ایستگاه خبر

ایتالیا مبلغ ۲٫۵میلیون یورو جریمه برای OneCoin در نظر گرفت

با توجه به اینکه حالا کاملا روشن شده که OneCoin یک طرح هرمی بوده، دولت ایتالیا این شرکت را به پرداخت ۲٫۵میلیون یورو متهم کرده است. در حالی که مجارستان و کشورهای دیگر OneCoin را به ندرت ممنوع کردند یا به دادگاه کشانده اند، ایتالیا در این راه پیشقدم شده و اولین کشوری ست که مواضع سختگیرانه ای در قبال این شرکت اتخاذ می کند.

به نظر می رسد که این اولین نمونه در نوع خود باشد که یک دولت (در اینجا ایتالیا)، از طریق اداره مبارزه با عدم اطمینان و حمایت از مشتری (AGCM) خود اقدام به مجازات مالی یک شرکت کرده که بر سر بسیاری از افراد کلا گذاشته است، آن هم در دورانی که به تازگی ارزهای رمزنگاری شده ظهور کرده اند.

OneCoin در ابتدا با معرفی خود بعنوان یک ارز دیجیتالی بسیاری از افراد را اغوا کرد و با وعده سودهای بالا آن ها را به سمت خود کشاند. هرچند که به تازگی در ماه های اخیر با برملا شدن روش های کلاهبرداری آن ها، مشخص شد که OneCoin تنها یک کلاهبرداری است.

در اواخر سال ۲۰۱۶، صرافی داخلی مربوط به OneCoin یعنی xCoin بسته شد و سرمایه کسانی که در این کوین سرمایه گذاری کرده بودند دزدیده شد. این امر باعث شد که بسیاری از کشورها برای حمایت و پشتیبانی از شهروندان خود وارد عمل شوند. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، مجارستان بدنبال بردن این شرکت به دادگاه بود و آلمانی ها نیز تحقیقات جنایی خود را آغاز کردند.

ایتالیا نیز در ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که به تحقیقات خود درباره این کوین ادامه خواهند داد و به شرکت های دیگر برای توقف تبلیغ این اسکم هشدار داد.

از زمان شروع تحقیقات در اواخر سال گذشته، ACGM ایتالیا در ماه فوریه به ممنوع کردن OneCoin در کشور پرداخت و این ارز دیجیتالی قلابی را پانزی اسکم (Ponzi scheme) اعلام کرد.

OneCoin این یافته های بدست آمده از تحقیقات را رد کرد و حتی سعی کرد انکار کند که در ایتالیا به تبلیغ طرح خود پرداخته باشد. اما آن ها در نهایت در اواخر ماه فوریه فعالیت آن ها ممنوع شد و به آن ها ۱۰روز مهلت داده شد تا چگونگی طرح خود برای جلوگیری از تبلیغات در کشور را اعلام کنند.

زمانی که آن ها هیچ پاسخی ندادند و مهلت در روزه تممام شد، AGCM هشدار داد که آن ها بدلیل عدم پاسخگویی مجبور به تحمل جریمه ای بین ۱۰هزار تا ۵میلیون یورو خواهند شد. مشخص نیست که آن ها به این اخطار پاسخ داده اند یا خیر، اما در نهایت در دهم ماه آگوست سال جاری، ACGM این شرکت را محکوم به پرداخت ۲٫۵میلیون یورو کرد.

AGCM اعلام کرد: «شواهد بدست آمده حاکی از آن است که تعاریف و تبلیغات مربوط به OneCoin و مزایای آن کاملا تصدفی و بدون پشتوانه بوده و تنها برای جذب مشتریانی بوده که برای ثبت نام باید در آن سرمایه گذاری می کردند».

این موضوع شبیه به یک سیستم فروش هرمی است که طبق قانون ممنوع است.

انتهای کار برای OneCoin

با اعلام های عمومی و خبرهای مربوط به OneCoin، این ارز در چشم عموم مردم به یک کلاهبرداری تبدیل شده، اما با دست به کار شدن دولت های بیشتری برای اقدامات قانونی در مقابل آن، زمان مرگ این ارز و کلاهبرداری های آن زودتر سر می رسد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : altcointoday

https://coiniran.com/?p=7771
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x