اخبار بیت کوین

بیتکوین تبدیل به یک ارز رایج جهانی شده است

  بیت کوین تبدیل به ارز رایج جهانی شده است. اعتبار، پناهگاه امن و کارآمدی ارز رایج شرط لازم و ضروری ویژگی‌های ارز جهانی هستند. نشانه‌های تأیید این ویژگی‌های موجود در بیت کوین بیشتر و بیشتر می‌شود و حتی موارد استفاده آن نیز رو به افزایش است.

 

بیت کوین به‌سرعت تبدیل به ارز ذخیره جهانی می‌شود

بیت کوین به‌سرعت تبدیل به ارز ذخیره جهانی می‌شوداخیراً بانک خلق چین جلسه‌ای با مدیر اجرایی بزرگ‌ترین پلت فرم تبادل بیت کوین در چین داشت و اعتبار بیت کوین را به بانک افزود.

درواقع مقامات رسمی بانک خلق چین با BTCC در ششم ژانویه ۲۰۱۷ با یکدیگر دیدار کردند.

به نقل از خبر گذاری رویتر هدف از این دیدار”ترغیب سرمایه‌گذاری منطقی در بیت کوین ” بود.

بااین‌حال مهم‌تر از این موضوع آن است که این اجلاس نشان داد مقامات رسمی بانک خلق چین معامله با بیت کوین را یک سیاست بازرگانی صحیح می‌دانند.

در مورد اجلاس بانک خلق چین با BTCC یک کاربر Reddit، بانام کاربری vapor114 کامنتی با این مضمون نوشته بود:”چین با انجام این معامله در حق BTC لطف کرد تا اذعان کند که این معاملات ازلحاظ تجاری مشروع هستند و دولت این مسئله را تشخیص داده است.”

علاوه بر این نخستین باری نیست که BTCC با مقامات رسمی یک بانک دیدار می‌کند. در خبری از یک اعلامیه از طرف BTCC چنین آمده است که:” BTCC مرتب اجلاسی با بانک ملت چین داشته است و ما با آن‌ها همکاری صمیمانه‌ای داشتیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما مطابق قوانین و مقررات چین عمل می‌کنیم.”

 

بیت کوین یک پناهگاه امن ارزی است

سیاست‌های مبتنی بر تنزل ارزش پول نسبت به قیمت قانونی خود، علائم تورم، روند انزواطلبی در ایالات‌متحده آمریکا و بریتانیای کبیر و تهدید جنگ‌های تجاری بین چین و سایر شرکای بزرگ تجاری آمریکایی تنها برخی از عواملی هستند که توانایی بیت کوین را به‌عنوان پناهگاه امن ارزی را به‌تازگی آزموده‌اند یا به ورطه آزمون خواهند گذاشت.

سرمایه‌گذاران به ارزهایی با پناهگاه امن روی آورده‌اند زیرا می‌خواهند که ریسک از دست دادن سرمایه را که از طریق آثار فرسایشی تورم و عدم ثبات اقتصادی به وجود می‌آیند را به حداقل برسانند.

رویدادهای اخیر نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاران چینی از بیت کوین به‌عنوان پناهگاه امن ارزی استفاده می‌کنند. همان‌طور که قبلاً دیدیم نوسانات ارزش بیت کوین رابطه عکس باارزش یوان دارد. ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاران چینی در حال خرید بیت کوین هستند تا مانع افت ارزش یوان شوند، ارزش بیت کوین در حال افزایش است.

از طرف دیگر زمانی که ارزش یوان افزایش یابد سرمایه‌گذاران خرید بیت کوین را متوقف خواهند کرد. برای مثال چنین چیزی در پنجم ژانویه ۲۰۱۷ اتفاق افتاد و موجب شد که ارزش بیت کوین به جایگاه اولیه خود یعنی بیش از ۲۰ درصد اوج ارزش سه‌ساله‌اش که ۱۱۳۹ دلار بود، برسد.

 

بیت کوین نوشداروی کشورهای تورم زده

بیت کوین نوشداروی کشورهای تورم زدهنشانه‌های تورم جهانی شده‌اند و این امر سرمایه‌گذاران را مشتاق ارز رایج دیجیتالی می‌کند.

آرژانتین دهه‌های متمادی است که از تورم بالا رنج می‌برد جای شگفتی نیست که جزو اولین پذیرندگان بیت کوین بود.

هم‌اکنون ونزوئلا نیز به‌سرعت در حال پذیرش بیت کوین است. ازآنجایی‌که بولیوار تحت تأثیر تورم شدید فرسایشی است ارز دیجیتالی می‌تواند را ه نجات باشد. برای مثال یک آژانس مسافرتی به نام Destinia دیگر از بولیوار استفاده نمی‌کند. دریکی از روزنامه‌ها که در مورخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ انتشار یافت، اعلام کرد که:”Destinia تصمیم گرفته است که به‌طور انحصاری از بیت کوین در ونزوئلا استفاده کند.”

اکنون پرسش این است که نقش بیت کوین چه خواهد بود اگر در کشورهای توسعه‌یافته نیز تورم بو جود آید مانند ایالات‌متحده آمریکا و اتحادیه اروپا جایی که فشارها برافزایش قیمت‌ها به‌تازگی خود را نشان داده است.

بنیاد بانکداری دولت فدرال ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد که نرخ تورم در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته اگرچه هنوز هم زیر نرخ ۲ درصد پیش‌بینی‌شده بانک فدرال است. بااین‌حال بانک فدرال نگران فشارهای تورمی است که از طریق سیاست‌های آتی است که از طریق قانون‌گذاران اعمال می‌شود.

در صورت‌جلسه بنیاد بانکداری دولت فدرال که در دسامبر ۲۰۱۶ تشکیل شد آمده است:” تحرکات قیمت دارایی و هم‌چنین تغییرات پیش‌بینی‌شده مسیر سیاست‌های پولی ایلات متحده بعد از ماه دسامبر، قسمت اعظم آن توسط انتظارات از سیاست‌های مالی انبساطی در پیامدهای انتخابات آمریکا نشاءت می‌گیرد.”

در اتحادیه اروپا نیز تورم در حال افزایش است. طبق اعلان Eurostat نرخ تورم سالانه به ۱.۱ درصد در دسامبر ۲۰۱۶ رسیده است. که نشان‌دهنده افزایش ۶ دهم درصدی از نوامبر ۲۰۱۶ تاکنون است. CNBC گزارش داد که این نرخ تورم از سپتامبر ۲۰۱۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

آشفتگی در اقتصاد ارزش بیت کوین را افزایش می‌دهد

آشفتگی در اقتصاد ارزش بیت کوین را افزایش می‌دهدانزواطلبی، افت ارزش ارز و عدم ثبات سیاسی موجب می‌شوند تا سرمایه‌گذاران از خرید بیت کوین به‌عنوان سرپناهی امن برای ثروتشان استفاده کنند.

برای مثال ارزش بیت کوین به دلیل جدایی ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش یافت.

علاوه بر این جریان پول بدون پشتوانه دولت هار ا وادار کرده است که ارزش پول رسمی‌شان را در اقتصاد پایین آورند که در عوض منجر به افزایش استفاده کاربران از بیت کوین و به همان نسبت ارزش خود بیت کوین شده است چنین مواردی در هند و ونزوئلا اتفاق افتاده است.

درواقع زمانی که دولت‌ها محدودیت‌های پولیشان را افزایش می‌دهند، مردم به استفاده از بیت کوین روی می‌آورند تا از سرمایه‌شان حفاظت کرده و نیز پول خود را به ورای مرزها انتقال دهند.

Gil Luria مدیرعامل پژوهش در Wedbush Securities دراین‌باره به نیویورک‌تایمز گفت:”هر چه انتظارات برای موانع و محدودیت‌های جدید بیشتر باشد، انتظار این‌که بیت کوین ارزشمندتر شود بیشتر است تا پول را از مرزها خارج کند.”

هر چه این رویدادها شدت یابند مسیر بیت کوین برای شهرت به‌عنوان ارز رایج جهانی هموارتر خواهد شد. علاوه بر این همان‌طور که Bobby Lee مدیرعامل BTCC پیش ینی کرد “بیت کوین می‌تواند به‌عنوان پس‌اندازی برای ارزهای رایج دیجیتال در سطح جهانی استفاده شود.” وی هم‌چنین افزود “بلاک چین بیت کوین می‌تواند به‌عنوان لنگرگاه جهانی (اثبات زنجیره‌ای کار) برای تمامی پول‌های دیجیتالی ملی در نظر گرفته شود.”



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


Images courtesy of Shutterstock

https://coiniran.com/?p=4426
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x