ایستگاه خبر

بنا به گفته یک مدیر دارایی، بیتکوین می‌تواند انقلاب صنعتی چهارم را رقم بزند

در چند ماه گذشته، ارزش بیتکوین بسیار رشد کرده است. بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان، این موضوع از خطراتِ ژئوپلیتیکِ نهفته در اقتصاد جهانی ناشی می‌شود. با کوین ایران همراه باشید.

بنا به گفته یک چهره برجسته مشاور ثروت (دارایی)، بیتکوین چیزی بیش از یک حامل سرمایه‌گذاری است زیرا این ارز دیجیتال برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند آن را به جایگاه جایگزین سیستم‌های مالی در جامعه ارتقاء دهد.

یک مدیر ثروت به شبکه CNBC گفت: شاید جهان به یک جایگزین نیاز داشته باشد.

راینر مایکل پرایس (Rainer Michael Preiss) مدیر اجرایی شرکت Taurus Wealth Advisors در گفتگو با برنامه‌ی Capital Connection شبکه CNBC گفت که بیتکوین می‌تواند به کمک اقتصاد جهانی که روز به روز در چنبره انبوه بدهی‎ها فرو می‌رود کمک کند. وی با اشاره به این که سیستم‌های مالی در نقاط مختلف جهان بر پایه بدهی‎ها استوار هستند، گفت این امر علاوه بر پیدایش سیاست‌های نامتعارف پولی، انباشتگی بدهی‌ها و رشد اندک را به همراه داشته است.

بنا به گفته این کارشناس، بیتکوین از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند آن را به عاملی برای پیدایش انقلاب صنعتی چهارم تبدیل نماید.

وی در گفتگو با CNBC اظهار داشت:«دولت‌ها بصورت بالقوه با مشکلات درازمدتی در پرداخت بدهی‌های خود دست به گریبانند و جهان از انبوه بدهی‌ها در رنج و عذاب است». وی با اشاره به این که شاید جهان به یک جایگزین نیاز داشته باشد، گفت بیتکوین یک ارز با پشتوانه دارایی و با عرضه محدود است.

از دلار بسیار بیشتر از بیتکوین در فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌شود

از Preiss درباره افراد و سازمان‌هایی که از بیتکوین برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی نظیر تولید باج‌افزار استفاده می‌کنند سوال شد. وی ضمن تایید این مطلب، گفت در مقایسه با فعالیت‌های غیرقانونی که با استفاده از دلار آمریکا انجام می‌شود، نگرانی‌ها نسبت به اقدامات خلاف قانون که با بیتکوین صورت می گیرد ناچیز اندک است. وی با تاکید بر این که در تراکنش‌های مجرمانه، از دلار آمریکا بیش از بیتکوین استفاده می‌گردد، گفت که بر خلاف دلار که ردگیری آن دشوارتر است، بلاکچین عمومی بیتکوین به طور کامل قابل ردیابی است.

او در ادامه گفت سوالی که همیشه مطرح می‌شود این است که: “آیا بیتکوین یک ارز است؟”

وی در جواب می گوید:« بیتکوین چیزی بیش از این است. بیتکوین اعتماد و اجماع توزیع شده است و این موضوع را در جوامع گسترش می دهد».

جهان در حال تغییر است

Preiss با اشاره به کمتر شدن میزان اعتماد در جوامع و روند از هم پاشیده شدن قراردادهای اجتماعی گفت در آینده وجود یک زیرساخت مالی غیرمتمرکز بسیار محتمل خواهد بود. در واقع هم اکنون بیتکوین با سیستم‌های پولی سنتی در حال زورآزمایی است.

وی افزود: «در هفته گذشته ارزش بازار سرمایه‌گذاری بیتکوین از بانک Deutsche پیشی گرفت و این امر نشان می‌دهد که چگونه برخی مسائل جهان را دگرگون ساخته و امور را دستخوش تغییر و تحول می‌نماید».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via new.bitcoin.com

Image via ichip.ru

https://coiniran.com/?p=6919
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x