ایستگاه خبر

آفلاین شدن مجدد تعداد زیادی از نودهای Bitcoin unlimited

اتفاقات عجیبی در دنیای Bitcoin Unlimited، در حال رخ دادن است. هفته گذشته حجم زیادی از اتصالات شبکه یک بار دیگر به وضعیت آفلاین در آمد. هر چند مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد. این طور که شایع شده، یک نقص بزرگ نرم افزاری (باگ) دیگر، عامل این اتفاق بوده است. فعلا همه چیز در حد حدس و گمان است.

آفلاین شدن دوباره نودهای Bitcoin unlimited

این اولین بار نیست که اتصال تعداد زیادی از گره ها یا نودهای BU قطع می شود. در واقع  در طول این مدت، این دفعه سوم است که این اتفاق می افتد. عامل اولین مشکل نقص فنی نرم افزار بود که به مهاجمان اجازه حمله از نوع DDoS، به گروه بزرگی از گره ها (اتصالات کاربری) را می داد. این حقیقت که آنها  به همین راحتی آفلاین شده بودند، دلیلی بر خوش شانس بودن  Bitcoin unlimited نخواهد بود.

چند هفته قبل یک حادثه مشابه اتفاق افتاد و صد ها گره به حالت آفلاین در آمدند. تا امروز هیچ توضیح رسمی در مورد علت این اتفاق به طور مشخص وجود نداشته است. آخرین مرحله آفلاین شدن نیز به شکل یک معمای بزرگ، برای جامعه بیتکوین در آمده بود.

همان طور که انتظار میرفت، حدس و گمان های زیادی در مورد اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، وجود دارد. افرادی که در r/BTC بحث و تبادل نظر می کنند بر این باورند که نودها باز هم مورد حمله قرار گرفته اند. این احتمال وجود دارد که این دفعه یک کد که دارای نقص فنی ست، باعث عملکرد نادرست گره ها شده باشد، هرچند که در حال حاضر این موضوع صرفا بر اساس حدس و گمان عنوان می شود. اما اگر دلیل همین باشد، این مساله یک نمونه دیگر بر این مدعاست که Bitcoin Unlimited، می تواند هرچیزی باشد به جز یک محصول آماده.

مشکلی در کد یا یک حمله برنامه ریزی شده؟

ظاهرا، مشکل فوق بر بلاک های کم حجم تاثیر گذار بوده است. تعداد زیادی از کاربران Reddit گزارش کردند که با تغییر تنظیمات use-thinblocks به مقدار ۰ توانسته اند مشکل را برطرف کنند. مالکین نود نباید تحت هیچ شرایطی مجبور شوند این تغییرات دستوری را اعمال کنند، چون امکان مدیریت این تنظیمات توسط آن ها وجود ندارد. Bitcoin Unlimited، چند مشکل جدی دارد که باید برای آنها چاره ای بیاندیشد، در غیر این صورت به زودی مورد تمسخر جامعه بیتکوین واقع خواهد شد.

با اینکه کسی نمی تواند امکان مورد حمله قرار گرفتن را رد کند، هنوز نامشخص است که چرا در درجه اول کسی باید به اتصالات کاربری BU، حمله کند. هرچند شکلی از یک رقابت به طور دائمی بین Core و Unlimited وجود دارد، با این حال Bitcoin Unlimited،  در مقایسه با SegWit و راه حل های دیگر، از پشتیبانی شبکه ای بزرگ تری برخوردار است. آن چه که تا الان مشخص شده، وجود نقص فنی در کلاینت Bitcoin Unlimited را تایید می کند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source Via: newsbtc

https://coiniran.com/?p=6113
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x