ایستگاه خبر

کلاهبرداران نرم افزار تجاری تقلبی Poloniex Cryptocurrency را در سرویس Google Store قرار داده اند.

کلاهبرداران نرم افزار تجاری تقلبی Poloniex Cryptocurrency را در سرویس Google Store قرار داده اند.

محققان حوزه امنیت دست کم سه نرم افزار تقلبی را در گوگل استور را کشف کرده اند که به نظر می رسد که در تبادل با Poloniex Cryptocurrency در ارتباط اند (گره خورده اند).

در مقاله ای با عنوان «ما امن زندگی می کنیم» که سایت خبری شرکت امنیت اینترنتی ESET منتشر کرده است ، اطلاعاتی در رابطه با چگونگی دانلود بیش از ۵۵۰۰ سری از دو نرم افزار « Poloniex» و «Poloniex Exchange» قبل از حذفشان از سرویس خدمات نرم افزاری اندروید، منتشر منتشر شده است. گزارش شده است که Poloniex یک نرم افزار رسمی اندرویدی ندارد.

این اخبار و همچنین وجود این نرم افزار ها، بار دیگر امنیت شبکه های رمزنگاری شده با ارزش بالای دلاری برخی دارایی های دیجیتال که توجه کلاهبرداران را جلب می کند، برجسته می کند. در این نمونه، نرم افزار Poloniex از کاربران خود می خواهد تا با وارد کردن حساب های اعتباری خود، اجازه دسترسی به ایمیل های خود را به کلاهبرداران داده و به آن ها امکان تغییر رمز عبور و حذف شواهد و مدارک معاملات خارج از محدوده را دهند.
ESET در این مقاله نوشته است:
این بدان معنی است که حمله کنندگان می توانند از طرف کاربران معاملات را انجام داده و یا تنظیمات حساب های آنان را تغییر داده و یا حتی با تغییر رمز ورود آن ها اقدام به جلوگیری از ورود صاحبان حساب ها به حسابشان کنند.

 

محققان نمی توانند دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن عده ای از مردم را نسبت به این نرم افزار های تقلبی را بگویند. این مقاله به این نکته اشاره می کند که نرم افزار Poloniex به کاربران امکان تایید دو مرحله ای احراز هویت (۲FA) را به منظور محافظت از حساب هایشان در برابر اینگونه حملات را داده است. اگر کاربر ها امکان (۲FA) را فعال کنند، حمله کنندگان اجازه دسترسی به حساب هایشان را حتی با اعتبار مناسب پیدا نخواهند کرد.

 

اولین برنامه (Poloniex) در طول مدت تقریبی ۳ هفته و تا قبل از حذف از روی Google Play در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷، برای ۵۰۰۰ سری دانلود شد. برنامه دوم «Poloniex Exchange» نیز ظرف چند روز حضورش در Google Play، توسط کاربران به تعداد ۵۰۰ سری مورد دانلود قرار گرفت.

از زمان انتشار این خبر ها، کماکان سومین برنامه با نام Bitcoin/Digital Asset Exchange بر روی Play store قابل دسترسی بوده و تا آن تاریخ در حدود ۱۰۰۰ بار مورد دانلود قرار گرفته است.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده



Source & Image

https://coiniran.com/?p=8733
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x