آخرین اخبار ارزهای دیجیتالایستگاه خبر

مروری بر کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

رشد روز افزون و خیره کننده ارزهای رمزگذاری شده و هجوم آوردن معدنچی ها “ماینرها” برای بدست آوردن و استخراج هرچه بیشترارزهای رمزنگاری شده، بازار سخت افزار را تحت تاثیر قرار داده است. در این میان رقابتی چند جانبه بین تولید کنندگان سخت افزار ایجاد شده که پیدایش نسل جدیدی از کارتهای تخصصی استخراج را به همراه داشته است.

در اولین نگاه ممکن است کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION را با کارت های GTX 1060 6GT OCV1 از تولیدات همین شرکت اشتباه بگیرید اما با کمی دقت متوجه می شوید که در قسمت پشتی کارت هیچ خروجی تصویری وجود ندارد. البته با توجه به کاربرد این کارت که صرفا برای انجام محاسبات عددی است، بنظر میرسد که MSI برای کنترل هزینه های تولید دست به این کار زده است. سیستم خنک کننده دقیقا از روی مدل OC V1  کپی شده. البته فن های استفاده شده با مدل های سریعتر تعویض شده و همینطور طراحی سیستم خنک کننده تاثیر بسیاری برجریان هوای ورودی و خروجی و کنترل دمای کارت دارد. نبود خروجی تصویر به استانداردی برای این سری از کارت ها از سوی تولیدکنندگان سخت افزار تبدیل شده است.

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

در تست های انجام شده، کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION در مقایسه با کارت MSI GTX 1060 ARMOR 2X OCV1 6GB نتایج جالبی را ثبت کرد. هر دو کارت از حافظه های Samsung و ظرفیت  ۶GB بهره میبرند و شرایط سخت افزاری حدودا یکسانی دارند همین موضوع باعث پایاپایی در تست های گرفته شده و افزایش دقت مقایسه بین هر دو کارت می شود.

 

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION


جالب اینجاست که کارت های سری ماینینگ از قابلیت اورکلاک حافظه بالاتری نسبت به سری oc بهره می برند. استفاده از چیپ حافظه Samsung باعث افزایش قدرت و پایداری سیستم های استخراج می شود و عموما توسط استخراج کنندگان حرفه ای تایید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.
با اینکه در هر دو کارت از چیپ حافظه Samsung استفاده شده اما فرکانس حافظه کارت های ماینینگ باز-تنظیم شده است و افزایش قدرت کارت های ماینینگ در الگوریتم  Dagger Hashimoto (الگوریتم ارزهای اتریوم،اتریوم کلاسیک، اکسپنش و یوبیک) را به همراه دارد. رابطه مستقیم افزایش فرکانس در این الگوریتم باعث می شود که سرعت محاسبات کارت های استخراج در حالت پایه نزدیک به یک مگاهش بر ثانیه افزایش یابد و عدد ۱۹٫۴۳ مگاهش بر ثانیه را برای خود ثبت کنند. این تست در حالت دوال ماین و در کنار ارز Decred گرفته شده است. در الگوریتم Dagger Hashimoto در حالت استخراج تک ارز این کارت برای خود ۲۴٫۴ مگا هش بر ثانیه را ثبت کرده.

در نقطه مقابل در الگوریتم  Equihash  (الگوریتم ارزهای زیکش،زیکش کلاسیک و زنکش) که بیشترین وابستگی به فرکانس هسته را دارد، در عمل برتری خاصی بین این دو کارت دیده نمی شود. تنها نکته برتری این کارت استخراج سیستم خنک کننده قوی تر است که باعث بالا رفتن طول عمر کارت می شود. طبیعی است که صدای تولید شده از فن های سری mining شدید تر است و مناسب استفاده در منزل و کاربری خانگی نیست و برای تازه واردان به حوزه استخراج ممکن است این موضوع عجیب باشد. در این الگوریتم فرکانس هسته بیشترین تاثیر را دارد و کارت های تولید شده با سیستم های خنک کننده قوی بهترین عملکرد را دارند .

از دیگر نکاتی که باعث بهبود کارایی این کارت شده استفاده از فن هایی است که حداقل ۳۰% سریع تر هستند و نشان از هدف مند بودن ام اس ای برای پاسخگویی به نیازهای استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده دارد.

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

نکته جالب آخر در مورد این کارت این است که بنظر می رسد دارای خروجی HDMI است و این قطعه روی کارت چاپ شده، اما بوسیله صفحه پشت کارت که خروجی ها بر روی آن قرار دارد، دسترسی به آن محدود شده و قابلیت استفاده از آن وجود ندارد.

نکات اجمالی کارت ۱۰۶۰ نسخه ماینینگ

  • استفاده از چیپ حافظه سامسونگ
  • تقویت فرکانس حافظه
  • استفاده از فن های دور بالای بسیار قوی
  • عدم وجود خروجی تصویر

در نهایت بنچ مارک کلی هر دو محصول در کنار یکدیگر تقدیم شما عزیزان می شود.

مقایسه در حالت استخراج همزمان ۲ ارز (اتریم،دیکرید) در حالت پایه کارخانه

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

مقایسه در حالت استخراج همزمان ۲ ارز (اتریم،دیکرید)عرض در حالت اورکلاک

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

مقایسه در حالت استخراج ارز زی کش در حالت  پایه کارخانه

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

مقایسه در حالت استخراج ارز زی کش در حالت  اورکلاک

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION
کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

میزان هش ریت در حالت استخراج تک ارز اتریم

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

 

کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION

مقایسه نهایی

اگر علاقه مند به استخراج الگوریتم Dagger Hashimoto و یا همان الگوریتم Ethash هستید، کارت گرافیکی MSI P106-100 MINER EDITION می تواند گزینه مناسبی باشد و با توجه به بهینه شدن نرم افزار های استخراج برروی کارت های NVIDIA آینده روشنی برای این محصول دیده می شود.

تمامی تست ها جهت نمایش میزان کارایی این کارت، پاسخگویی به رده بندی و  افزایش قدرت مقایسه انجام شده است. قضاوت و نتیجه گیری نهایی در مورد این کارت ها، ارزش و کارایی آنها به عهده شما عزیزان است.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


 

https://coiniran.com/?p=7566
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sobhan2000
Sobhan2000
5 سال قبل

سلام عرض خسته نباشید به نویسنده محترم من چندتا سوال داشتم که خیلی مهم هستن چون می خواهم از این نوع کارا گرافیک برای ماینینگ استفاده کنم
۱ شما از یه کارت گرافیک در تست بالا(تست مربوط به ماینینگ همزمان دو ارز بود رو میگم) استفاده کردید؟
۲ قدرت هش یه کارت گرافیک p106 mining چقدره؟هر یه دونه اش منظورم هستش و همچنین هزینه برق هر یکی از این کارت ها
۳ اگه جواب سوال یک و دو رو دادید که شدیدا مدیونتون میشم می خواستم بدونم که اگه قدرت هش و مصرف برقش رو بدونم چجوری می تونم محاسبه کنم که در یه روز با یکی از این کارت گرافیک ها چقدر میشه ماین کرد؟
نکته: من قدرت هش رو در تصاویر دیدم ولی سه نوع قدرت زده بود تازه نه به هش به هرتز!!! ممنون میشم جواب بدید با تشکر

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x