ایستگاه خبر

پی پال می خواهد نقل و انتقالات سریع بانکی را در قبال دریافت کارمزد انجام دهد

طرح نقل و انتقالات سریع بانکی در پی پال

پی پال اخیرا اعلام کرد که کاربران، به زودی قادر به استفاده از سرویس تبادلات سریع بین بانکی و انتقال بین حساب های بانکی، تا زمانی که هزینه ۲۵ سنتی برای هر تراکنش پرداخت کنند، خواهند بود. بر اساس اعلام این شرکت، در حال حاضر نسخه بتای این برنامه در دسترس برخی از کاربران انتخاب شده است و دسترسی  دارندگان ویزا و مستر کارت نیز در آینده باز خواهد شد.

عموما، در استفاده از پی پال یا سرویس همتا به همتای آن Venmo، تراکنش ها ۱ یا ۲ روز طول خواهند کشید. با ویژگی های جدید، کاربران قادر به انتخاب بین نقل و انتقالات فعلی و یا انتقالات سریع خواهند بود؛ که با استفاده از آن می توانند در عرض چند دقیقه (نهایتا ۳۰ دقیقه) مبلغ را دریافت کنند.

این حرکت ظاهرا، جوابی به طیف رقیبان حال حاضر و آینده ای ست که موارد مشابهی را پیشنهاد می دهند. مثلا Square Cash، امکان انتقال فوری به حساب های بانکی را فراهم می کند، اما ۱% هزینه در بر دارد. این یعنی پی پال به مشتریان خود، اجازه جا به جایی مبالغ زیاد را می دهد که این میزان هزینه در جا به جایی هایی با مبالغ زیاد، باعث صرفه جویی می شود.

رقیب دیگر Venmo، با نام Zelle شناخته می شود که توسط ۳۰ بانک ایالات متحده پشتیبانی می شود، و تا الان حتی به صورت رسمی شروع به گسترش فعالیت خود نکرده است. این برنامه تبادلات فوری را از طریق اپلیکیشن و وب سایت بانک ها یا خود اپلیکیشن به تنهایی، تضمین کرده است. بر اساس گزارشات Zelle، قصد دارد هزینه های پایین تری دریافت کند اما پی پال مزایای خود را دارد. بر اساس آنچه که Bill Ready (مدیر اجرایی پی پال)، اعلام کرد:

چیزی که برای مشتریان ما اهمیت دارد این است که می دانند نه تنها می توانند از خدمات ما به عنوان سرویسی برای پرداخت به هر کسی استفاده کنند – که در آن بانک یا سرویس مورد استفاده شخص گیرنده اهمیتی ندارد – بلکه آن ها امکان جا به جایی پول با هر شخصی را نیز خواهند داشت. امنیت بالای خریداران و فروشندگان در کنار سرویس همیشه در خدمت پی پال، برای سال های متمادی توانست تفاوت های زیادی در این مارکت (صرافی ها) ایجاد کند.

در بین شبکه قدرتمند صرافی ها، Zelle در سه ماهه اول امسال ۱۶ میلیارد دلار تراکنش را مدیریت کرده است. سرویس های مختلف پی پال (Venmo و Xoom) مبلغ ۶۴ میلیارد دلار تراکنش را در زمان مشابه مدیریت کردند.

قبلا پی پال از جمله رقیبان ویزا و مستر کارت به حساب می آمد که سعی بر این داشت که مشتریان، حساب های خود را به پلتفرم آن ها (پی پال) متصل کنند تا شبکه های بزرگ را دور بزنند. هرچند اخیرا به نظر می رسد با توجه به همکاری پی پال با ویزا و مستر کارت در سال گذشته، سیاست های این کمپانی تغییر کرده و این ویژگی جدید می تواند متاثر از همین همکاری باشد.

ارزهای دیجیتالی: امن تر، سریع تر و ارزان تر

در نگاه اول، این مسائل برای دارندگان بیتکوین که شاهد چیزی جز افزایش کارمزدها و تراکنش های تایید نشده بودند، وحشتناک به نظر می رسد. هزینه پیشنهادی برای جابه جایی، مبلغ بالای ۲ دلار را نشان می دهد و با این حال تعداد تراکنش های تایید نشده خیلی کمتر از عدد ۲۰۰ هزار (آمار ماه قبل) است. تعداد تراکنش های تایید نشده بر اساس آمار Blockchain.info، حداکثر ۳۳۰۰۰ تراکنش است که باز هم تعداد بالایی به حساب می آید.

مشکل لاینحل مقیاس پذیری بیتکوین، احتمالا حل خواهد شد. همانطور که قبلا ذکر شد، SegWit2x با کسب ۸۰% از قدرت شبکه که اخیرا به دست آورده، در آستانه ورود است. هنگامی که صحبت از هزینه و زمان پرداخت باشد، پرداخت سریع پی پال احتمالا بهتر از بیتکوین خواهد بود؛ حداقل تا زمانی که مشکلات این ارز دیجیتالی حل شود.

هرچند برای افرادی که به حریم شخصی و کنترل فردی حساب خود اهمیت می دهند، راه کارهای جایگزین زیادی وجود دارد. به عنوان مثال, Dogecoin یک جایگزین خوب به شمار می رود. با استفاده از Dogecoin، هنوز می توان با پرداخت هزینه انتقال نسبتا کم، از سرعت بالای این ارز برای جا به جایی استفاده کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7286
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x