ایستگاه خبر

نقد کارشناسان از انشعاب سخت در اتریوم

تیم توسعه اتریوم رسما اجرای EIP150 ( یک انشعاب سخت برای کاهش هزینه های محاسبات تراکنش هاست (که با واحد gas  اندازه گیری می شود) و بلاک هدف را روی شماره ۲۴۶۳۰۰۰ تنظیم می کند) را به تعویق انداخت، در حالیکه پایگاه کوین بیس (Coinbase) به کاربران خود نسبت به بی ثباتی شبکه اتریوم هشدار داد، کارشناسان بیت کوین، از طرف دیگر، اقدامات امنیتی شبکه اتریوم را به نقد کشاندند.
از اواخر ماه سپتامبر، شمار حملات متعدد به شبکه اتریوم با ارسال تراکنش های اسپم به این شبکه افزایش یافته است. با وجود بروزرسانی های مختلف برای مقابله با حملات، شبکه اتریوم همواره در مقابل دامنه حملات ادامه دار DoS (حملات با ایجاد افزایش ترافیک) ناتوان بوده است و نهایتا این بنیاد را مجبور ساخت تا یک انشعاب سخت (در یک انشعاب سخت، با توافق اعضای یک شبکه، تراکنش ها از نرم افزار قدیمی تر دیگر معتبر خوانده نخواهند شد.) انجام دهد.

ویالتیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران اتریوم نوشته است که:

تغییراتی در نرم افزار برای کاهش مشکلات در موقعیت کنونی انجام گرفته و باز هم می تواند انجام شود، اما این واقعیت باقی می ماند که این کدهای عملیاتی شناخته ترین و دم دستی ترین راه برای خرابکاری در یک شبکه با استفاده از تراکنش های اسپم است.

وی در ادامه تاکید کرد که تغییر عمده ناشی از این انشعاب سخت در هزینه ذخیره، تاخیرها را در پرداخت کمتر کرده و حملات را در آینده کاهش خواهد داد.

هشدار کوین بیس نسبت به بی ثباتی شبکه
در ادامه این اظهارات تیم برنامه نویسی اتریوم، کوین بین، سرویس دهنده کیف پولی اتریوم و پلاتفرم تجارت ارزهای دیجیتالی، به کاربران خود نسبت به بی ثباتی این شبکه هشدار داد و تصمیم گرفت که تراکنش های پول اتریوم (ETH) را از زمان ۱۷ اکتبر به تعلیق در آورد.

تیم کوین بیس ذکر کرد که کاربران به احتمال زیاد با تاخیر یا برگشت سپرده ها طی هفته آینده روبرو خواهد شد.

کوین بیس اعلام کرد:

این انشعاب سخت به احتمالا زیاد برای مدتی باعث بی ثباتی شبکه اتریوم خواهد شد. مشتریان باید انتظار تاخیر در سپرده های اتریوم و برداشت پول از کوین بیس به مدت هفت روز آتی داشته باشند. امنیت تمامی مبالغ اتریوم مشتریان کوین بیس طی این دوره تضمین خواهد شد.

با وجود این کوین بیس روشن ساخت که آنها قصد دارند تنها یک انشعاب از پروتوکول اتریوم را حمایت کنند و هیچ طرحی برای حمایت از انشعاب دیگر اتریوم ندارند. برداشت پول از اتریوم کلاسیک هم تا اجرای موفقیت آمیز EIP 150 به تاخیر خواهد افتاد.
مطابق نظر Ethereum Classic China، اتریوم کلاسیک نیز در حال طرح ریزی یک انشعاب سخت جدید است که به خاطرپیشنهاد رهبر جامعه اتریوم کلاسیک چین روی زو (Roy Zou) در حال صورت گرفتن است.
نقد کارشناسان به انشعاب سخت اتریوم

صرف نظر از تلاش این بنیاد برای تسکین و جلوگیری از حملات DoS، کارشناسان بیت کوین از ساختار پشت این پروتوکول راضی نیستند.
اکثریت کارشناسان بیت کوین عملا این انعطاف اجرایی در شبکه اتریوم را محکوم کرده اند و معتقدند که این باعث  ایجاد تاخیرهای مختلف در شبکه و مشکلات امنیتی می شود.

 

منبع 

https://coiniran.com/?p=3589
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x