ایستگاه خبر

افزایش حجم مبادلات تجاری بیت کوین در ژاپن

به گفته سرپرست پیشرفت تجاری کوین چک (CoinCheck)، یک عامل مهم که باعث افزایش حجم تجارت بیت کوین در ژاپن شده است، قانونی است که اخیرا درباره ارزش دیجیتالی به تصویر رسیده و تا بهار اجرا می شود.

به نظر کاگایاکی کاواباتا (Kagayaki Kawabata)، تصویب قانون پیشنهادی باعث شده تا بیت کوین در راس اخبار مطبوعات این کشور قرار بگیرد.

«بعد از این اعلامیه، رسانه های بزرگ مختلف که پیشتر بیت کوین را نفی می کردند شروع کردند به پوشش دادن بیت کوین، این بار به عنوان یک فن آوری ابتکاری (پیشتر، به خاطر پیشامد Mt.Gox، رسانه ها بیت کوین را به عنوان ابزاری برای پولشویی معرفی می کردند). تلویزیون ملی ژاپن و روزنامه هایی مانند NHK و NIKKEI درباره ارزهای دیجیتالی آگاهی رسانی کرده و با کاربران متعدد از دانشجویان کالج گرفته تا افراد مسن، مصاحبه کردند .»

شرکت کاواباتا یعنی ResuPress که شرکت مادر کوین چک است، همچنین امکان پردازش و پرداخت بیت کوین را برای تجار فراهم می آورد که سرویسی مشابه سرویس BitPay است. این اعلامیه درباره تصویب قانونی درباره ارزهای دیجیتالی کمک کرده تا یک جریان جدیدی در ژاپن صورت بگیرد که به بیت کوین دیگر صرفا به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری نگاه نشود.

وی می گوید: «خیلی ها هنوز به بیت کوین به چشم یک ابزاری برای سرمایه گذاری نگاه می کنند. اما این وضعیت در حال تغییر است و طی چند سال گذشته، رفته رفته از بیت کوین به عنوان وسیله ای برای پرداخت هم استفاده می شود.» کاواباتا در یک ایمیل توضیح می دهد که: «در حال حاضر، حدود ۵۲۷۰ صاحبین کسب و کار  و وب سایت در ژاپن وجود دارد که بیت کوین را برای پرداخت می پذیرند (۹۹ درصد آنها از کوین چک استفاده می کنند). با توجه به حجم پرداخت، و در مقایسه با ژانویه سال گذشته، حجم مبادلات ماهیانه ۸۹۰۰% افزایش یافته است. این افزایش در چند سال آینده شتاب خواهد گرفت.»

وی افزود که اعمال قانون جدید می تواند اثر مثبتی روی بیت کوین بگذارد که پیشتر اسباب بازی برای حرفه ای ها تصور می شد اما الان رفته رفته به آن چشم یک پول مشروع و قانونی نگاه می کنند.

به گفته وی، چنین تغییر نگاه، یک امکان بالقوه برای حرکت بسیاری از تجار و صاحبین کسب و کار به سوی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی است و این امر باعث افزایش قابل توجه در حجم مبادلات تجاری خواهد شد.

چشم انداز آتی

کاواباتا درباره چشم اندازی کلی اش نسبت به ارزهای دیجیتالی می گوید: «ما بر این باوریم که جهش قیمت بیت کوین پیشامد اتفاقی نیست، عوامل بسیاری باعث شتاب در افزایش حجم تجاری شده اند. معتقدیم که بازار ارزهای دیجیتالی طی چند سال آینده به طرز فوق العاده ای رشد خواهد کرد. بسیاری از بانک ها و شرکت های بزرگ در ژاپن به دیجی ارزها ابراز علاقه کرده و روی فن آوری بلاک چین آزمایش کرده اند. فکر می کنم پرداخت اولین استفاده عملی ارز دیجیتالی خواهد بود که باعث می شود بسیاری از بانک ها و شرکت آن را بپذیرند.»

منبع

https://coiniran.com/?p=4492
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x