مقالات بیت کوین

بازنشستگی: یک مورد استفاده بیت کوین

شما اکنون می توانید با بیت کوین، بلیط هواپیما بگیرید، پول کرایه تاکسی بدهید یا نوشیدنی و شام بخرید. حقوق گرفتن به بیت کوین هم دیگر چیز تخیلی به نظر نمی رسد. در اینکه بیت کوین برای مقاصد اجتماعی استفاده شود، یعنی برای شکل دادن دوباره به سیستم های رفاهی چه چیز عجیبی وجود دارد؟ ما اخیرا نگاهی انداخته ایم به اینکه بیت کوین چگونه می تواند برای توزیع حقوق پایه به کار رود.

در مورد پرداخت حقوق بازنشستگی هم دقیقا همین مورد مشابه مانند سیستم حقوق پایه وجود دارد.

کایر فینلو-بیتس (Keir Finlow-Bates)، مدیر عامل Chainfrog می گوید: «اگر سیستم پرداخت حقوق بازنشستگی دولت یک حقوق پایه به یک اندازه برای هر کسی ارائه می دهد، پس این مشابه سیستم حقوق پایه است، اما فقط با این تفاوت که به بازنشسته ها محدود است. اگر حقوق بازنشستگی شما به حقوق و سهمی که در طول زندگی پرداخت کرده اید، بستگی داشته باشد، پس این پیچیده تر می شود، چون شما باید مسیر میزان سهمی که فرد در طول زندگی اش پرداخت کرده را ذخیره داشته باشید. اگرچه می توانید این را همین الان یا در آینده نزدیک با راه انداختن یک بلاک چین انجام دهید، اما چه کسی می داند که قدرت محاسباتی کامپیوترها در ده، بیست یا پنجاه سال آینده چه خواهد بود. بلاک چین امروزی و ابزارهای پشتیبانی آن در مقایسه با آینده بسیار ابتدایی به نظر خواهند رسید.»

بازنشستگی با سرمایه گذاری روی بیت کوین

وال استریت ژورنال اخیرا خبر یک استراتژی انقلابی برای بازنشستگی توسط BitcoinIRA را کار کرده است.

BitcoinIRA یک شرکت سرمایه گذاری برای بازنشستگی مبتنی بر بیت کوین است که با آن مردم می توانند با بیت کوین ها روی بازنشستگی شان سرمایه گذاری کنند. برخلاف دیگر بنیادهای مالی بیت کوین، این شرکت به افراد فرصتی ارائه می دهد تا سپرده های خود را بدون هیچ اجرتی، بدون اجرت مدیریت سالیانه یا هزینه عملیاتی، کنترل کنند و نیز فرصتی می دهد تا بعد از پایان دوره، مبالغ را از حساب بیرون بکشند.

این پلتفرم با همکاری با متخصصین برجسته فن آوری مالی، سرمایه گذاری با کیفیت و امن روی بیت کوین را فراهم می آورد. مدیر استراتژی این شرکت، آقای ادموند سی موی (Edmund C.Moy) می گوید:

«ما تنها کسانی هستیم که بیت کوین را وارد سیستم بازنشستگی کرده ایم. اگر بیت کوین از هزار دلار به ده هزار دلار افزایش قیمت یابد، شما هیچ اضافه مالیاتی به خاطر این رشد نخواهید پرداخت البته اگر از سرمایه گذاری شما زمان مورد نیاز برای تعلق گرفتن بازنشستگی سپری شده باشد. وقتی خیلی ها در وال استریت رشد هزار برابری را پیش بینی می کند، پس انداز در پرداخت مالیات مبلغ بسیار زیادی خواهد شد.»

وی توضیح می دهد که مدل تجاری BitcoinIRA سرمایه گذاری طولانی مدت روی بیت کوین را تبلیغ می کند که باعث کاهش نوسانات کلی این پول خواهد شد. وی در ادامه می گوید:

«اگر من یک مدیر ثروتمند بود، وظیفه ام را تنوع بخشیدن به سرمایه مشتریانم با بیت کوین یا دست کم صحبت با آنها در این مورد می کردم.»

در تازه ترین گزارش سرمایه گذاری با بیت کوین روی بازنشستگی، آقای موی چشم انداز شرکت خود را قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ را چنین بیان می کند:

«سیستم بازنشستگی با بیت کوین در ۲۰۱۶ سال موفقی را پشت سرگذاشت. همانطور که بیت کوین در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین دارایی های موجود است، مشتریان ما ۴۰ درصد رشد داشتند. ما نوسانات بسیار کمتری در قیمت را شاهد هستیم و مقررات بیشتری در این صنعت را. مدل تجاری ما مورد تایید وال استریت ژورنال قرار گرفته است و سال موفقی را پیش رو خواهیم داشت»

ریسک قیمت بیت کوین

با وجود هیجان نسبت به رشد قیمت بیت کوین، بیت کوین هنوز یک سرمایه گذاری ریسکی باقی مانده است. احتمال اینکه که سرمایه گذاری روی بیت کوین منجر به از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه شما شود، بالاست.

در سال ۲۰۱۳، جک تاتار (Jack Tatar)، مشاور مالی سابق و مدیر عامل کنونی راهکارهای پژوهشی GEM و نیز نویسنده کتاب «بازنشستگی خود را ایمن کنید، چهار راه کلیدی برای یک بازنشستگی امن»، یک تجربه هیجان آمیز را شروع کرد و ۲۵ هزار دلار در به اصطلاح روی تراست سرمایه گذاری بیت کوین، سرمایه گذاشت.

بعدا، وی نوشت که چطور نصف سرمایه اش را به خاطر افت قیمت بیت کوین از دست داد. این داستان بسیار جالب توجه است و تاتار خود باور نداشت که نویسنده ای اینقدر احمق یا نادان خوانده شود. پس، آیا استفاده از بیت کوین به عنوان یک استراتژی برای بازنشستگی ممکن است یا اینکه هنوز برای این مورد استفاده از بیت کوین خیلی زود است؟

سرمایه گذاری جایگزین

صرفا داشتن یک استراتژی با ریسک پایین، پایه و اساس سرمایه گذاری هوشمندانه روی بازنشستگی نیست. عوامل چندی را باید مد نظر داشت: سن فرد، سن بازنشستگی مورد انتظار، درآمد پیش بینی شده برای امرار معاش و نیز تعداد سالهایی که فرد بازنشسته نیاز دارد تا به این ذخیره متکی باشد.

گوین اسمیت (Gavin Smith)، مدیر عامل First Global Credit  توضیح می دهد:

«وقتی جوان هستید، می توانید سرمایه گذاری ریسکی تری بکنید، هرچه به سن بازنشستگی نزدیک تر می شوید،  ریسک را باید به نفع درآمدی که مناسب و کافی باشد، کمتر کرد. پس به همین روش، برخی بخشی از مبلغ بازنشستگی شان را به طلا تبدیل می کنند، به همین طریق، بیت کوین هم می تواند همین مشخصات مطلوب طلا را برای سرمایه گذاری داشته باشد، بدون اینکه جوانب منفی مانند هزینه پس انداز را داشته باشد.»

اسمیت فکر می کند که کسانی از ما که به آینده ارزهای رمزنگاری شده باور دارند، یک موضع بلند مدت در قبال بیت کوین می گیرند، یعنی وقتی قیمت بیت کوین پایین می آید و تصحیح می شود، بیت کوین را ول نمی کنند. خرید بیت کوین، خرید گزینه ای است که سود و عایدی زیادی به همراه می آورد. در این مورد، ضرری که می کنید محدود است و به کاهش قیمت های موقتی بستگی دارد، در حالیکه جنبه مثبت، یعنی افزایش قیمت محدودیتی ندارد.

ریسکی اما جذاب؟

شاید، بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده را بتوان یک گزینه سرمایه گذاری جایگزین در نظر گرفت، اما حقیقت این است که مواردی وجود دارد که باید حواستان به آن باشد.

مشاورین بازنشستگی بیت کوین را ریسکی، پرنوسان و بدون مقررات و برای سرمایه گذاری بلند مدت نامناسب می دانند. قانون گذاران مالی هنوز مطمئن نیستند که بیت کوین را در چه رده ای باید قرار دهند و بنابراین چگونه باید با سرمایه گذاری بیت کوین برخورد کنند. وانگهی، بیت کوین کاملا بدون مقررات قانونی و بدون حفاظت قانونی است.

ما همگی از افزایش قیمت بیت کوین به هیجان می آییم، اما همچنین گاهی شاهد افت ناگهانی و قابل ملاحظه ای نیز هستیم. اگر اکثر ارزش آن در چند ثانیه ناپدید شود، چگونه می تواند چیزی باشد که در یک دهه دوام می آورد؟

بگذارید به داستان جک تاتار برگردیم. در پایان سال ۲۰۱۵، با افزایش قیمت بیت کوین، وضعیت سرمایه گذاری وی رو به تغییر گذاشت. در تابستان سال گذشته، وقتی بیت کوین به هفتصد دلار رسید، تاتار هیجان را خود را با عنوان اینکه بهترین سرمایه گذاری در حساب بازنشستگی خود را کرده، بیان کرد.

منبع

 

منبع

https://coiniran.com/?p=4511
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x