ایستگاه خبر

Wozniak یکی از بنیانگذاران شرکت اپل معتقد است بیتکوین از طلا بهتر است

Wozniak یکی از بنیانگذاران شرکت اپل معتقد است بیتکوین از طلا بهتر است

 

Steve Wozniak یکی از بنیانگذاران شرکت اپل معتقد است که بیتکوین از طلا و دلار جعلی (phony) آمریکا برتر است.

Wozniak ادعایش را طی کفرانس Money 20/20 لاس وگاس مطرح کرد و شرح داد که گرچه بیتکوین به دلیل نوسانات قیمت اش مورد انتقاد قرار می گیرد، اما از ارز های مورد حمایت دولتی همچون دلار که ذخیره و عرضه ثابت دارند باثبات تر است و این در حالیست که ارز های عادی، بازار قابل کم و زیاد شدن عرضه دارند.

 

آقای Wozniak عنوان می کند: همواره یک مقدار مشخص و محدودی برای تعداد نهایی بیتکوین وجود دارد و این بیتکوین را نسبت به دلار (که نوعی جعل محسوب می شود و دولت آمریکا صرفا به دلایل سیاسی می تواند واحد های جدیدی از این ارز را عرضه کند) واقعی و واقعی تر می کند.

 

وی بیتکوین را به عنوان ابزاری برای نگهداری سرمایه معرفی می کند و آن را مانند داشتن یک دارایی با ارزش مثل خانه می داند. او می گوید:”خانه شما دارای ارزش است و اگر امروز برای شما یک خانه باشد، در ۴۰ سال آینده، حتی اگر قیمت آن افزایش یابد، برای شما یک خانه باقی خواهد ماند”.

در گذشته، سرمایه داران برای مقابله با سیاست های تورمی پولی، از طلا استفاده می کردند. با این حال Wozniak هشدار می دهد، اگر چه موجودی طلا مقداری ثابت است، اما پیشرفت تکنولوژی استخراج کنندگان را قادر به استخراج بهتر و کارآمدتر طلا می کند. (به طور موثری مقدار ذخیره را رقیق می کند، به این معنی که مقدار بیشتری را به بازار روانه می کند).

Wozniak عنوان کرده است: طلا استخراج می شود، استخراج می شود و استخراج می شود. ممکن است مقدار محدودی طلا در جهان موجود باشد، اما بیتکوین بیشتر محاسبه و تنظیم شده است و هیچ کس توانایی تغییر این محاسبات را ندارد.

این دیدگاه با Goldman Sachs به عنوان غول سرمایه گذاری بانکی مخالف است. Goldman Sachs اخیر به مشتریانش هشدار داده است که بیتکوین طلای جدید نیست، چرا که طلا از نظر ویژگی، به پول بیشتر شباهت دارد تا رمز ارز ها.

در قسمت دیگری از این بحث، Wozniak اضافه می کند که اولین بار که او اقدام به یادگیری بیتکوین کرده است، ضمن تحسین ویژگی های ریاضیاتی (محاسباتی) بیتکوین، نحوه عملکرد بلاکچین را درک نکرده است. با این حال امروز او به درستی این موضوع را می داند و یکی از طرفداران بزرگ بلاکچین و رمز ارزها محسوب می شود.

او عنوان می کند که علاوه بر بیتکوین، از پلتفرم های قراردادی هوشمند همچون اتریوم هیجان زده است. وی معتقد است که این قرارداد های هوشمند، امکانات زیادی را را برای ده ها هزار برنامه که قبل از اختراع کامپیوتر برای هیچکس قابل تصور نبود، فراهم خواهد کرد.

 

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



منبع و عکس

https://coiniran.com/?p=14412
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x