اخبار بیت کوین

بررسی وضعیت قانون درباره بیت کوین

قانون درباره بیت کوین«آیا به فکر پول خصوصی، غیرقابل ردیابی و گمنام خود هستید؟ بله من هستم». خوب زیاد عجله نکنید. موقعیت این پول دیجیتالی حتی برای کشورهایی که پذیرای آن هستند، همچنان پادر هواست. در عکس زیر وضعیت قانون درباره بیت کوین را در کشورهای مختلف می توانید مشاهده کنید:

وضعیت قانون درباره بیت کوین را در کشورهای مختلف

 

در عکس زیر وضعیت قانون درباره بیت کوین را در کشورهای مختلف می توانید مشاهده کنیدکشورهایی که نسبت به بیت کوین دوستانه هستند را سبز رنگ نشان داده، کشورهایی با برخورد متوسط زرد رنگ و کشورهای متخاصم قرمز رنگ نمایش داده شده است.

یک مدعی خوب برای پذیرش قانونی برای بیت کوین آمریکاست. اکنون سیاستمداران و حتی یک حزب سیاسی بیت کوین را برای اهدا هدیه پذیرفته است و استفاده از بیت کوین در این کشور کاملا مقبول است و دستورالعمل‌ها و ضوابط بهتری در آنجا موجود است.

در آمریکا، روی بیت کوین به عنوان یک سود سرمایه حاصل از مبادلات و استخراج، مالیات بسته می‌شود. IRS  سود حاصل از استخراج را به عنوان یک درآمد معمولی در نظر گرفته و به این ترتیب IRS  مطابق اطلاعیه‌‌ ۲۰۱۴-۲۱ آنرا به عنوان درآمد محسوب می‌کند. همچنین به عنوان درآمد کلی برای صرافی‌ها، تجارت و استخراج مالیات در نظر گرفته می‌شود.

با وجود این، به خاطر فرآیند نامتمرکز بیت کوین، IRS واقعا هیچ راهی برای مجبور کردن مردم به پرداخت مالیات ندارد مگر اینکه آنها تلاش زیادی کنند تا نقل و انتقالات را از طریق زنجیره بلاک یا چیز دیگری دنبال کنند. پس بله، دستورالعمل‌های قانونی موجود است اما هیچ راهی برای پشتیبانی از اجرای آنها وجود ندارد.

IRS و بقیه نهادهای حکومتی مانند بانک مرکزی، سیاستمداران و غیره، دیدگاه و دستورالعمل‌های متفاوتی درباره بیت کوین دارند و هیچ ضابطه حقوقی خط کشیده و دقیقی وجود ندارد. اگر مایل باشید که یک شرکت استخراج تاسیس کنید یا یک کار عمده مانند آن، پیشنهاد می‌شود که به سراغ یک وکیل یا متخصص مالیات بروید تا مطمئن شوید که ضوابط را رعایت می‌کنید. اما تا الان، بر کسانی که از روی سرگرمی استخراج می‌کنند، تکلیفی نیست.

کانادا نیز وقتی بیت کوین ظهور کرد نسبت به آن رفتار دوستانه داشت. مامورین حکومت کانادا با استفاده مردم از بیت کوین مشکلی ندارند، و این نشان از این واقعیت دارد که آنها  برخلاف سازمان FINCEN در آمریکا، نیازی ندارند تا صرافی‌های پول رمزی از قوانین ضدپولشویی تبعیت کنند و بدانند که مشتریان‌شان چه می‌کنند.

کانادا همچنین ضوابط و دستورالعمل‌های ساده‌تری دارد و توضیح می‌دهد که نقل و انتقالات بدون استفاده از پول قانونی مطابق قوانین داد و ستد کالا در کانادا مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند. اروپا نیز نسبت به بیت کوین رفتاری دوستانه دارد، برای مثال، آمستردام رکورد داشتن چندین دستگاه خودپرداز بیت کوین را در اختیار دارد.

از سوی دیگر، ما قدرت‌های اقتصادی مانند چین را داریم. چین ممنوعیت‌های بسیاری روی بیت کوین وضع کرده است و همه به طریقی یا ممنوعیت را وضع کرده یا برداشته اند. به هیچ وجه روشن نیست که چین چگونه به لحاظ قانونی می‌خواهد در مقابل بیت کوین موضع بگیرد، و شرکت‌هایی که با بیت کوین کار می‌کنند باید خیلی مراقب باشند.

روسیه نیز به مانند چین، واکنش دوگانه‌ای داشته است. با وجود حکومتی که سعی می‌کند استفاده از بیت کوین را سرکوب کند، و مردمی که از آن دفاع می‌کنند، دستورالعمل‌ها بسیار خنثی بوده و به آهستگی به سوی محدودیت پیش می‌روند. روسیه سعی کرده است که محدودیت‌هایی را بر حجم نقل و انتقال «پول‌های مجازی ناشناخته» اعمال کند، اما در این کار ناموفق بوده است. با گذشت زمان بیت کوین هرچه بیشتر در روسیه رواج یافته و ما تصور می‌کنیم که موضع روسیه تغییر خواهد کرد.

بعد از روسیه، ما ایسلند را داریم که کاملا مخالف بیت کوین است. این برای Auroracoin، اولین پول کشور که برای توزیع مقدار مشخصی از سکه به هر ساکن ایسلندی طراحی شده بود، برآشوبنده بود. بعد از گذشت زمان طولانی که ۹۰ دلار قیمت داشت اکنون با کمتر از ۰.۵۰ دلار آمریکا قابل دسترس است. ایسلند اجازه نمی‌دهد که پول دیگری با پول ملی اش یعنی کرون بجنگد زیرا از سال ۲۰۰۸ روی سرمایه کنترل هست. برای مثال ایسلند اجازه فروش بیت کوین را می دهد اما کار دیگری را خیر. دلیل این است که فروش به معنای تبدیل شدن بیت کوین به کرون است و نه برعکس.

ویتنام نیز در صف این مخالفین بیت کوین قرار دارد. این کشور حتی شدیدتر از ایسلند، هر نوع استفاده از پول رمزی را ممنوع کرده است. چگونه این کار را می‌کنند سئوال دیگری است، اما بیت کوین همچنان ممنوع است. با وجود این همیشه اینطور نبوده و ویتنام تنها در ۲۷ فوریه امسال این موضع را گرفته است.

اغلب کشورهای اروپایی با بیت کوین مشکلی ندارند و مقداری مالیات روی بیت کوین و دیگر پول‌های رمزی وضع شده است. مالیات روی استخراج، مبادله و سود سرمایه و غیره بسته می‌شود. تمامی ضوابط اروپا مشابه اما در جزئیات و نحوه اعمال کاملا متفاوت هستند، پس اگر ساکن اروپا هستید روی ضوابط کشور خود تحقیق کنید.

برای مثال، لهستان ۲۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد که اخیرا در اخبار خبرش درج شد. در لهستان، با بیت کوین به عنوان یک کالا برخورد می‌شود و روی آن در فروش و مبادلات مالیات بسته می‌شود.

همچنین آلمان را داریم که  یکی از مستقیم‌ترین ضوابط در مورد بیت کوین را دارد که چگونه باید مالیات از آن گرفت. تجارت بیت کوین باید توسط حکومت ثبت شود.

به این ترتیب، اغلب شرکت‌هایی که متخصص بیت کوین هستند در کشورهایی مانند کانادا، آلمان یا دیگر کشورهایی هستند که برخورد دوستانه با بیت کوین دارند.

تنظیم قوانین برای پول رمزی برای بیشتر کشورهایی که آنرا پذیرفته‌اند، دشوار است زیرا ماهیتا غیرقابل ضابطه گذاری است. آیا آن یک کالا، پول یا وجه الضمانه است؟ ضوابط و دستورالعمل‌ها با آزمون و خطا بهبود خواهند یافت و یک روز بیت کوین برای پرداخت روزمره به کار خواهد رفت. همچنانکه افراد بیشتری آنرا می‌پذیرند، قیمت‌ها نیز کمتر نوسان خواهد داشت، و حکومت ها را مجبور خواهد کرد که در مورد آن تجدید نظر کنند.

منبع

https://coiniran.com/?p=2508
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خرید در ضد سرقت
خرید در ضد سرقت
6 سال قبل

سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون
ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم از وبسایت ما دیدن کنید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x