آخرین اخبار ارزهای دیجیتالایستگاه خبر

پنج سکه که در سال ۲۰۱۷ می توان آنها را با CPU استخراج کرد

در این مقاله برآنیم که چند عدد از سکه هایی را که در سال ۲۰۱۷ با CPU قابلیت استخراج دارند و لازم نیست که برای استخراج آنها حتما از تجهیزات گران قیمت و جانبی استفاده شود، معرفی کنیم. این سکه ها را می توان با سیستم های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس و غیره استخراج کرد. این سکه ها   کامپیوتر، لپتاپ و هر سیستم خانگی مناسب را پشتیبانی می کنند. این سکه ها شامل موارد زیر می باشند:

۱-Zcash

زیکش یک فناوری جدید است و با CPU استخراج میشود که البته با GPU هم قابل استخراج و به صرفه تر است. تعداد کل سکه های Zcash 21 میلیون خواهد بود. پاداش هر بلاک ۱۲٫۵ Zcash و زمان هر بلاک ۲٫۵ دقیقه است. الگوریتم آن Equihash می باشد که یک الگوریتم نوین است و علامت اختصاری آن در صرافی ها ZEC می باشد. از نقاط قوت Zcash که آن را برای ماینینگ (استخراج) مناسب می سازد می توان به ارسال و دریافت ناشناس و ایمن آن اشاره کرد. همچنین این فناوری یک فناوری جدید است و فرایند Premine (سکه های از قبل استخراج شده) ندارد، پس راه اندازی آن عادلانه و مناسب بوده و احتمالا آینده درخشانی خواهد داشت. این سکه تعدادی نقاط ضعف هم دارد که از آنها می توان به این مورد اشاره کرد که ۲۰ درصد از کل سکه های قابل استخراج به بنیانگذاران آن تعلق می گیرد که البته چنین به نظر می رسد که آنها هم درصد بسیاری از این هزینه را صرف بازاریابی و پیشرفت پروژه می کنند. اگرچه این بیست درصدی که در نظر گرفته شده، در وهله اول نامطلوب به نظر می رسد اما احتمال دارد که در آینده سودمند باشد و به نفع پروژه تمام شود. یکی دیگر از نقاط ضعف Zcash این است که والتی تخصصی برای ویندوز ندارد، البته این مشکل موقتی است و در آینده رفع خواهد شد. استخراج این سکه با GPU حدودا دو برابر CPU سرعت دارد.

۲-NEXUS

این سکه نسبتا جدید است و ویژگی های جالبی دارد و احتمال می رود که آینده خوبی داشته باشد. کل سکه هایی که ایجاد خواهد شد ۷۸ میلیون است. پاداش هر بلاک در حال حاضر ۱۱۰ می باشد و زمان هر بلاک تقریبا پنج دقیقه است. ناگفته نماند که اطلاعات جامع و دقیقی در این زمینه در دسترس نیست. الگوریتم آن SHA3 و علامت اختصاری آن در صرافی ها NXS می باشد. از نقاط قوت آن می توان به قابلیت استخراج با CPU و GPU اشاره کرد که این دو شیوه ماینینگ مکمل همدیگر هستند. این سکه هم دارای Proof of Work و هم Proof of Stake می باشد. نوآوری های بسیاری در این سکه اعمال شده که بحث از همه آنها در این مقال نمی گنجد. از نقاط ضعف این کوین می توان به ابهام و عدم وجود اطلاعات شفاف در مورد جزییات این کوین اشاره کرد و بنیانگذاران آن نمی خواهند جزئیات و نکات ظریف آن را به روشنی در اختیار عموم قرار دهند. به طور کلی می توان گفت که نسبت به پروژه های دیگر پیچیده تر است و در هاله ای از ابهام قرار دارد. متاسفانه این کوین در حال حاضر تنها ویندوز را ساپورت می کند.

۳-Monero

مونرو نبز سکه بسیار محبوبی است و به نظر می رسد آینده خوبی داشته باشد. تعداد کل سکه هایی که ایجاد خواهد شد، ۱۸٫۴میلیون است. پاداش هر بلاک در حال حاضر ۹٫۸۹ است که برای مقابله با تورم این مقدار به طور مداوم در حال تقلیل است. زمان هر بلاک دو دقیقه و الگوریتم آن Cryptonight است. علامت اختصاری آن در صرافی ها XMR می باشد. از نقاط مثبت آن می توان به تراکنش ها ی مخفیانه و سابقه تاسیس نسبتا طولانی یعنی از سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و همچنین market cap آن(ارزش بازار) بالا می باشد و جزو ده سکه اول به شمار می آید. از نقاط ضعف آن می توان به نبود یک والت اختصاصی و مناسب برای ویندوز اشاره کرد. همچنین استخراج این سکه عمدتا با GPU انجام می شود و استخراج این سکه با GPU تقریبا چهار برابر از CPU سریعتر است. این سکه ویندوز، لینوکس و مک را پشتیبانی می کند.

۴-HodICoin

از ویژگی های این کوین می توان به تعداد سکه های ۸۱۹۶۲۱۰۰ اشاره کرد که از ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون سکه دیگر نیز می تواند به آن اضافه شود. این مقدار سکه افزوده بستگی به این دارد که افراد در آینده چقدر این سکه را برای کسب سود نگه خواهند داشت. از ویژگی های جالب این سکه این است که برای نگه داشتن آن سود دریافت می کنید و این تعداد سکه افزوده شده سودی است که در آینده به افراد تعلق خواهد گرفت. پاداش بلاک در حال حاضر ۵۰ و زمان هر بلاک ۱۵۴ ثانیه است. الگوریتم آن ۱GBAES است و علامت اختصاری آن در صرافی ها HODL است. از ویژگی های مثبت آن می توان به بی نظیری و خاص بودن پروژه اشاره کرد. پاداش آن برای افراد نگه دارنده بالا است و سطح دشواری آن برای استخراج پایین است و اگر ماشین خانگی مناسبی داشته باشید در عرض ۳ تا ۴ روز به یک بلاک دست خواهید یافت. از نقاط ضعف آن می توان به این اشاره کرد که در هر بلاک یافت شده، دسترسی سریع به سکه ها امکان پذیر نیست و باید ۳۶۵ روز صبر کرد. تورم شدید یکی دیگر از معایب آن است و تنها با CPU استخراج می شود و استخراج از طریق GPU برای آن امکان پذیر نیست. این سکه ویندوز، لینوکس و مک را پشتیبانی می کند.

۵-Riecoin

سکه بی مانندی است و با وجود اینکه جدید نیست ولی مردم زیاد آن را نشناخته اند و قیمت آن نسبت به ارزش ذاتی اش پایین است. کل سکه ها ۸۴ میلیون خواهد بود و پاداش بلاک ۵۰ است. زمان هر بلاک ۲٫۵ دقیقه است و در مورد الگوریتم آن اطلاعات زیادی در دست نیست. علامت اختصاری آن در صرافی ها RIC است. از نقاط قوت آن می توان به Proof of Work و قابلیت پیدا کردن توالی های عدد اول اشاره کرد. در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و مدت زیادی از تاسیس آن می گذرد و جای خود را تثبیت کرده است. تنها از طریق CPU استخراج می شود و سطح دشواری آن پایین است. از نقاط ضعف آن می توان به عدم توسعه و به روزرسانی پروژه اشاره کرد و همچنین market cap پایینی دارد. اگر در آینده این پروژه مورد استقبال عموم واقع شود، قابلیت استخراج از طریق GPU نیز به آن افزوده می شود. این سکه ویندوز، لینوکس و مک را پشتیبانی می کند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


Source : youtube

https://coiniran.com/?p=7547
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
6 سال قبل

سلام..اول اینکه چند پروژه خوب معرفی کنید
دوم چجور میتونم با مقاله نویس صحبت کنم.ممنون

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x