ایستگاه خبر

بیتکوین به دادگاه هم راه یافت: کمیته اخلاق نبراسکا به وکلا اجازه پذیرش بیتکوین می دهد

بر اساس نظر مشورتی یک کمیته اخلاقی که توسط دادگاه عالی منصوب شده، وکلا در ایالت نبراسکای آمریکا می توانند از ارز های دیجیتالی به عنوان شیوه پرداختی استفاده کنند. کمیته مشورتی وکلا، شورایی هشت عضوی است که به درخواست وکلای این ایالت رسیدگی می کند و موجب توزین آن ها در مقابل قوانین ایالتی در زمینه “رفتار حرفه ای” می شود. ایده به خودی خود ناب است و نخستین باری است که یک کمیته اخلاق، موضوعی در مورد ارزهای رمزنگاری شده را بررسی می کند.

با توجه به جلسه شورا که چند هفته پیش برگزار شد، درخواست بر سه موضوع تمرکز داشت: آیا یک وکیل مدافع می تواند ارز های دیجیتالی مثل بیتکوین را دریافت کند؟ آیا می تواند آن را از موکل و یا شخص سومی، دریافت کند؟ آیا می تواند آن را سپرده کند و اصلا از طرف موکل نگهداری کند ؟ جواب این اسناد “بله” است، اما چندین نکته را گوشزد می زند.

برای جلوگیری از دریافت وجوه زیاد از موکلان، وکیلان موظف اند سریعا ارز مجازی دریافتی را به دلار تبدیل کنند. این تصمیم با هدف کاهش ریسک نوسان قیمت و بازپرداخت های احتمالی برای خدمات وکالت اتخاذ شد. برای پرداخت های غیر از موکلان (اشخاص سوم)، تا زمانی که پرداخت ها تداخلی با استقلال رابطه وکیل و موکل او نداشته باشد، مورد قبول است. همچنین، وکیل مدافع موظف است تا فرد پرداخت کننده وجه را شناسایی نماید.

کمیته مشورتی وکلا، به سپرده کردن ارز های دیجیتالی در اسکرو (escrow) نیز رای مثبت داد (این ارز ها تا وقتی که از اموال شخص وکیل به طور جداگانه نگهداری شوند، بیشتر بعنوان دارایی به حساب می آیند تا ارز های حقیقی)؛ به این شرط که امنیت آن ها تامین شود و اسناد مربوطه تا پنج سال نگهداری شوند. همچنین، خواسته شده از کیف پول چند امضایی برای نگهداری امن تر سپرده ها در اسکرو استفاده شود. یک راه دیگر با ضریب ایمنی بالا که توصیه شده، استفاده از کیف پول های سخت افزاری است که به اینترنت متصل نیست و ذخیره سرد (Cold storage) نیز نامیده می شود.

راه یافتن بیتکوین و ارزهای رمزنگاری شده به چنین کسب و کار پر اهمیتی نشانگر اعتماد روزافزون مردم به این حوزه و پذیرش همگانی هرچه بیشتر ارزهای رمزنگاری شده است. باشد که شاهد چنین اتفاق هایی در سایر کسب و کارها و مناطق دیگر باشیم.

 

https://coiniran.com/?p=8328
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x