ایستگاه خبر

وزیر دارایی روسیه: " ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده بی معنی است."

وزیر دارایی روسیه، برنامه های خود تا پایان سال را برای تنظیم مقررات جهت استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در کشور، به جای ممنوع کردن آنها، اعلام کرد.

آنتون سیلانوف، وزیر دارایی روسیه، در یک سخنرانی در یک گردهمایی مالی در مسکو، موضع دولت در زمینه حرکت معنی دار و جدی به سمت تنظیم مقررات، و قانونی کردن ارزهای رمزنگاری شده مانند بیتکوین را اعلام نمود. پس از آن که برای مدت ها مقامات روسیه در صدد تهیه پیش نویس برای غیرقانونی و حتی مجرمانه اعلام نمودن فعالیتهای مرتبط با استخراج و ارزهای رمزنگاری شده بودند، اکنون روسیه به سمت تهیه برنامه هایی برای تنظیم مقررات و درنتیجه قانونی اعلام نمودن ارزهای رمزنگاری شده در فدراسیون روسیه می باشد.

به نقل از رویتز، سیلانوف اظهار داشت:

” دولت حقیقتا درک می کند که ارزهای رمزنگاری شده واقعی هستند. ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده بی معنی است، بلکه احتیاج است که برای آنها مقرراتی تنظیم گردد.”

همچنین سیلانوف اضافه کرد که اشخاص حقیقی یا شرکتهایی که بدنبال خرید ارزهای مجازی هستند، باید مشخصات خود را تحت یک پروسه قانونی، که به زودی برای خرید بیتکوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده تعیین می گردد، ثبت نمایند. بعلاوه در قانون جدیدی که در حال حاضر در وزارتخانه دارایی بر روی آن کار می شود، با خرید ارزهای رمزنگاری شده مشابه با خرید اوراق بهادار برخورد می گردد.

مقام عالی وزارت دارایی همچنین به سرمایه گذاران در زمینه نوسانات در ارزهای رمزنگاری شده هشدار داد. وزارتخانه به منظور” قانومند کردن سرمایه گذاری در یک چنین ابزارهای مالی”، کار خواهد کرد. سیلانوف همچنین اعلام کرد: ” ما باید یک بازار قانونمند در برابر بازار سیاه تشکیل دهیم.”

همچنان که تحولات به سرعت بسوی تنظیم مقررات در حال پیشرفت است، باید منتظر ماند و دید که ایا ارزهای رمزنگاری شده، وضعیت ارز واقعی را در روسیه بدست می اورند یا خیر؟  در اوایل ماه می سال جاری، مدیرعامل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که بیتکوین نه به عنوان ارز، بلکه  به عنوان یک ” دارایی دیجیتال” در نظر گرفته شود. به دنبال این سخنان، معاون بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک بدنبال تهیه پیش نویس قانونی برای شناسایی و نظارت قانونی بر ارزهای رمزنگاری شده برای مقاصد مالیاتی می باشد.

مقامات روسیه برنامه های خود برای شناسایی بیتکوین و قانونگذاری در مورد آن را در آوریل امسال اعلام نمودند، در همان هنگامی که معاون وزیر دارایی، آلکسی مویسف،  در رابطه با قصد دولت برای زیرنظر گرفتن تراکنشها و مبادلات بیتکوین صحبت می کرد .



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=8244
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x