ایستگاه خبر

انشعاب سخت بیتکوین به علت اختلاف نظر عمومی تعلیق شد

 

تنها دو هفته مانده به وقوع انشعاب سخت بیتکوین، چشم ها به این رویداد خیره شده بود که این خبر، شگفتی ساز شد: Segwit2x متوقف شد!

پایه گذاران طرح بحث برانگیز افزایش اندازه بلاک را که قرار بود در قالب به روزرسانی نرم افزاری انجام شود، به حالت تعلیق درآوردند.

این طرح که Segwit2x یا ۲x نام دارد و بخاطر حمایت مقتدرانه ای که استارتاپ ها و استخر های استخراج در ابتدا از آن نمودند، به سرعت شناخته شد. ۲x در راستای افزایش اندازه بلاک ۴۹۴۷۸۴ مطرح شد و انتظار بر این بود که در روز ۱۶ ماه نوامبر یا حوالی آن اجرا شود.  

تعلیق، امروز در یک ایمیل به طور رسمی از طرف Mike Belshe مدیر عامل و عضو هیات موسس Bitgo اعلام شد. وی به عنوان یکی از رهبران پروژه ۲x، چالش برانگیز شدن طرح را این گونه نمود:

“متاسفانه در حال حاضر اتفاق نظر کافی برای افزایش اندازه بلاک و به روزرسانی نرم افزار را به صورت درست نداریم. ادامه یافتن مسیر به همین صورت می تواند باعث چند دستگی در جامعه بیتکوین و نیز جلوگیری از رشد این ارز شود. هدف انشعاب Segwit2x هرگز این نبود!”

آقای Belshe افزود: “بنابراین، فعلا برنامه های خود را برای این به روز رسانی دو مگابایتی متوقف می کنیم.”

شرکت های حامی پروپوزال ۲x که در ماه می، طیِ یک جلسه حضوری حمایت خود را از آن اعلام کردند، نیز این موضوع را تایید کردند. مسئولان این شرکت ها شامل مدیران عامل و اعضای هیات موسس Bitgo، Xapo، استخر استخراج Bitman، Bloq، Blockchain و Shapeshift می باشند. این افراد هنوز به افزایش اندازه بلاک، امید دارند؛ البته هنگامی که اتفاق نظر بیشتری بین سهام داران ایجاد شود. نکته مهم دیگر نیز افزایش هزینه تراکنش های بیتکوین است که قرار شد تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

برخی از حامیان بسیار بزرگ ۲x پس از مدتی دست از حمایت خود برداشتند و اعلام عدم پشتیبانی خود را نیز رسما اعلام نمودند؛ برای مثال می توان به  استخر های استخراج Slush و F2pool اشاره کرد که مجموعا ۱۳% از کل hash power را در هنگام انتشار نتیجه رای گیری اولیه تشکیل می دادند؛ اما، در نهایت به دسته مخالفان پیوستند.

با این حال و در پی خبر لغو انشعاب ۲x، قیمت بیتکوین ۱۱ درصد افزایش یافت و به اندازه ۷۸۷۹.۹۶$ مبادله شد که در نوع خود رکورد تاریخی محسوب می شود. در این روز همچنین بیتکوین کش و اتر اتریوم هم رشد قیمت داشتند و به ترتیب نزدیک به ۶۱۹$ و ۳۰۷$ مبادله شدند.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

 

Source

https://coiniran.com/?p=15400
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زراره
زراره
6 سال قبل

همیشه پیشبینی می کردم که صاحبان قدرت و سرمایه خیلی هوشمندانه به بیتکوین حمله کنند. اما این اقدام بسیار فراتر از هوشمندانه بود، چرا که منجر به رشد ۱۱ درصدی قیمت بیتکوین شد.! چراکه این افزایش قیمت به هیچ وجه نشانه خوبی نیست.

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x