ایستگاه خبر

پروژه خبری Jimmy Wales بنیان گذار ویکی پدیا و پرداخت بیتکوینی به خبرنگاران

Jimmy Wales بنیان گذار ویکی پدیا، احترام زیادی برای جامعه بیتکوین قائل است. در ۲۵ آوریل، در یک پست در سایت Reddit یک پروژه خبری را توصیف کرد که بنابر پیش بینی او Wikitribune نامیده خواهد شد. در آن پست، او به تعریف و تمجید زیادی از جامعه بیتکوین پرداخته است و از سخاوتی که این گروه قبل و بعد از پذیرش کمک های مالی بیتکوینی توسط ویکی پدیا نشان داده سخن به میان آورده است. او همچنین در رابطه با نوع خبرنگارانی که می خواهد برای این پروژه استخدام کند، یک مثال بیتکوینی زده است.
او گفت:«در این پروژه جدید من قصد دارم مدلی غیر از پشتیبانی ماهیانه بنا گذارم، اما همچنین می خواهم مستقیما به افراد دسترسی داشته باشم و شما می توانید متوجه شوید که من به این جامعه به عنوان الگویی عالی نگاه می کنم که چگونه چیزهای زیادی را که مدل های رسانه سنتی نادیده می گیرند، پوشش می دهد.»
ویکی پدیا و سابقه Wales در زمینه بیتکوین

جای تعجب نیست که Wales احترام و شان زیادی برای جامعه بیتکوین قائل باشد. او رابطه مستحکمی با بیتکوینی ها و بیتکوین دهندگان دارد. او در سال ۲۰۱۴ شروع به بررسی پول دیجیتال کرد و در مارس همان سال از طریق تویتر اعلام کرد که او دارد “با بیتکوین بازی می کند”. در بخش نظرات آن پست تویتر، او آدرس بیتکوین خود را نیز پست کرده بود. او کمک های مالی ناخواسته ای به ارزش ۵ بیتکوین دریافت کرد.
آن بخشش های ناخواسته بر Wales تاثیر گذاشت. در یازدهم آوریل ۲۰۱۴، در یک پست تویتر اعلام کرد که به هیات ویکی پدیا توصیه می کند که پیاده سازی اولیه طرح پذیرش بیتکوین برای دریافت کمک های مالی را اعمال کند.
هنوز یک ماه کامل نگذشته بود که او یک اکانت Coinbase باز کرد و تجربه اش را در سایت Reddit پست کرد. در آنجا او بیان کرد که یک تازه کار است و ممکن است سوالات زیادی داشته باشد. جامعه بیتکوین با افتخار و اشتیاق برای کمک به این اظهارات واکنش نشان داد. بسیاری از افراد از جمله Rees از Coinbase برای پاسخ دادن به سوالات او وقت گذاشتند و خوشامد گویی گرمی به دنیای دیجی ارزها را نثار او کردند.
سپس در ۳۰ جولای ۲۰۱۴، بنیاد ویکی مدیا (Wikimedia) که شامل ویکی پدیا هم می شود، در یک پست وبلاگ اظهار کرد که حالا دیگر کمک های مالی بیتکوینی را می پذیرند. در این پست بیان شد که شیوه های جدیدی برای غلبه بر موانع قانونی کشف شده و آنها از طریق همراهی با Coinbase به این مهم دست یافته اند. این اعلامیه بیان می دارد که:« ما شیوه جدیدی برای غلبه بر چالش های فنی گذشته و همچنین برای حداقل کردن ریسک های قانونی پذیرش بیتکوین یافته ایم. از طریق همکاری ما با Coinbase که یک کیف پول و پردازنده پرداخت های بیتکوینی است، ما قادریم که فورا بیتکوین را به دلار آمریکا تبدیل کنیم».

wikitribune
تجربه Wales با بیتکوین و جامعه بیتکوینی چیزی است که او را به تعریف از همه کسانی که در این فضا هستند واداشت. این امر سبب شد تا او از خبرنگاران بیتکوینی در این پروژه استفاده کند. Wales گفت که او قصد دارد Wikitribune یک سایت رسانه ای بی طرف باشد، که در آنجا به روزنامه نگاران با مدل کمک های مالی دستمزد داده شود. با این وجود، او بیان کرد که این پروژه جدا از بنیاد ویکی مدیا و یا پروژه هایی است که مبنای ویکی پدیایی دارند. این یک کار مستقل به منظور ادامه دادن به نگارش اخبار است.
او تعیین کرد که تقریبا ۵۰ درصد مشارکت ها صرف حقوق روزنامه نگاران می شود و بقیه صرف هزینه های پیش رو ودیگر هزینه ها می شود. او گفت از آنجا که او شیفته جامعه بیتکوین است، متعهد می شود که صد درصد مشارکت هایی که به آدرس بیتکوین Wikitribune برسد را برای استخدام گزارش گران با کیفیت و بی طرف برای اخبار بلاکچین و بیتکوین به کار ببرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=6207
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x