ایستگاه خبر

بد افزارهای استخراج رمزارز، استرالیایی ها را از طریق سامانه پیامکی SMS مورد هدف قرار دادند

استرالیایی ها به طور فزاینده ای هدف کلاهبرداری های پیامکی برنامه های استخراج بیتکوین قرار  گرفته اند. کاربران متقلب با تظاهر به پرداخت رایگان بیتکوین، که ظاهرا از طریق دو لینک کوتاه شده (shortened URLs)، در دسترس کاربران قرار می گرفت، به سرقت قدرت پردازش سیستم کاربران و استفاده از آن برای استخراج اقدام کردند.

 

احتمالا هزاران استرالیایی هدف این کلاهبرداری پیامکی که بیتکوین رایگان پیشنهاد می دهد، قرار گرفته اند.

Nick Savvides  مدیر ارشد فناوری Symantec، در مصاحبه خود با مجله اقتصادی (۹) این مسئله را مثل اقدام به کلاهبرداری از طریق دستکاری بازار و روند افزایش و کاهش ناگهانی قیمت دانست.

 

آقای Savvides توضیح داده است که این دو لینک که از طریق پیامک ارسال شده بودند، با نمایش صفحه ثبت نام، بلافاصله از بازدید کننده مشخصات وی را درخواست می کرده است. آن چیزی که کلاهبرداران برای آن تلاش می کنند این بود که با فریب کاربر آنها را متقاعد کنند که با وارد کردن اطلاعات CPU خود، سیستم خود را به دستگاه استخراج بیتکوین تبدیل کند که در واقع برای آنها استخراج می کند. در این فرآیند، آنها از کاربر می خواهند که با دست بردن در تنظیمات واطلاعات شخصی، امکان انجام کلاه برداری های بعدی را برای آنها فراهم کند.

 

او مدعی شد که “برخی افراد، هنگام دریافت یک لینک از طریق پیامک احتیاط کمتری را نسبت به دریافت همان لینک از طریق مرورگر های اینترنت به خرج می دهند که این امر اخیرا موجب افزایش کلاه برداری های اینترنتی از طریق پیامک شده است”. وی افزود،”هنگامی که شما یک پیام را دریافت می کنید، ناخودآگاه به دستگاهتان اطمینان بیشتری می کنید، چرا که انتظار نداشته اید که مهاجمان sms  های حاوی لینک های مرتبط با بدافزار ها و کلاهبرداری ها، را ارسال کنند. مردم بنابر شرایط، به ایمیل ها با این نگاه که {پیشنهاد مطرح شده به قدری خوب است که نمی توان آن را باور کرد}  به راحتی به آنها مشکوک می شوند، چرا که مدت هاست این هشدار را به صورت جدی دریافت کرده اند.”

 

آقای Savvides در ضمن مثالی عنوان کرده است:
« امروزه، ما آنقدر اعلان sms از طرف شماره های تصادفی دریافت می کنیم که اگر در حال حاضر یک تاکسی از کنار محل من رد شود، این اتفاق را به منزله یک اعلان از یک شماره تصادفی می دانم.»

 

بنا بر اظهارات آقای Savvides، “بسیاری از استرالیایی ها نتوانسته اند اقدامات امنیتی اولیه را در مورد دستگاه های تلفن همراه خود انجام دهند. او همچنین معتقد است تعداد بسیار کمی از مردم نرم افزار و راهکارهای فیلتر کردن و افزایش امنیت تلفن همراه را به منظور حفاظت از دستگاه تلفن همراه خود دانلود می کنند.” به نظر او، “این مشکل ممکن است مسائل عدیده ای را در دو سال آینده به وجود آورد، چرا که در نهایت ما به دستگاه خود اعتماد می کنیم.”

 

به گزارش رویترز، مقامات مالزیایی در حال تحقیق در مورد احتمال درز بیشترین میزان اطلاعات مشتریان در آسیا هستند

 

در خبری دیگر، مشخص شد اطلاعات شخصی حدود ۴۶ میلیون مشترک تلفن همراه مالزیایی، برای دریافت ۱ بیتکوین به هر کاربر، در خطر انتشار به صرافی جهت انجام مبادله آنلاین قرار گرفته است. تخمین زده شده است که این نشتِ اطلاعاتی تمام جمعیت مالزی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

Salleh Keruak ، وزیر مخابرات و ارتباطات چند رسانه ای مالزی عنوان کرد که تاکنون موفق به شناسایی تعدادی منبع افشا و نشت اطلاعات شده اند. او خاطر نشان کرد که آنها نیازمند تکمیل تحقیقات خود در آینده نزدیک می باشند.

 

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source & image

https://coiniran.com/?p=14803
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x