شد و کاربران می توانند برای ثبت ایمیل جدید به این سایت مراجعه نمایند.

رفع تحریم یاهو 1

 شهریورماه سال گذشته بود که سایت یاهو طی اقدامی عجیب دسترسی کاربران ایرانی را به ایمیل مسدود کرد.

این سایت نام ایران را از میان کشورهای مختلف در لیست ثبت نام خارج کرد و از این رو امکان ارسال پیامک حاوی کد فعال سازی به شماره های داخلی ایران غیر ممکن شد.

 پس از حدود یک ماه تلاش و رایزنی گروه های ایرانی خارج از کشور، سرانجام غول اینترنی “یاهو” از محدودیت هایی که علیه ایرانیان وضع کرده بود، عقب نشینی کرد.

رفع تحریم یاهو 2

شورای ایرانیان امریکایی (نایاک) با انتشار خبر مربوط به لغو محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت “یاهو” برای کاربران ایرانی اشاره می کند که ایرانیان مقیم داخل و خارج ایران از این موضوع استقبال کرده اند و در این باره می افزاید:”شرکت “یاهو” که پیش تر محدودیت هایی را بر کاربران ایرانی برای ساخت ایمیل و استفاده از خدمات آن شرکت وضع کرده بود اینک تضمین داده که ایرانیان قادر خواهند بود تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی حساب کاربری تازه افتتاح نمایند.

این اقدامی قابل توجه است چرا که پیش تر شرکت “یاهو” اعلام کرده بود به دلیل تحریم های وضع شده از سوی امریکا علیه ایران آن شرکت با محدودیت هایی در زمینه ارائه خدمات به کاربران ایرانی مواجه شده است.” یکی از ایرانیان فعال در کمپین ارسال نامه به شرکت “یاهو” و درخواست از مدیران آن شرکت برای لغو محدودیت های اعمال شده علیه ایران بوده است. او ضمن ابراز خرسندی در این باره افزوده است:”امروز، یاهو تصمیم درست را اتخاذ کرده است. در صورتی که “یاهو” به اعمال محدودیت ها علیه ایران ادامه می داد این موضوع ناقض حقوق بشر بود. تغییر تصمیم “یاهو” نشان داد که فشار مردمی می تواند تاثیرگذار باشد.”

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ، رویترز دو شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک اوایل ماه آوریل گذشته اعلام کردند که مجوز لازم را برای فروش قطعات هواپیما و خدمات آن به ایران دریافت کرده‎اند. در همین راستا سایت یاهو در یک نظرسنجی عمومی از مردم آمریکا خواسته است تا نسبت به این اقدام که گفته می شود گامی به سوی برقراری تجارت با ایران است، اظهار نظر کنند.

از آنجا که محدودیت مجوز فروش تنها تحت مقررات کاهش موقت تحریم ها است که از ماه ژانویه آغاز شده، با آغاز مذاکرات برای فروش برخی قطعات هواپیماهای بوئینگ و جنرال موتورز اکنون بیشتر محافل رسانه ای غرب، فروش قطعات هواپیما به ایران را آغاز تجارت آمریکا با ایران می‎دانند. درحالی که مذاکرات قرار است تنها برسر فروش قطعات هواپیماهایی باشد که قبلا و دست کم ۳۳ سال از عمر فروش آنها به ایران می گذرد.

untitled

شرکت “یاهو” در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی با اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی ای که قصد ساخت اکانت در سایت یاهو را داشتند ذکر شماره تلفن را برای آنان الزامی ساخته بود با این حال کد تلفن کشورهایی که از سوی دولت امریکا تحریم شده اند از جمله کشور ایران برای کاربران غیر قابل دسترسی بود. این موضوع سبب شدتا بسیاری از ایرانیان نتوانند آدرس ایمیل جدیدی در سایت “یاهو” برای خود بسازند. پس از این تصمیم یاهو تعداد زیادی از ایرانیان که اکثرا در خارج از کشور به سر می برند با ارسال نامه ای برای مسئولین شرکت “یاهو” خواستار لغو محدودیت های اعمال شده شدند.

 

https://coiniran.com/?p=1428
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x