ایستگاه خبر

یک ناظر نگران هنگ کنگی : توکنهای ICO ممکن است " اوراق بهادار" باشند و مشمولِ قوانین

رییس نظارت مالی هنگ کنگ در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که توکن های ICO ممکن است بعنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند.

در یک اعلامیه رسمی که توسط کمیسیون اوراق بهادار و قرضه هنگ کنگ اعلام شد، قانونگذار گفت: ” ما متوجه یک رشد بی سابقه در پیش فروش توکنها برای افزایش سرمایه در هنگ کنگ و سایر نقاط شده ایم.”  مدیر اجرایی واسطه های کمیسیون اوراق بهادار و قرضه SFC در این اعلامیه نگرانی خود را  در زمینه افزایش ICO ها اعلام کرد.  در تاکید این موضوع ، او در ادامه افزود که اعضای مشارکت کننده در این ICO ها باید در نظر داشته باشند که بعضی از این پیش فروشها تحت قانون اوراق بهادار هنگ کنگ قرار خواهند گرفت.

نظر یک کارشناس پس از خواندن اعلامیه :

” در حالی که توکنهای عرضه شده در ICO های موجود معمولا بعنوان ” کالای مجازی” معرفی می شوند، کمیسیون اوراق بهادار و قرضه اخیرا شاهد این بوده که ICO ها از اصطلاحات و ویژگی هایی استفاده می کنند که ممکن است بعنوان اوراق بهادار در نظرگرفته شوند.”

همچنین این سازمان اضافه کرد : “معامله و یا مشاوره در چنین توکنهایی، یا مدیریت و یا بازاریابی برای سرمایه گذاری در آنها ممکن است نیازمند یک فعالیت نظارتی  بر آنها باشد.” در نتیجه ، هر شخصی که بخواهد در ICO  هنگ کنگ فعالیت داشته باشد، میبایست یا ثبت شود یا از کمیسیون اوراق بهادار و قرضه ” صرف نظر از محل استقرارشان ” ، مجوز دریافت کند.

بیانیه قانونی هنگ کنگ یک روز  بعد از ممنوعیت تمامی پیش فروشها توسط چین که توسط بانک مرکزی چین انجام شد و دستور به برگشت تمامی سرمایه گذاری های مرتبطه به مشتریان، اعلام شد.

در جای دیگر، بانک مرکزی سنگاپور یک بیانیه مشاوره برای سرمایه گذاران مبنی بر بالا بودن خطر سرمایه گذاری در این ICO ها را ماه گذشته منتشر کرد. اوایل ماه جون ، سازمان SEC ایالات متحده، اظهار داشت که پیش فروش توکنهای دیجیتالی باید قانونمند شوند. یک هفته قبل، این سازمان در گزارشی از دستکاری قیمت سهام شرکتهای سهامی عام  با استفاده از ICO ها هشدار داد.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source: cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=8247
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x