ایستگاه خبر

بانک مرکزی اندونزی: پرداخت با بیتکوین ممنوع است، با متخلفین برخورد می شود.

رئیس بانک مرکزی اندونزی تهدید کرده است در صورت استفاده از رمزارز به عنوان یک روش پرداخت توسط  استفاده کنندگان بیتکوین، دست به اقداماتی علیه آنها خواهد زد.

در اوایل سال ۲۰۱۴، CNN اطلاعیه بانک مرکزی خطاب به شهروندان در مورد احتیاط در استفاده از ارزهای مجازی را منتشر کرد. بخش مهم این بیانیه  در آن زمان را مرور می کنیم: “بانک اندونزی اظهار می دارد که بیتکوین و سایر ارزهای مجازی، ارز و یا وسیلۀ معتبری برای پرداخت در اندونزی نیستند.”

Agus Martowardojo رئیس بانک دولتی اندونزی (BI) نیز موضع مقامات با نفوذ پولی و اقتصادی مبنی بر اینکه بیتکوین یک روش قانونمند پرداخت در این  کشور نمی باشد را تأیید نموده است. او درهفته گذشته طی صحبتی در جاکارتا پایتخت این کشور گفت: ” باید تأکید کنم که BI، بیتکوین را به عنوان یک ابزار پرداخت رسمی قلمداد نمی کند، بنابراین همه مردم باید بدانند که نباید از بیتکوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنند. دراین کار خطراتی متوجه آنهاست.”

بانک مرکزی این کشور تأکید کرد که هرگونه نوآوری مالی جدید، پیش از استفاده یا پذیرش به عنوان یک روش پرداخت در کشور، باید با رعایت الزامات قانونیِ مربوطه، به تأیید بانک اندونزی برسد. ضمنا با کسانی که در مقابل این تصمیم ایستادگی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

نادیده گرفتنِ نشانه ها

موضع سختگیرانۀ مقامات با نفوذ پولی اندونزی بر علیه بیتکوین، به رغم پذیرش و تصویب قانونی آن در میان همسایگان منطقه ای خودش رخ داده است. اوایل سال جاری، بانک مرکزی فیلیپین در اقدامی قانونی، مقررات و آیین نامه مبادلات و تراکنش های بیتکوین را منتشر نمود. این امر به شکل موثری موجب به رسمیت شناخته  شدن بیتکوین در این کشور شده است. در همین ماه، نایب رئیس بانک مرکزی فیلیپین این حرکت را “گامی پیشرو در تنظیم مقررات” اعلام کرد.

Melchor Plabasan ، نایب رئیس بانک مرکزی فیلیپین با استقبال از این رویکرد نسبت به بیتکوین اشاره کرد:

بیتکوین، همانند یک ابزار پولی/مالی و حتی یک ابزار سرمایه گذاری است. خطراتی در آن وجود دارد، اما اساساً می تواند مدیریت شود. اگر خواهان چیزی سریع، تقریباً بلادرنگ و راحت و مناسب هستید، این مزایا را در استفاده از ارزهایی مجازی همچون بیتکوین خواهید یافت.

در ماه آگوست، دولت استرالیا برای اولین بار صنعت بیتکوین را قانونمند نمود. این هفته نیز، ارائۀ پیش نویس قوانینی جدید که شامل یک راه ساده تر برای ورود استارت- آپ های FinTech (فناوری های مالی) و کوین های نوپا (ICO ها)  به بازارمی باشد، توسط Scott Morrison، خزانه دار استرالیا و تحت عنوان یک “تغییردهنده صحنه بازی و رقابت” اعلام شده است.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source & image

 

https://coiniran.com/?p=14495
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x