ایستگاه خبر

به لطف بیتکوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، مردم ونزوئلا از بی کفایتی دولت در امان ماندند

نقش ارزهای دیجیتالی در نجات مردم ونزوئلا

به لطف برخی از این ارزها مثل بیتکوین و دش، که برای تهیه غذا و مایحتاج ضروری از سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته، پذیرندگان رمز ارز در ونزوئلا، اخیرا توانستند بر بی کفایتی های دولتی فائق آیند.

همانطور که قبلا در اخبار مربوط به رمز ارزها آمده بود، تورم افسار گسیخته و سیاست های دولتی باعث عدم دسترسی مردم به ارزهای خارجی شد، که مشکلات زیادی از جمله کمبود غذای ارزان قیمت را به وجود آورد. به عنوان نمونه، افرادی که با مشتریان خارجی معامله می کردند یا از آن ها خرید می کردند مجبور به استفاده از ارزهای دیجیتالی می شدند که در حال حاضر در داخل کشور در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گفته سایت Der Standard، نه Western Union و نه PayPal در ونزوئلا سرویس نمی دهند. بنابراین مردم به وجود یک کارگزار ونزوئلایی مانند Cryptobuyer نیاز داشتند که به گفته موسس این کارگزاری Jorge Farias، بیش از ۱۰۰۰۰ کاربر در آن ثبت نام کردند. اظهارت وی اینگونه ترجمه شده است:

“تراکنش ها در عرض چند دقیقه صورت می پذیرد. حق کمیسیون دریافتی ما ۳ تا ۷ درصد کمتر از بانک است و هزینه مبادلات بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم شده است که واقعی تر از مدل رسمی است” بنابراین ساکنین ونزوئلا قادر به استفاده از بیتکوین خود خواهند بود. به عنوان مثال آن ها می توانند با خرید کارت هدیه آمازون از فروشگاه های آنلاین، برای خرید کالا به میزان نیاز از فروشگاه های خارجی اقدام کنند. اخیرا سرویس Cryptobuyer یک خودپرداز بیتکوین را در بانک Banistmo، در پاناما راه اندازی کرده است که برای دارندگان بیتکوین، امکان انتقال ارزهای دیجیتالی را به بستگان خود در ونزوئلا فراهم می کند.

بیتکوین هنوز در بخش بزرگ جامعه مورد استفاده قرار نگرفته است

بر اساس گفته رییس سابق اتاق بازرگانی ونزوئلا Noel Alvarez، بیشتر مردم هنوز به ارزهای دیجیتالی دسترسی ندارند. حداکثر ۱ در صد از مردم به آن دسترسی دارند، اما در موقعیت کنونی ما می تواند بسیار مفید واقع شود و من تجربه خوبی در این زمینه دارم. هرچند فاصله با میزان استفاده در ابعاد وسیع این ارزها بسیار زیاد است.

سرمایه گذاران هنوز به سرمایه گذاری در این زمینه متقاعد نشده اند، علیرغم اینکه ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین و دش از قوانین دولتی و تورم مهار نشدنی در امان هستند. به گفته نشریه Austrian، یکی از دلایلی که باعث کندی روند رشد این ارزها شده این واقعیت است که ارزهای دیجیتالی در تلفن همراه افراد نگهداری می شوند و ونزوئلا جایی ست که جرایمی از این دست زیاد اتفاق میافتد.

علاوه بر این، این ارزها در داخل کشور هنوز قانونگذاری نشده اند و محدودیت های قبلی بیتکوین این موضوع را تایید می کند. سرویس دهنده داخلی اینترنت CANTV، وب سایت های مرتبط با بیتکوین و استخرهای استخراج آن را مسدود کرد. بعد از مسدود شدن حساب بزرگترین صرافی بیتکوین SurBitcoin، توسط بانک Banesco، صرافی ناچار به تعطیلی کار خود شد. یک مرکز استخراج در Valencia واقع در ایالت Carabobo نیز توسط مقامات دولتی جمع آوری شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7422
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x