ایستگاه خبر

نحوه کمک هکر کلاه سفید بیتکوین به FBI برای دستگیری قاتل

اطلاعات منتشر شده توسط هکر بیتکوین و دستگیری قاتل

یک هکر اخلاق مدار، به پایگاه داده یک وبسایت زیرزمینی (darknet) که خدمات آدم کشی ارائه می کرد نفوذ کرد و اطلاعات وب سایت را منتشر کرد. اطلاعات منتشر شده به FBI در یافتن مردی که همسرش را به قتل رسانده بود کمک کرد.

طبق گزارش پلیس، در نوامبر ۲۰۱۶ آقای Stephen Carl Allwine، با ۴۷ سال سن و ساکن Minnesota همسر خود را به طرز فجیعی به قتل رساند. شوهر Amy Allwine، با قرار دادن کلت ۹ میلی متری کنار دست او، تلاش می کرد با پنهان کاری، صحنه قتل را به شکل اقدام  به خودکشی جلوه دهد.

هرچند بازرسین بعد از حضور در صحنه، مورد را قتل تشخیص دادند و مدارکی از قبیل کامپیوتر شخصی آقای Allwine و سایر سخت افزار های الکترونیکی را جمع آوری کردند. در ماه ژانویه، بازرسین از طریق بررسی قانونی اطلاعات موجود در اموال الکترونیکی توقیف شده، آقای Allwine را به قتل درجه دو متهم و او را دستگیر کردند.

در ماه می ۲۰۱۶، یک هکر با نام مستعار bRpsd، به پایگاه داده یک سرویس دهنده خدمات آدم کشی که در darknet وجود داشت نفوذ کرد. “Besa Mafia” بین ضارب و مشتریان که به شکل ناشناس ثبت نام می کردند، ارتباط برقرار کرد. قیمت هر قتل بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ دلار است اما زیر شاخه هایی که تمایلی به ارتکاب قتل ندارند می توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار کار را به فردی که می تواند این جرم را مرتکب شود واگذار کنند و یا با پرداخت ۱۰۰۰ دلار ماشین فردی را بسوزانند.

هکر اطلاعات به دست آمده را در یک وب سایت عمومی آپلود می کند. فایل منتشر شده حاوی “اطلاعات حساب کاربر”، آدرس “ایمیل ها”، “پیام های شخصی بین مدیر Besa Mafia و مشتریان وی و فایلی که حاوی مشخصات قربانی بود می توانست اطلاعات بیشتری از اهداف مورد نظر به “ضارب” بدهد.

نشر اطلاعات نشان از جعلی بودن ماهیت وب سایتی داشت که صرفا قصد جمع آوری پول مشتریان را داشت. یک کارآگاه خصوصی به نام Chris Monteiro که وب سایت را هک کرده بود گفت که مالک یا مالکین وب سایت Besa Mafia، حداقل ۵۰ بیتکوین (معادل۱۲۷٫۵۰۰ دلار به قیمت امروز) با روش های متقلبانه و فریبکارانه به دست آوردند.

پیامی که از طرف مدیر Besa Mafia نوشته شده بود و در جریان نفوذ به سایت منتشر شد موضوع مخفی مهمی را آشکار کرد: این وب سایت با فریب پول جنایتکاران را به چنگ می آورد. این گزارش به ۲ علت منتشر می شود: “توقف آدم کشی که درست و منصفانه است و مبرا بودن از اتهام همدستی با قاتل در صورتی که دستگیر شویم.”

انتشار این اطلاعات به بازرسی های پلیس در یافتن قاتل خانم Allwine، کمک بزرگی به حساب می آید. بازرسین با بررسی وسایل متهم متوجه شدند که وی از اوایل سال ۲۰۱۴، به سرویس های بخش مخفی و غیر قانونی دنیای وب (darknet)، دسترسی داشته است.

علاوه بر این، بازرسین دریافتند آقای Allwine، در استفاده از سرویس های بخش مخفی دنیای وب از نام جعلی “dogdaygod” و گاهی از اوقات از یک ایمیل با همین نام کاربری استفاده می کرد. کارآگاهان یک آدرس بیتکوین در مکالمات بین Besa Mafia و آقای Allwine یافتند که مستقیما به  نام کاربری dogdaygod مرتبط می شد که به عنوان یک مدرک در دادگاه به حساب آمد.

سرانجام مجریان قانون، با بررسی اطلاعات منتشر شده توسط bRpsd، ایمیل آقای Allwine را در لیست اطلاعات منتشر شده یافتند. به علاوه بازرسین پرونده پیام بین مدیر Besa Mafia و مظنون را پیدا کردند. بر اساس متن کیفرخواست، آقای Allwine مبلغی بین ۱۰ هزار دلار تا ۱۵ هزار دلار، به ضارب خیالی جهت کشتن همسرش پرداخت می کند. Allwin از ضارب درخواست داشته که از نزدیک به همسرش شلیک کند و بعد خانه را به آتش بکشد.

هرچند بعد از انتقال پول، رابط Besa Mafia به آقای Allwine اطلاع می دهد، فردی که قرار بود همسر وی را به قتل برساند، به علت رانندگی با خودروی سرقتی توسط پلیس بازداشت شده و قبل از انجام ماموریت به زندان خواهد رفت. این مساله این طور تفسیر می شود که ضارب نمی تواند ماموریت خود را کامل کند. فرد تنظیم کننده دادخواست، سر گروهبان McAlister، گزارش داد در طول این مدت “هیچ وسیله نقلیه سرقتی در محدوده Minnesota و غرب Wisconsin توقیف نشده و هیچ راننده ای که اسلحه ای داشته باشد، دستگیر نشده است.”

ظاهرا اطلاعات منتشر شده توسط این هکر در پرونده آقای Allwine، تاثیرگذار بود. او در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۷ در یک دادگاه محلی در واشنگتن، به قتل درجه ۱ متهم شد. در ضمن، ماموران مدارک بیشتری به دست آوردند. مثلا دارویی به نام skopolamien، که به میزان ۴۵ برابر بیشتر از حد مجاز در بدن خانم Allwine وجود داشت. به دنبال آن، بازرسین دریافتند که آقای Allwine، مواد اولیه ساخت این دارو را از طریق بخش مخفی وب تهیه کرده است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=7312
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انجام پایان نامه
انجام پایان نامه
6 سال قبل

سلام.ممنون از سایت مفید شما.

حمید
حمید
6 سال قبل

سلام دوست عزیز
از اینکه مطالب مورد توجه شما قرار گرفته بی نهایت خوشحالیم و بابت ارسال دیدگاه خود، از شما سپاسگزاریم.

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x